Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Wat ik hier veel voorbij zie komen is het ontbreken van de iso in het schermpje.
    Persoonlijk mis ik dat niet, maar bij de D70s wordt de iso-waarde niet weergegeven in de exif en dat vind ik vele malen storender. Want tijdens het fotograferen weet ik wel wat ik ingesteld heb staan, maar als ik naderhand een sessie terugkijk waarin ik veel wisselingen heb gedaan (avondfoto's met 800, 1000 en 1250 bijv.) dan kan ik het er niet meer uit afleiden.
    Gelukkig staat bij de D200 de iso wél in de exif, dus ben van dat probleem verlost.

    Nadeel van de D200 is dat er voorop de camera een niet vergrendelbaar knopje zit wat soms in de tas op manueel overgaat, waardoor autofocus opeens niet meer werkt en je dus eerst dat knopje weer moet verzetten alvorens je kunt fotograferen.

    Nadeel van Nikon in het algemeen vind ik de enorm slechte en trage service!!!
    Een maand na de aanschaf van mijn D200 bleek deze 'n technisch mankement te krijgen (geluidje bij scherpstellen ging kapot en niet veel later het scherpstellichtje). Okee, kan gebeuren. Maar na het opsturen duurde het maar liefst ruim 8 weken alvorens ik 'm weer terug kreeg. 'k Had 'm pas enkele dagen voor ik op reis ging terug dus ik heb ontzettend in de zenuwen gezeten of hij nog wel op tijd zou zijn.

    Niet alleen slechte service van Nikon dus, maar ook van Cameranu.nl waar ik de camera had gekocht. Ik verwacht eigenlijk dat ze een camera die na 'n maand al een fout heeft gewoon omruilen ipv dat ze je heel erg klantonvriendelijk 2 maanden lang op reparatie laten wachten.

    Verder ben ik overigens dik tevreden met het resultaat van mijn D200. Okee, wel veel ruis boven de 800 iso, maar bij nachtfotografie ligt toch mijn hoofdinteresse niet. De D70s is ook geen slechte camera, maar ik vind de mogelijkheden van de D200 toch uitgebreider.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Eindelijk een leuk topic om mijn frustraties uit te werken .

      Dit zijn de nadelen van mijn eos 350D:
      • De te kleine zoeker
      • De plastieken en nogal fragiele behuizing
      • De te kleine handgreep (mijn pink hangt daar maar )
      • Veel ruis op 1600 ISO
      • Zeer gevoelige Drive-Mode knop
      • De overbelichting van luchten bij landschappen, jammer dat daar geen softwareupdate voor bestaat
      • De slecht AF, vooral bij snel bewegende objecten, zoals mountainbikes of rondcrossende honden
      • Er zijn er nog een paar, maar ik kan er niet meteen opkomen


      Geen enkele camera is perfect , maar deze camera heeft natuurlijk ook zijn voordelen, alleen jammer dat er zo veel nadelen zijn.

      Thomas S.
      Last edited by Thomas S.; 2 januari 2007, 16:15.
      EOS 350D; Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM; Canon 28-90 4.0 - 5.6; Nikon FM + 24 2.8, 35 2.8, 50 1.4, 135 2.8, 70-260 4.5; Manfrotto 190PRO-B; Lowepro Rover Light

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        D80
        - De metalen oogjes voor de bevestiging v/d camerariem: staan vast op de boddy, een draaibaar systeem zoals bij de D200 zou beter zijn.
        - De multi-selector knop die veel te klein is voor mijn dikke duim en té dicht tegen het achterste display staat opgesteld.
        BD0723BE

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Of het echt een nadeel is weet ik eigenlijk nog niet, maar ik had het anders verwacht.

          Ik werk met een 400D.

          De lichtmeter neemt het grootste deel in van de extra info onderin de zoeker. Maar dat werkt alleen maar in de M-mode. Bij de andere modes staat dit steeds vast en is het dus overbodig.

