Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstelling/verbinding camera naar pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opstelling/verbinding camera naar pc

De instructies om je eye-fi draadloos naar lightrroom te zenden staan op de site van die speciale geheugenkaart. Het werkt alleen met fototoestellen die een sd-geheugensleuf hebben, zoals de 1d4 bijvoorbeeld.
    De 5d3 staat nog niet in hun compatibilteitslijst, maar Canon heeft er wel zo'n sleuf bijgezet.
    Het zendertje zit in de kaart!
    De 1dx werkt alleen met cf-kaarten, dacht ik.
    Last edited by Poza; 8 maart 2012, 02:47.

Comment

Heb zelf ook wat last gehad om het werkend te krijgen (usb kabel gaf slecht contact), dus hier de procedure hoe ik het doe met mijn D90.
      1/ usb kabel aansluiten tussen camera en laptop.
      2/ camera aanzetten, en dan controleren dat hij wordt herkend in windows (ik heb windows 7 trouwens). Op oudere windows versies (bv XP) kan het zijn dat je eerst de juiste drivers moet installeren (vanop cd bij je toestel ?)
      In elk geval moet de pc de camera herkennen en moet je kunnen de fotos op het toestel bekijken - anders zal tethered nooit werken!

werkt dat:
      3/ camera terug uit zetten
      4/ lightroom opstarten
      5/ tethered shooting kiezen in menu, instellen in welke directory files moeten komen enz..
      6/ camera opzetten
      7/ in dat tethered shooting balkje van lightroom wordt het camera type gedetecteerd (indien daar 'no camera' blijft staan is er opnieuw iets mis met drivers/usb !
      8/ foto nemen ofwel door in lightroom op de ronde knop te drukken, of door op de camera een foto te nemen.. de gemaakte foto wordt dan in lightroom geimporteerd

Je kan wel enkel genomen fotos importeren, het is geen live preview ! (dan moet je al een D4 met ipad hebben bv wil je tethered scherpstellen en remote een preview hebben voordat je de foto neemt)
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
        Zit nu op Lightroom 4.0
        Nog steeds hetzelfde liedje,geen camera gedetecteerd.
        Onder Setup Menu bij USB MTP/PTP selecteren. Dan lukt het voor mijn wel…
        Nikon D800 en wat lenzen…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macy Bekijk bericht
          Onder Setup Menu bij USB MTP/PTP selecteren. Dan lukt het voor mijn wel…
          Een D7000 heeft dat niet in het menu.

Comment

De camera wordt perfect herkend in Windows 7 .
            De usb kabel is perfect in orde.
            Foto's overzetten naar pc gebeurd altijd via usb kabel.
            Is er iemand die zoals ik met Win 7 64 bit versie werkt en toch de D7000 aan de praat krijgt in lightroom tethered shooting?

Ik vermoed dat die 64 bit drivers het probleem zijn.

Comment

Vandaag de nieuwste trial versie van camera control pro (nikon) gedownload.
              Werkt ook niet, camera wordt niet herkend.

Comment

Voor dergelijke momenten gebruik ik een kleine batterij gevoede monitor (7 inch) die verbonden wordt via een HDMI kabel aan de camera (5D mark II of Nex 5) de monitor is daardoor ook bruikbaar op locatie waar je geen netspanning hebt en het maakt de bedrading zeer eenvoudig.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

http://www.sofortbildapp.com/
                  Dit is een applicatie die perfect werkt voor tethering voor Nikon op Mac. Het is tevens een gratis tool en werkt perfect!
                  Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Comment

kan deze kabel dan in mijn D7000 http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-kab...2-0-meter.html en de andere kant in m'n TV (met HDMI aansluiting) want je hebt verschillende maten als ik het zo bekijke...
                    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                      kan deze kabel dan in mijn D7000 http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-kab...2-0-meter.html en de andere kant in m'n TV (met HDMI aansluiting) want je hebt verschillende maten als ik het zo bekijke...

Je hebt een kabel nodig van mini HDMI naar HDMI, de mini kant zit op je camera de andere op de monitor of TV .

Ik bestel die in China bij Dealextreme.com

MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

deze dus? http://www.dealextreme.com/p/gold-pl...m-length-34022
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht

Ja dat is een juiste kabel, je gaat er nog andere gelijkaardige vinden maar dit zal zeker werken !

MVG, Jeff C.

Comment

Opstelling/verbinding camera naar pc

Heb ook lange tijd aan het zoeken geweest naar tethering software voor Nikon die niet te duur is (of gratis), alles aan kan voor Nikon's en op Windows werkt.

Heb dus vanalles gezien en gedaan en sinds een aantal weken ben ik dit programma aan het uitproberen (is nog wel in een beta versie, http://www.camerarc.com/), maar het leuke is, als je meewerkt aan de beta testing, je later een free license krijgt.

Ik weet dat de programmeur nog mensen zoekt voor Nikon D3, D3S, D3X, D60, D5100, D5000).
                            Gewoon via Contact een berichtje sturen (in de drop down: Join Beta selecteren).

Er zijn nog wel wat aanpassingen nodig voor dat de officiele versie klaar is maar het ziet er wel goed en degelijk uit.

Jan.
                            Een zwart toestel met wat glas
                            Mijn foto's: Flickr

Comment

Net een aanvraagje ingediend.
                              Hopelijk werkt deze software wel bij mij.

Comment

Working...
                              X