Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[nikon D2X]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [nikon D2X]

Van die Bulb weet ik het wel hoor. Bedankt toch, maar als je buiten staat in de vrieskou en je hebt handen zoals ik waarbij je ze zelfs niet in gewoon water van 4 graden kan houden, dan is dat indrukken zonder bibberen meer bibberen dan indrukken. Nu, daar komt wel eens een goede oplossing. Desnoods maak ik me zelf een ontspanner. de technische data zijn immers her en der te vinden.
    Wat software betreft !! Mag ik je er hier op wijzen dat het gebruik van software helemaal niets te maken heeft om centen. Ik dacht dat PS CS2 ook een aardig fortuin kost. Nikon Capture ook. Gelukkig kan ik PS CS2 gebruiken in functie van werk.
    Van Nikon Capture heb ik ook een betalende versie, maar, en dat vind ik wel heel spijitg, het loopt verschrikkelijk traag ...
    RawShooter heeft ook zijn pro's en tegens.
    De reden waarom ik met PS werk, is dat diegene die het eens wil uit proberen dat dan ook kan in PS. Trouwens, ik ben curieus hoeveel mensen dit ook hebben, want, het is er een waarbij je het onderste uit het onderste van die lege kuip haalt. In extremen zie je vaak rare dingen, waaronder deze er één is.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
      Van die Bulb weet ik het wel hoor. Bedankt toch, maar als je buiten staat in de vrieskou en je hebt handen zoals ik waarbij je ze zelfs niet in gewoon water van 4 graden kan houden, dan is dat indrukken zonder bibberen meer bibberen dan indrukken. Nu, daar komt wel eens een goede oplossing. Desnoods maak ik me zelf een ontspanner. de technische data zijn immers her en der te vinden.
      Je hebt gelijk met dat bibberen Zo'n MC-30 aan 40-50 Euro moet dan toch een uitweg bieden met zijn 2.5m draad, niet?

Edit: oeps, net gezien dat zo'n MC-30 met 80cm kabel ook al over de 100 Euro kost
      Last edited by frank207be; 13 februari 2006, 09:04.

Comment

Citaat:
        Hier staat een link naar het NEF-bestand voor diegene die het eens willen zien.

Ik ben dat NEF bestand eens gaan binnenhalen, en geopend met Nikon Capture 4.4.0, volgens mij is dit gewoon perfect.
        In de opnamegegevens staat dat deze foto genomen is met een 28-300mm lens, dit is er zeker geen van Nikon, maar dat doet er ook niet toe, daar ik er absoluut geen fouten in terugvind.(Omgezet naar Jpeg en vergroot naar 1600%)
        Maar wat ik ook zie is dat dit beeld gemaakt is in srgb, en dat je dat opent met een plugin in Adobe, terwijl je toch dat toestel kan laten opslaan in Adobe Rgb
        Nikon maakt zelf een programma dat speciaal is aangepast om die NEF bestanden te openen, en dat continu wordt geupdate, volgens mij zal dit ook wel het meest geschikte programma zijn bovendien kan je in Capture je NEF bestand zelf gaan oprekenen naar 200% om nadien om te zetten naar tiff of jpeg, na veel vergelijken moet ik zeggen dat er geen enkel programma is dat dit met dezelfde perfectie doet
        Zo begin ik mij ook stilaan af te vragen of het hier zoveel besproken Banding probleem van de D200 ook niet daarmee te maken heeft.
        Als ik dat zo lees hier op BD heeft menig ammateur hier allicht een prof. toestel dat 4.000 euro kost, maar is 100 euro voor een aangepast programma teveel gevraagd en dit terwijl je de beroeps daar nooit over hoort klagen. Sorry daarvoor.
        Ik heb hier massa's dia's liggen gemaakt op Velvia met een Nikon F4 en een F5 en zelfs op mijn imacon drumscan gedigtaliseerd kunnen deze niet tippen aan hetgeen nu uit een digitaal toestel komt, zelfs niet aan deze uit een D70.
        Waar zijn we hier eigenlijk mee bezig

Comment

@demeyereg

Euh, dubbele post ? Ook wat problemen met posten

Comment

Sorry,
            Heb soms wat problemen met die mappenindeling, wat ik ook deed ik kreeg die tussenmap niet meer weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs
              Wow, I thought I was reading Dpreview forums for a moment !

The only difference is that Wim isn't suing Nikon in a class action lawsuit, or swapping to another brand of camera because the D2X just isn't good enough..

Scary huh
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Van nikon kreeg ik volgend antwoord:

Indien men de achtergrondruis in een opname softwarematig uitvergroot tot deze zichtbaar is, dan is het mogelijk dat een patroon verschijnt welke afkomstig is van de opbouw van de sensor of van de gebruikte software. Dit is volkomen normaal.

Indien u evenwel denkt dat het een defect van uw toestel betreft, dan kunt u uw toestel binnen brengen bij uw Nikon fotohandelaar voor nazicht en indien nodig herstelling door onze dienst na-verkoop.
                Leuk, maar:
                1) Ik heb geen uitvergroting gedaan.
                2) Door resizing naar 800op600 is er al heel wat gespikkel, lijnwerk verdwenen
                3) Begrijp ik helemaal niet dat je die kleurbanden hebt.

Nu, dit verschijnsle blijkt geen echt probleem te zijn, tenzij je een onderbelichte foto hebt waar je toch nog hoop iets uit te halen. Dan heb je het wel vlagen.
                Alhoewel, ik weet wel graag wat een toestel zoal (mis)doet wat helemaal geen afbreuk dient te zijn aan de kwaliteit of het plezier in dat machine.

Comment

Noise Reduction - OFF
                  Zet dit aan en je probleem is weg, het is speciaal voor lange exposures. Kost wel wat rekentijd.

Comment

Working...
                  X