          Als je dus in Tv werkt en je neemt een te hoge sluiter zodat de foto onderbelicht zou zijn. Dan knippert de opening (die niet meer groter kan). Ergens had ik verwacht dat ik dan via de belichtingsmeter kon zien hoeveel stops ik dan onderbelicht. Maar niet dus en dat vind ik spijtig, maar ik weet dat ik nog veel moet leren.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Ik ben nog steeds tevreden van 10D en na 30 jaar fotograferen ontdek ik nog steeds nieuwe dingen.
            http://www.torekefoto.be

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Mijn ist DL heeft een enorm trage AF
              men koopt een dslr (vaak) om de snelle AF, maar bij de DL is de AF eerder een nadeel van een voordeel

              Ook heeft hij een behoorlijk luid sluitergeluid, iets wat in het begin wel leuk is, je valt lekker op met je "nieuwe" camera en je geniet van het geluid, maar het gaat al snel vervelen en je storen dat je bv. op familiefeesjes niet stiekem foto's kan maken van mensen (kwestie van de foto's spontaan te houden)

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Minpunten....hmm


                Mijn klepje van mijn interne flash maakt te veel lawaai wanneer hij openspringt! Dit was minder luid bij mijn D50

                Maar m'n 400D heeft een groter lcd scherm
                BD0680BE Flickr
                α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  5 minpuntjes (die meer luxe zijn dan musts) van de D200:

                  1) 'Instelwielen' niet vergrendelbaar => verschuiven (soms) bij intensief gebruik door een beetje wrijving!

                  2) Ingebouwde flitser NIET bruikbaar bij 17-55mm f/2.8 lens (flits te laag)

                  3) Ruis op +800 ISO is echt wel te hoog voor de meeste fotografie..

                  4) Scherpstelstandknop sta op een ambetant plaatske waar etzelfde geld als bij de instelwielen.

                  5) Geen draadloze versturing naar computer/laptop mogelijk.

                  Verder een supertoestel waar ik nog laaang mee voort ga !!!!!
                  D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Gelieve enkel de opsomming van de nadelen op te geven.
                    Alle andere discussies worden systematisch verwijderd, op verzoek van de TS.
                    De bedoeling is om een soort gegevenstopic te maken, geen discussietopic.
                    Groeten,
                    Ludo

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Nadeel van mijn SONY R1 is dat hij zo verd... traag is bij donkere lichtomstandigheden en dat verbrodt mijn fotohumeur op feestjes. Voor de rest supertoestel.
                      http://www.patricklemaire.photography/

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        De Fujifilm S3 pro is te langzaam en heeft geen full frame en accepteert geen mf lenzen met behoud van lichtmeting, maar is de beste qua kleur en ruis bij matig licht.
                        Mijn D200 heeft af en toe last van spiegeltrilling, is geen full frame en hoge iso's zijn ook al niet geweldig,
                        Mijn Kodak SLR/n is in ieder geval full frame en wordt ook niet gepest door een aa filter maar mist de verfijningen van de d200 en is op hoge iso ook al geen wereldwonder.

                        Ik houd ze dus voorlopig maar alle 3.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          hmm echt veel nadelen kan ik niet opsommen aan m'n EOS 20D... op de meeste vlakken is het een zéér goede camera vind ik.
                          Maar als ik echt moet vitten:
                          - camera is iets te klein naar m'n zin (altijd grappig als je aan iemand die niet met fotografie bezig is je DSLR toont en dan zegt dat ie eigenlijk wat te klein is naar je zin )
                          - geen iso-aanduiding in de zoeker
                          - foto's per 100 in een nieuwe map op CF opgeslagen

                          voor de rest kan ik me niet direct iets negatiefs voor de geest halen... kzal er eens over denken
                          Last edited by F40fan; 3 januari 2007, 23:25.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nikon D50:

                            Na enkele experimenten in het donker: toch echt wel heel jammer dat het status LCD niet verlicht is. Het lezen van de settings wordt dan wel heeeeeel moeilijk.

                            Ik vind dat de body van de D70s beter in de hand ligt.

                            Buffer voor RAW is maar 4 foto's groot.

                            Geen ISO 100, en weinig flexibiliteit om naar boven te gaan 200-400-800-1600

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Nadeel D70:

                              - Het feit dat je steeds in je menu moet gaan om de autofocus van S naar C te veranderen.
                              - Niet het kleine scherm vind ik het probleem maar wel dat je met het vergootglas maar 1x kunt inzoomen.
                              - veel ruis bij avond/nachtopnamen ... bij 200 ISO

                              Groetjes,
                              WDW

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Eos 30D

                                >Kleine zoeker: Dekt slechts 95% van de sensor.

                                >Kleine sensor: De vermenigvuldigingsfactor is 1.6 Hier valt groothoekbereik van veel groothoeklenzen weg.


                                Groete
                                |||*The Golden Shot*|||

                                Comment

                                Working...
                                X