Hallo ik ben nog niet zo lang de trotse eigenaar van een D70s maar ik heb ondervonden dat deze bij binnenfotografie met flits toch wat onderbelichte foto's maakt als je deze rechtstreeks in jpg wilt hebben zonder verdere nabewerking, ik kan ook mijn EV compentatie gebruiken maar dan merk ik soms dat fel witte delen lichtes overbelichten of verbranden zoals ze het zeggen en dat wil ik wel vermijden als ik deze in jpg wil en niet verder wil nabewerken. Ik weet ook wel dat als je in NEF werkt dit minder relevant is daar je deze toch moet nabewerken op je pc.
Nu heb ik via de zoekfunktie al veel gevonden en gelezen over de custom curves die je kunt uploaden naar de D70s en heb mij er eigenlijk wat in verdiept en er een heel deel van gedownload maar weet niet goed welke te gebruiken voor deze vorm van fotografie, misschien kan iemand helpen die ook met custom curves werkt.
tnx bij voorbaat
Nu heb ik via de zoekfunktie al veel gevonden en gelezen over de custom curves die je kunt uploaden naar de D70s en heb mij er eigenlijk wat in verdiept en er een heel deel van gedownload maar weet niet goed welke te gebruiken voor deze vorm van fotografie, misschien kan iemand helpen die ook met custom curves werkt.
tnx bij voorbaat
Comment