Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

Ik zal het verhaal compleet maken!

Vandaag heb ik weer contact gehad met Techrepair en in discussie gegaan ivm dat tasje.
    Ze beweerde daar en heb het op mail staan dat Canon B de garantieclaim af heeft gewezen.

Vandaag zeggen ze dat Canon Duitsland dit heeft beslist.

Heb hen gezegd dat schandalig is en mijn vertrouwen in hen ver te zoeken is.
    Ze klappen hun eigen goed nu terwijl ze vorige week meerdere keren zeide dan Canon B de claim afwees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      je hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten maar met de verkoper/winkel.
      De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper/winkel wel heeft.
      dus zal je naar de verkoper moeten als je klachten hebt en voor je garantie.
      grt,bouk.

Daar moet ik je in bijtreden Bouk, wat je vertelt is niet juist.
      Je koopt een artikel bij een winkel/verkoper. Op dit artikel zit altijd fabrieksgarantie (tenzij er een extra garantiepakket wordt aangeboden door de winkel zelf). Wat dus wil zeggen dat
      de fabrikant instaat voor de garantie. De koopsovereenkomst die je sluit met een winkel/verkoper is louter gebasseerd op een ondersteunende functie => bij defect kan je alles aan de
      winkel/verkoper overlaten om het verder af te handelen (die dat op zijn/haar beurt doet met de fabrikant). Niemand zegt/verplicht je om garantiegevallen via de winkel/verkoper te regelen.
      Je kan dit zelfs rechtstreeks via de fabrikant af te handelen.

En zoals ik al eerder zei: sommige merken werken via repaircentra waarbij de garantieafhandeling gebeurd (techrepair, ...)

(ik zit in de IT branche, daar werkt het net hetzelfde hoor)

W.
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
        Zijn we blind? Ik heb contact opgenomen met Techrepair. Zelfs als CPS gold member.
        Als CPS lid krijg je een "Pro Rep" toegewezen, hij/zij moet met u deze dingen afhandelen.
        Zou ergens in je profiel moeten staan.
        Ik zou het daar proberen.

W.
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_DH Bekijk bericht
          Als CPS lid krijg je een "Pro Rep" toegewezen, hij/zij moet met u deze dingen afhandelen.
          Zou ergens in je profiel moeten staan.
          Ik zou het daar proberen.

W.
          Beste,

Dat heb ik ook gedaan en die persoon heeft mij het volgende laten weten :

Indien Techrepair een probleem heeft omtrent uw herstelling zullen zij contact opnemen met onze verantwoordelijke Dienst Na Verkoop,Filip Huybrechts.
          Mag ik u dan ook vragen om toekomstige mails omtrent herstellingen aan laatstgenoemde te verzenden?

Uiteindelijk na dreigen met een klacht bij FOD Economie zijn ze wel bij Canon met een oplossing voor de dag gekomen met name dat ze mij een lenscase zouden geven van hen die afkomstig is van een Canon 70-200mm II F2.8 IS lens (die reeds in gebruik is).
          Maar toen was het al te laat en moest het ook voormij niet meer omdat ik zelf de lenscase bij een schoenmaker ben gaan laten herstellen voor 3.5€.

Comment

Wat ik mij nu afvraag is :

Gaan we over dit onderwerp blijven rond de pot draaien?
            Het probleem is opgelost alleen niet door Canon.

Einde verhaal....

Comment

Working...
            X