Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak voor laptop+dslr+lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak voor laptop+dslr+lenzen

Ik ben op zoek naar een nieuwe rugzak waar al mijn spullen (en wat ik nog denk te kopen in de toekomst) in kan.

Wat moet erin kunnen:
    - Canon 7D+grip
    - Sigma 10-20 f4-5.6
    - Sigma 70-200 f2.8
    - Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM (25.6 x 9.1 cm)
    - Canon 50mm f1.8
    - Sigma 17-50 f2.8 OS HSM
    - Canon 430 EXII flitser
    - Geheugenkaartjes, filters en dergelijke
    - Asus N53SV 15.6" laptop (39.1 x 26.6 x 3.1 cm)
    - Feisol CT-3442 statief met Sirui K30x balhoofd

Wat heb ik zelf al gevonden:

- Lowepro Vertex 200 AW
    - Kata Bug-203 PL

Ik wil liefst een rugzak met een opening aan de rugzijde zoals mijn Flipside 200, maar dat kan ik precies niet vinden in die grootte met een laptopcompartiment? Hebben jullie nog andere suggesties? Ik zou het graag ook wat goedkoper houden, maar dat is niet mogelijk heb ik de indruk met mijn eisen? Ik wil graag een rugzak waar alles in past zodat ik niets op het vliegtuig in de koffer moet steken.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Rugzak voor laptop+dslr+lenzen

Pro Runner 450 AW, heb ik een tijdje geleden ook gekocht en wreed content over,
    zitten nu bij mij 2 bodies in , 4 lenzen, flitser, extra oplaadmateriaal, laptop, geheugenkaarten..dan zit ie wel bijna vol

ik heb hem via redcoon.be besteld aan 160 euro, bij verschillende zaken stond deze toen aan +200euro...

Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Een tas met opening aan de rug én een laptopcompartiment ken ik zo niet meteen. Ik zou ook de Pro Runner 450 AW voorstellen (www.lowepro.com/prorunner_backpacks). Weet wel dat je dan op het randje zit van wat er mee mag op het vliegtuig. De Vertex 200 AW is ook prima. Z'n laptopgedeelte is iets ruimer, maar hij heeft dan weer iets minder binnenruimte en is wat zwaarder (600 gram) dan de Pro Runner 450 AW.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De Pro runner 450 AW is idd mss nog beter als de Vertex 200 AW voor mij. Volgens de specs op de site, zou mijn laptop er net in moeten passen en al mijn huidige en geplande lenzen zouden erin moeten passen. Hij is ook ietsje goedkoper (ongeveer 20 euro).

Op het randje? Dus ik zou problemen kunnen krijgen? Want ik wil uiteraard niet dat ik mijn duur fotogerief in het ruim moet gooien...

Als er nog iemand eentje zou kennen met rugopening waar ook een laptop in kan, alle tips zijn welkom. Ik voel mij toch wat meer op mijn gemak met een opening op de rug... Het is gewoon een rits aan de voorkant opendoen en je kan er al het spul uithalen...
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Dit is wat je moet hebben, alles gaat er in en in België te verkrijgen " Studio 73 " kan gebruik worden als handbagage
          This is "Review of Think Tank Airport TakeOff" by nilo (www.nilophotography.com) on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
          Vriendelijke groet
          Duroc

Comment

Met een groot nadeel: nog eens het bijkomende gewicht (3,9 kilogram). 't Is dan wel een roller/rugzak, maar aangenaam om te dragen zal het zeker niet zijn - alle gewicht komt immers op je schouders terecht (bij gebrek aan heupriem zoals bij de tassen hierboven).

De Pro Runner X450, het roller/rugzakbroertje van de Pro Runner 450 AW, heeft wel een goede, dikke heupriem (maar je laptop past net niet in de laptopsleeve zie ik, Laurent ...).

Dat extra gewicht betekent ook dat je minder materiaal kan meenemen (als je toch beslist om je te houden aan het gewicht dat de maatschappij opgeeft). Daarom denk ik dat een (edit: gewone) rugzak beter is.

Laurent, maak je niet teveel zorgen. Je hebt ook de riemen aan de zijkant, die ervoor zorgen dat je ritsen langer meegaan ('compression straps') en die moet je ook los doen vooraleer je de ritsen kan openen.
            Last edited by JorisVdB; 15 januari 2012, 17:57.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt met `compression straps'. Dit is idd een extra beveiliging. Jammer dat er geen Flipside 400 AW met een laptopvak bestaat.

Ik ben niet geďnteresseerd in rugzakken met wieltjes/trolleys, maar toch bedankt Duroc! Dit is extra gewicht dat ik toch niet echt ga gebruiken. Als ik al de spullen die ik nu opnoemde moet meenemen, dan zal dit zijn om naar een natuuromgeving te gaan, of een combinatie van natuur en steden. Ik zou de grote rugzak dan ook af en toe willen gebruiken om mijn spullen mee te kunnen nemen op wandelingen/hikes (hoogstwss wel niet allemaal tegelijk), de wieltjes zijn dan extra, nutteloos gewicht, het rolt immers enkel lekker op asfalt. Het is dus enkel nuttig voor stedelijke omgevingen, en wat ben je met een 400mm op een citytrip? Dan neem ik mijn Flipside 200 wel mee

Comment

Working...
              X