Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motor tankbag ombouwen tot SLR case

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motor tankbag ombouwen tot SLR case

    Dit jaar trek ik er weer op uit naar Noorwegen, enkel deze keer met de moto (Kawasaki Z1000SX). Momenteel ben ik extra accessories voor deze motor aan het plannen om lange (+5000km) road trips comfortabeler te maken.
    Mijn tweede passie is landscape fotografie, en buiten de beste wegen van Europa te berijden, staat fotografie ook centraal tijdens deze roadtrips.

    De topcase & sidecases zullen dienen voor kleding, camping & cooking gear op te bergen, ook een paar stevige hiking boots & cloths. Maar graag had ik een tankbag aangeschaft en om deze dan om te bouwen tot fotobag.

    Mijn oog valt op de SW-Motech Quick Lock evo City, een 10L bag die uibreidbaar is tot 15L en met een quick lock systeem zeer snel van de tank te halen is. De regenhoes is er ook snel over te trekken en is vrij stabiel bij hoge snelheid. En met een elektrische tankring kan ik ook nog een batterij opladen tijdens het rijden.
    Binnenin heb ik ongeveer 34(l) x 26(w) x 18(h) cm plek



    Graag had ik deze tankbag veilig gemaakt voor mijn SLR, lenzen en accesoires.
    Mijn eerste idee zou zijn om een schuimrubber uit te knippen op maat zodat alles er inpast.

    Wat er in de tank tas moet:
    - EOS 400D body metCanon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM erop gemount.
    - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
    - Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM
    - Lowepro filter pocket
    - Extra battery, cleaning material
    - nog wat plaats over om gsm of batterij te chargen.

    Aangezien de hiking bag een metalen rugsteun heeft over de volledige lengte en ik deze zeker niet wil missen op reis voor de verschillende excursies, zal ik deze in een longbag steken en monteren op het achterzadel + zijkoffers. Hier zou dan ook nog de tripod inpassen. Ofwel de lange Manfrotto 055, ofwel een kleine carbon hiking tripod, ofwel beide.

    Ik weet nog niet of het er allemaal zal inpassen, en indien dit niet lukt zal ik wel voor een groter tanktas moeten gaan. Maar mijn vraag is vooral gericht op het beschermen van deze gear.
    Ik zou graag wat vibraties tegen gaan van de motor zelf, alhoewel deze goed mevallen op de tank, zijn er toch vibraties tussen de 6000-10000 rpm. En aangezien deze tas met een schouderriem gedragen wordt, zou ik de gear ook tegen schocken willen beschermen. Ook bumps met de motor mogen de gear niet tegen elkaar doen botsen.

    Mijn eerste idee:
    - groot blok schuim kopen, op maat snijden in verschillende secties die op elkaar gelegt worden (twee lenzen en accesories onderaan, SLR met 24-104 bovenaan.) Camera moet er direct uit te nemen zijn, en ik zou snel van lenzen willen wisselen indien dit nodig is.

    Is dit een goed/haalbaar idee ?
    Hoeveel centimeter schuim zou ik tussen de lenzen moeten houden voor een goede bescherming ?
    Welk type schuim koop ik best? Graag schuim dat zijn vorm goed behoudt, aangezien de SLR op de twee lenzen komt te liggen.
    Waar kan ik zo'n schuim kopen, ?
    Heeft iemand een beter idee om mijn gear te beschermen ?

    Hoe nemen andere fotograferende motorrijdes hun gear mee ?
    Last edited by Fre_Entity; 5 maart 2012, 17:45.
Working...
X