Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen (D)SLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen (D)SLR

Hallo allemaal,

Ik ga in juni een maand naar Vietnam en wil daar natuurlijk prachtige foto's trekken. Met mijn huidige Sony DSC-W1 zal ik er niet veel van kunnen bakken denk ik en daarom ben ik nu aan het uitkijken naar een beter toestel.

Vroeger had ik een analoge Canon 300 met de standaard lens en een telelens. Als ik nu de body van de 300D koop, passen deze lenzen daar dan op?

Welk alternatief raden jullie mij aan, budget is echt niet hoger dan 550 €. Het hoeft geen DSLR te zijn maar het moet wel prachtige foto's kunnen trekken.

Mijn excuses als deze post als amateuristisch overkomt, maar toch bedankt al voor diegene die me willen op weg helpen naar een nieuw toestel.

Groetjes,
    Kris
    Nikon D90 + 16-85mm

Re: Lenzen (D)SLR

canakris,
    zoek je een tweedehands DSLR!
    er staat bv een D30 te koop,
    ook enkele 10D als ik me niet vergis.
    met je budget ga je daar ZEKER geen spijt van krijgen!
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik zou zeggen: ga voor die 300D, maar dan wordt je oude standaardlens wel een lichte tele (beeldhoek van 80mm lens), zodat je hiermee wel eens in de problemen zou kunnen komen om alles op het plaatje te krijgen tijdens je unieke reis.
      De kitlens (17-55mm) erbij lijkt mij ideaal, samen met je bestaande lensmaterieel, maar dan ga je wel over die €550 grens natuurlijk.
      Kan er echt geen €100 meer af?
      Anders is inderdaad het enige alternatief een tweedehands toestel.

De EOS D30 zou ik eerlijk gezegd links laten liggen, omdat 3 Mpixels je erg beperkt qua vergrotingen of cropmogelijkheden (tenzij je nooit groter dan A4 formaat ga afdrukken).

Een D60 of 10D daarentegen...
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

moet geert idd gelijk geven, D30 is misschien wat té.

maar idd, zeker de 10D en de D60
        ('k heb zelf een D60 op de kop kunnen tikken).

je foto's gaan trouwens maar zo goed zijn als je lenzen, los van welke camera ook!
        check maar eens, 't zijn vooral de lenzen die't hem doen!

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"

Comment

ook niet te lang wachten.. er is een inloop/leer periode!
          foto als spiegel of als venster?

Comment

toen ik met m'n vriendin ben geweest (8 jaar geleden) had ik m'n contax159mm+80/200 van dag 1 tot dag 30 aan m'n pols gestrapt! die ging er gewoon quasi niet af!
            't jaar erna in laos hing die rond de nek van m'n vriendin en ik een eos100+75/300.
            nu zitten al die dia's stof te vergaren.
            'k wou dat ik toen ook al een digi had gehad.
            het zal je heel zeker goed bevallen in vietnam!
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"

Comment

Je foto's zullen met een dslr en een juiste lens technisch beter zijn (scherp-mooie dof-minder ruis) maar je prachtige foto's ga je er niet mee maken. Compositie kan je niet afkopen, spijtig he. Maar zoals gezegd, een 10D/30D of whatever kan een eerste stap zijn, de rest ga je zelf moeten doen hoor.

Nog veel plezier met je zoektocht
              flickr

Comment

Working...
              X