Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Ben er ook voor aan het rondzien. Ikelite lijkt me goed en bij navraag bij collega-duikers is ikelite zeer goed. Hugyfot (zie hier ) is Belgisch en werkt nu samen met GreenForce en ontwikkelde nu ook een huis voor de D70, maar de prijs Maar het is niet enkel dat hé, bekijk ook eens de prijzen voor de flitsers en dat is toch nog altijd het belangrijkste.
Groeten,
Pascal.
Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.
Zo'n EWA is goed voor de regen of om te snorkelen maar dieper dan 5 meter ga je daar niets mee kunnen doen en zoals ik kan zien is Mil1 duiker dus die wil zeker een OW behuizing die minstens naar 60 meter kan .
BTW Mil1 gisteren heb ik op een freedive wedstrijd iemand gezien met een D70 in behuizing en 2 SB 800 elk in een OW behuizing ,zeeeer duuuuur spul
Deze heb ik op BOOT in Dusseldorf in mijn pollen gehad.
Zeer deftig spul, zeer deftige prijzen
Huis D70 + huis SB800 + flits arm arm + poort voor bvb 50mm 1.4 = +/- 2300€
En de 18-70 staat niet tussen ed lijst van mogelijke lenzen ?
En als je een grotere zoeker wilt, komt er nog een een dikke 500€ bij...
Voorlopig neem ik mijn net gekochte Powershot A75 mee onderwater...
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Ben van dezelfde opinie, maar als je vroeger de foto's van aandi bekeken hebt (ze staan helaas niet meer online), werkt het wel.
Jo.
Oorspronkelijk geplaatst door pascali70
Zo'n plastiekzakje (als ik me zo mag uitdrukken) is goed om je camera te berschermen tegen spatwater maar om er mee te gaan duiken Forget it!
Ben van dezelfde opinie, maar als je vroeger de foto's van aandi bekeken hebt (ze staan helaas niet meer online), werkt het wel.
Citaat:
Origineel gepost door pascali70
Zo'n plastiekzakje (als ik me zo mag uitdrukken) is goed om je camera te berschermen tegen spatwater maar om er mee te gaan duiken Forget it!
Jo.
Inderdaad de EWA werkt prima!!! Voorbeelden vindt je nog hier
Ik ben laatst naar NEMO 33 geweest en de Fuji S602Z mee in de EWA naar 33 meter geen probleem gehad de camera bleef lekker door werken. Maar 33 is de MAXIMUM diepte dat ik zal halen.
Maar ik begrijp de meeste van jullie wel omdat iedereen bang is voor zijn dure camera in zo een zakje te stoppen. Nochtans moet ik even opmerken dat her risico op lekken van een hard huis zeker aanwezig is. Eén zandkorreltje tussen de O ring en je kan al prijs hebben.
Onderwaterhuizen voor alle camera's en de D70 kan ik je deze site aanbevelen Digideep
Zo ik hoop dat ik dit jaar meer onderwaterfotos te zien krijg.
Misschien is dit te overwegen ja, maar naar ik meen is de Nikonos V nog een analoog toestel. Dan verlies je volgens mij een stuk van de voordelen van digitale fotografie. En hierbij komt dat, naar mijn mening, een D70 een beter toestel is en meer mogelijkheden heeft dan een Nikonos V. Maar het blijf en is een moeilijke keuze hé Misschien is er nog volgende keuze : koop een iets goedkoper digital toestel (bijvoorbeeld coolpix-reeks van nikon) en koop hiervoor een onderwaterhuis. Deze huizen zijn veel goedkoper. Maar hierbij kan je natuurlijk niet verwachten dat je foto's zal maken alsof je ze zou maken met een D70. Dat kan je niet boven water, laat staan dat je het onderwater zou kunnen.
Groeten,
Pascal.
Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.
Ben zelf een Canon gebruiker, en hiervoor had ik een Oly E-10. Maar het verhaal is voor Nikon hetzelfde.
. Heb ooit eens rond gekeken voor een onderwaterbehuzing voor de E-10 en ook eens voor mijn 10D... die dingen zijn verschrikkelijk duur. Tot 2 x de prijs van de body.
En dan moet ik mijn heel dure camera met een heel dure lens onderwater steken. Ik ben geen broekventje... maar daar wordt ik toch een beetje bang van. Zelfs als mijn camera goed verzekerd is.
Daarom heb ik naast mijn 10D een Powershot A95 gekocht en meteen een onderwaterbehuizing d'er bij. Totale kost: nog geen 450 EUR (de helft van een 10D). A95 is een goeie camera waar mijn ega dag-in-dag-uit met veel plezier gebruik van maakt. Ik zal het jammer vinden als dat cameraatje verzuipt, maar is toch minder erg dan mijn 10D laten verzuipen.
Comment