Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro - S&F light belt & harness kit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro - S&F light belt & harness kit

Iemand hier ervaring mee?

of deze

http://products.lowepro.com/product/...lt,2235,53.htm in combinatie met http://products.lowepro.com/product/SF-Technical-Harness,2233,54.htm.

Thinktank heeft ook zoiets. Maar zou lowepro verkiezen omdat de pouches bovenaan gesloten zijn.
    www.digitalclickx.com

Re: Lowepro - S&F light belt & harness kit

Ik heb praktijkervaring met de ThinkTank variant, maar die bevalt me perfect Het voordeel van de TT tasjes vind ik dat deze wat minder log zijn dan de Lowepro tasjes. Verder heeft het "gebrek aan" een ritssluiting het voordeel dat dit sneller werkt. En trouwens, ook de TT tasjes kun je voldoende afsluiten hoor. En dan zijn ze ook nog allemaal voorzien van een regenhoesje, voor 't geval dat....

't Hangt er denk ik ook vanaf hoe en waarvoor je de tasjes wilt gebruiken. Ik heb een normale rugtas (Kata 3n1-30) om mijn apparatuur te bewaren en te vervoeren maar als echt ik op pad ga om te fotograferen dan neem ik mijn TT belt en tasjes en neem ik mee wat ik nodig heb....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik het nieuwe Street & Fieldsysteem van Lowepro en kan het van harte aanbevelen . Ik heb de Technical Vest en de Deluxe Technical Belt, met een Toploader Pro 75 AW, de Audio Utility Bag 100 (twee tasjes die je ook als stand-alone kan gebruiken), de Utility Bag 100 AW, Phone Case 20, Memory Wallet, Bottle Pouch en de Transport Duffle Backpack.

Vraag maar wat je wil weten. Het comfort vind ik fantastisch. Ik heb geen al te beste rug (slenteren bij het shoppen is bij mij uit den boze), maar met die Deluxe Technical Belt en Technical Vest (en alle andere spullen) heb ik deze zomer twee lange dagen (van meer dan tien uur) on assignment gewerkt. Dat was geen enkel probleem en ik heb niets gevoeld aan mijn rug (die riem geeft ook steun aan het onderste gedeelte van je rug).

Niets dan lof, dus .

Last edited by JorisVdB; 2 maart 2012, 09:15.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Bedoeling is om 3 tassen mee te nemen: voor 24-70 & 70-200 & access.

Voor Lowe pro volgend voorstel ontvangen:
        - S&F light belt & harness kit (ik zou eerder voor de deluxe uitvoering gaan met technical harness). Dus geen vest (blijkbaar te warm in zomer???).
        - slim lens pouch 55 aw
        - slim lens pouch 75 aw
        - uitility bag 100 aw

Vraagje: waar ergens gekocht?
        www.digitalclickx.com

Comment

Ik heb die Technical Vest gebruikt bij volle zon en 30°C, met een polo eronder...Die is niet te warm naar mijn mening . Het is materiaal dat kan "ademen", net zoals bij de Deluxe Technical Belt, de Light Utility Belt en het Technical Harness. Nu, Dubai ofzo is misschien nog net ietsje erger .

Vergeet ook niet dat er lens cases zijn (die zijn vorig jaar vernieuwd) . Voor die 70-200 zou ik de Lens Exchange Case 200 AW nemen. Een zeer handig onderdeel van het nieuwe Street & Fieldsysteem.

Ik heb het gekocht bij Foto Tecqmenne in Dendermonde, mijn gebruikelijke fotowinkel. Die moest het wel bestellen, maar ik heb niet zo heel veel meer betaald dan bij de grote winkels ŕ la Art & Craft ofzo, de prijzen waren nagenoeg gelijk. Misschien omdat ik een goede klant ben .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dus nog twijfel tussen vest of harness.
            www.digitalclickx.com

Comment

Wat het aankooppunt betreft, de Loweprodealers (je vindt een lijstje op debeukelaer.be*) kunnen altijd bestellen wat je wil bekijken en als je toch zegt "ik heb liever de Technical Vest dan het Technical Harness", wordt het gewoon terug gestuurd naar De Beukelaer. Ik heb daar vorig jaar met hen telefonisch contact over gehad, vandaar .

