Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Variabele Neutral Density Filter Phottix

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Variabele Neutral Density Filter Phottix

Ik ben al een tijdje opzoek naar een variabele ND filter die niet te prijzig is.
    Nu kwam ik dit zonet tegen: http://www.fototools.be/index.php?it...id=537&lang=NL. Het zal wel geen topkwaliteit zijn, maar dat verwacht ik ook niet voor deze prijs. Iemand ervaring met deze filter en/of website ?

Groeten Yannick

Re: Variabele Neutral Density Filter Phottix

Die ken ik niet, maar ik heb de Light Craft Workshop (KLIK bij Konijn) en die bevalt heel goed behalve helemaal dicht op de UW (maar dat is dan weer normaal, dan zie je een zwart kruis).

PS: de voorbeeldfoto op die site van jou is anders maar modderachtig hoor

Comment

hier heb ik die van mij aangeschaft. Ik heb er 16 euro voor betaald

D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        hier heb ik die van mij aangeschaft. Ik heb er 16 euro voor betaald

http://s.dealextreme.com/search/variable%20nd
        En tevreden over de kwaliteit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YannickD Bekijk bericht
          En tevreden over de kwaliteit?
          Ik heb hem zelf nog niet getest, maar iemand bij de fotoclub heeft hem ook en is er wel tevreden over. Hij verliest wel wat contrast als hij hem gebruikt, maar dat past hij dan weer aan in Lightroom
          Ze kunnen natuurlijk niet op tegen de filters van Lee e.d. Maar hij doet wat hij moet doen en is een goedkope manier om te kijken of dit je ding is
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

D'er zijn hier al een heel aantal draadjes verschenen over dergelijke variable filters. Ik geef een paar links. Ik volg ook dit onderwerp met interesse, want vroeg of laat wordt de kwaliteit wel goed genoeg om tot aanschaf over te gaan. Maar een samenvatting totnogtoe: de meningen zijn verdeeld.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X