Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha of canon D30/350?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony alpha of canon D30/350?

Oorspronkelijk geplaatst door oVan
    Ja, ik weet absoluut niet hoever Cyberliesje normaal staat van het podium, dit hangt af van een pers/backstage-pass of niet zekers? Ik ging van het standpunt uit als amateur, pro's staan idd op betere/dichtere plaatsen
    haha, goed geraden, cyberliesje heeft inderdaad geen perskaart, maar probeert zich in de mate van het mogelijke min of meer vooraan te wringen...

aangezien ik langs verschillende wegen verneem dat de sony alpha met een ruisprobleem zit, denk ik toch dat het canon gaat worden...alhoewel ik nu tussen canon en nikon begin te twijfelen . Lijkt canon jullie nog steeds beter geschikt in low light in vergelijking met nikon?

in elk geval leer ik hier alle dagen bij, thx folks!

Comment

Zonder flame te starten (want er zijn nu ondertussen wel 2000 sony vs canon topics) kunnen we gerust zeggen dat canon zijn iso1600 super is. En dat sony het zeer moeilijk heeft dat te evenaren.
      Vermits je concerten wilt doen is iso1600 soms wel een oplossing voor jou. En liefst wil je dan ook zo min mogelijk noise. Mijn keuze ligt zeker bij canon.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele mooie fullres foto gezien uit de Sony. Kan iemand misschien een link geven?
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser

Ik heb tot nu toe nog geen enkele mooie fullres foto gezien uit de Sony. Kan iemand misschien een link geven?
        hier zijn de samples.
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satpet
          hier zijn de samples.
          Ik zou bijna overtuigd zijn geworden, tot ik de Paarse randen zag aan de randen van de foto's. Dat is hopelijk te wijten aan de mindere objectieven, en niet symptomatisch voor de sensor.
          Maar 'door de bank genomen' een alleszins fraai resultaat, hulde!
          Groets, Gerhard
          Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Qua beeldkwaliteit toch gelijkwaardig aan de Nikon D200 kan je uitmaken uit de test... Niet slecht voor die prijsklasse... ( Nikon is wel sneller en degelijker qua constructie )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thor
              Ik zou bijna overtuigd zijn geworden, tot ik de Paarse randen zag aan de randen van de foto's. Dat is hopelijk te wijten aan de mindere objectieven, en niet symptomatisch voor de sensor.
              Maar 'door de bank genomen' een alleszins fraai resultaat, hulde!
              Ik heb die ook gezien.

Die komen van de lens, maar door de hoge resolutie van de A100 zal die CA veel sneller zichtbaar zijn.
              Volgens mij is de A100 zeer veeleisend op de lenskwaliteit.
              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

FF inspringen hier, heb de Alpha nog niet gezien/test....

Echter heb ik indertijd de KM 5D gekocht met kitlensje 18-70 3.5-5.6. 'k Heb deze niet lang gebruikt, maar er waren ook chromatische problemen naar de rand van de lens toe - 'k had een soort groen-rood shift. Dan de 28-75 F2.8 er op gedaan en dat is dag & nacht verschil. Ook met de Sigma 70-300 heb ik er geen last van.

Dus wees maar gerust dat het aan 't lensje ligt, en niet aan de sensor of zo...

Comment

Hier enkele testfoto's met de 75-300 kitlens:
                  klik hier

Even benadrukken dat wie de test op dpreview leest, duidelijk kan zien dat de A100 gelijkaardige ruis heeft als de D200, en enkel moet onderdoen voor een Canon die meer dan het dubbele kost.
                  Om nu te zeggen dat de Sony een "ruisprobleem" heeft, is wel ferm overdreven.
                  Je kan ook de Sony kiezen en er een superlens voorzetten, of met hetzelfde budget een veel duurdere/betere Canon (op gebied van ruis dan) kopen en er een goedkopere lens voorzetten.
                  Instagram | The RX1 Files

Comment

En dan nog, die ruis is relatief... je zit hier op 10mpix te schieten, moet je ook wel in het achterhoofd houden als je op je scherm op 100% zit te kijken.

Bovenstaande geposte foto op een 1280*1024 scherm, gescaled naar full screen laat amper iets van die ruis over!

Comment

In plaats van te focussen op ruis die je (meestal) toch nauwelijks of niet ziet als je beelden op een normaal formaat bekijkt, kan je beter een keer naar een winkel gaan en de verschillende combinaties body-lens proberen.
                      Dat zal je een veel beter idee geven van wat voor jou de beste oplossing is dan enkel naar bedragen, ruis en andere technische specificaties te kijken.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                        In plaats van te focussen op ruis die je (meestal) toch nauwelijks of niet ziet als je beelden op een normaal formaat bekijkt, kan je beter een keer naar een winkel gaan en de verschillende combinaties body-lens proberen.
                        Dat zal je een veel beter idee geven van wat voor jou de beste oplossing is dan enkel naar bedragen, ruis en andere technische specificaties te kijken.
                        so true, je moet je er gewoon goed bij voelen, meer niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                          Ik heb in elk geval de indruk dat de a100 beter in de hand ligt dan km 5D. Ruis is trouwens relatief, neat image kan met de juiste instellingen veel oplossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                            so true, je moet je er gewoon goed bij voelen, meer niet.
                            En wanneer voel je je goed , ik in ieder geval als het resultaat naar mijn gedacht goed (genoeg) is, ieder moet die grens voor zichzelf trekken natuurlijk...
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
                              En wanneer voel je je goed , ik in ieder geval als het resultaat naar mijn gedacht goed (genoeg) is, ieder moet die grens voor zichzelf trekken natuurlijk...
                              Als het resultaat goed genoeg voor je is, én als je dat resultaat bereikt op een manier die jou goed ligt, en ook dat is voor ieder anders...
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oVan
                                Hier enkele testfoto's met de 75-300 kitlens:
                                klik hier

Even benadrukken dat wie de test op dpreview leest, duidelijk kan zien dat de A100 gelijkaardige ruis heeft als de D200, en enkel moet onderdoen voor een Canon die meer dan het dubbele kost.
                                Om nu te zeggen dat de Sony een "ruisprobleem" heeft, is wel ferm overdreven.
                                Je kan ook de Sony kiezen en er een superlens voorzetten, of met hetzelfde budget een veel duurdere/betere Canon (op gebied van ruis dan) kopen en er een goedkopere lens voorzetten.
                                Een 350d kost toch maar een fractie van de sony?
                                Zo laag als 600euro voor de body, en soms als kit voor die prijs.

Ieder moet weten wat hij koopt. Canon's aanbod van glas is mooi. Nikon ook. Ik wil gewoon niet afhangelijk zijn van sigma/tokina/... ookal hebben die goede lensen. Nikon en Canon bieden een heel gamma aan en er is een grote 2de hands markt.
                                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Working...
                                X