*: De Beukelaer is de verder/invoerder van Lowepro in België.

Als je het heel minimalistisch wil houden is de Technical Harness the way to go. Ik vond de press badge/credentials holder, de binnenzak en het borstzakje wel handig, en er zijn natuurlijk een hoop extra SlipLock-loops aan voor de kleine items...

Comment

En wat met jullie camera's zelf? Waar hangen jullie die aan vast? nog een band rond je nek of kun je die ergens aan die vest of harness hangen? Ik vind namelijk de http://www.fotokonijnenberg.be/produ...s-harness.html interessant voor twee camera's maar dat nog eens boven een vest/harness?

Comment

Mijn NEX-5 met 18-55 OSS en zonnekap past perfect in de Utility Bag 100 AW . Zelfs de NEX-7, die iets groter is, past daar perfect in. Mijn grote body (A77 of A350) gaat dan met de 70-400G SSM erop in mijn Toploader Pro 75 AW. Een veel betere oplossing dan camera's op je schouders of rond je nek te laten hangen...

(Edit: de Toploader Pro AWs kan je combineren met de Deluxe Technical Belt of de Light Utility Belt - de Toploader Zoom AWs niet.)
                  Last edited by JorisVdB; 14 maart 2012, 16:20.

Comment

Ik zat met een beetje gelijkaardige vragen en heb vorige maand een technical belt + lens exchange case 200 + utility bag 100 gekocht om "te testen". Ik had thuis ook nog twee "normale" lens cases van Lowepro liggen, die ook zo'n sliplock aansluiting hebben en die er ook perfect aan kunnen gehangen worden.
                    'k Heb er dan een week later een opdracht mee gedaan en een dagje in het Gravensteen in Gent doorgebracht. Constant trappen op en af en wisselende lichtomstandigheden van helemaal donker naar daglicht. 'k Heb dus behoorlijk wat gewisseld van lenzen en 't liep allemaal bijzonder vlot! Ik liep rond met een 70-200 in de Lens Exchange Case, een 17-40 en een 50 in de aparte lens cases, een back-up 40D + een flitser in de Utility Bag en mijn 5D met 24-105 in mijn hand (met handstrap, omdat ik dat nu eenmaal heel comfortabel vind). Ik had nog een klein licht rugzakje aan waar extra batterijen, geheugenkaartjes en nog een flits in zaten.

Ik zocht een alternatief op mijn rugzak en heb dat bij deze gevonden. Allicht bestel ik er binnenkort nog een harness of vest bij, daar ben ik nog niet helemaal uit, maar dat zijn zorgen voor later. Ik ben alleszins meer dan overtuigd! Ik vind het systeem alleen bijzonder onhandig als je het niet aan hebt. Klinkt vreemd, maar een rugzak kan je gemakkelijk wegbergen, dit is iets moeilijker (of je moet een rugzak voorzien waar gans de verzameling tassen in past). Ik ben dus eerst even terug naar mijn wagen gegaan om het boelke weg te bergen voor ik mijn vriendin kon gaan zoeken die in Gent Centrum haar spaargeld aan het uitgeven was... ;-)

Comment

Ik gebruik daar dit voor ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

die rugzak rol ge gewoon op of wa!!

ben ook wel aan't uitkijken naar dergelijk systeem! rugzak is wel leuk, maar soms toch onhandig
                        nikon stuff

Comment

Als hij leeg is kan je die tot een soort van sling bij elkaar plooien, ja . Hierin kan je een aantal tassen of lens cases bevestigen of gewoon in steken. Een erg praktisch opbergsysteem dat ik bijzonder handig vind .

Comment

Working...
                          X