Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel tussen flitsen

Ik twijfel een beetje tussen 2 verschillende flitsen. De Canon 430EX II en de Sigma EF-610 DG ST. Ik heb al een beetje opgezocht over de flitsers en ik weet dat de canon een kracht van 43 heeft en die van sigma 61.
    Ik zou denken dat die van Sigma krachtiger is, maar als je naar de prijs kijkt kost de canon 244 en de Sigma maar 145.. Is er dan toch een groot verschil tussen deze 2 of niet? Hij zou voor nightlife fotos moeten dienen.
    Canon 550D + 18-55mm 3.5/5/6 IS

Wishlist: Canon Speedlite 430EX, 50mm 1.4, 85mm 1.8

Re: Twijfel tussen flitsen

Ik denk dat prijsverschil hem zit in de herlaadtijd. de sigma zijn herlaadtijd is 7seconden en die van de canon 3seconden. Ik denk dat je nogal gaat vloeken eens je je flits goed kent en veel foto's na elkaar wil nemen. Ik had dat probleem zelf ook met mijn canon 430EX mkI ( de oude versie ) en damn das echt vloeken hoor na een tijd.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

hmm ja 7 seconden is wel vrij lang.. maar ik heb ook ergens gelezen op internet dat sommige flitsen langer herladen omdat ze namelijk krachtiger zijn, is er geen alternatief dat ook rond de 3-4 seconden herlaad maar toch onder de 200 euro zit?

Comment

kijk hier eens:

ik denk dat die Yongnuo flitsen wel ok zijn, maar persoonlijk blijf ik liever bij de Canon flitsen. Heb zelf een 430EX mkI en een 580EX mkII. De 580 is een juweeltje van een flits, krachtiger moet voor mij echt niet want meestal staat gij maar op 1/8 van zijn kracht. Ik denk dat het richtgetal 61 nogal overkill kan zijn. Zeker als je dan nog eens kijkt naar de herlaadtijd en dan altijd je flits maar op de helft van zijn kracht zetten. De herlaadtijd is wel lager als je op mindere kracht zet dacht ik, dat voel ik toch bij mijn flitsen.

Ik was zelf van plan een volledige manuele flits aan te schaffen voor 90euro nieuw. niet te krachtig maar wel voldoende voor hetgene ik ermee wil bereiken. Het is aan jou om te zien wat je ermee gaat doen. Nightlife kan veel zijn, bedoel je daarmee discotheek? Ik doe soms ook feestjes en kom met mijn 430ex zeker niet te kort als het om power gaan hoor.

Comment

Ik bedoel echt discotheken. Dus meestal blijft de camera op dezelfde instelling staan als ik tussen het volk sta dus manueel zou ook mogen want ik hoef hem niet constant te veranderen. Natuurlijk een volledige automatische zou wel leuk zijn maar 244 euro vind ik net iets teveel voor een flits voor mij misschien als ik hem ergens 2dehands zou vinden dat ik hem wel zou kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kreeftzor Bekijk bericht
            Ik bedoel echt discotheken. Dus meestal blijft de camera op dezelfde instelling staan als ik tussen het volk sta dus manueel zou ook mogen want ik hoef hem niet constant te veranderen.
            Dat houdt wel in dat je altijd dezelfde afstand moet hanteren. Dat is juist het handige van een auto-flitser(eventueel TTL) dat de camera op M staat en de flitser automatisch zijn kracht aanpast op de afstand.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hmm ja, dat is misschien toch niet zo handig dan. Ik heb eens gekeken naar de yonguo yn 565 en deze is volgens verschillende reviews exact hetzelfde als de canon 580ex II buiten dat hij geen high speed sync heeft. Ik weet nu wel niet wat high speed sync is en of ik het nodig zou hebben.

Looking in to the brand new Yongnuo YN565EX ETTL Flashes. Can be triggered as a slave from OEM Canon or Nikon triggers. Some quirks to be noted. More here: h...

Comment

Ik bedoel echt discotheken. Dus meestal blijft de camera op dezelfde instelling staan als ik tussen het volk sta dus manueel zou ook mogen want ik hoef hem niet constant te veranderen. Natuurlijk een volledige automatische zou wel leuk zijn maar 244 euro vind ik net iets teveel voor een flits voor mij misschien als ik hem ergens 2dehands zou vinden dat ik hem wel zou kopen.
                Als je werkt op ETTL zelfs met een manueel ingestelde snelheid en diafragma op je camera ga je steeds goed belichte opnames hebben, tevens heb je ook nog de mogelijkheid om je flits een + of - van drie stops te geven. Allez dat is wat ik zonder probleem kan met een EX 580, als een bedrag van 244 euro je te veel lijkt, dan vrees ik dat je een verkeerde hobby gekozen hebt, je kan namelijk nooit voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Je hebt wel gelijk, als je weinig betaalt heb je weinig kwaliteit. Maar die Yonguo flits kost maar 144 euro en heeft ook ettl denk ik. Als deze niet goed is spaar ik wel even door voor de 430 van canon tenzij ik een 2dehands exemplaar kan vinden.

Comment

Je hebt wel gelijk, als je weinig betaalt heb je weinig kwaliteit. Maar die Yonguo flits kost maar 144 euro en heeft ook ettl denk ik. Als deze niet goed is spaar ik wel even door voor de 430 van canon tenzij ik een 2dehands exemplaar kan vinden.

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...r-yn-565c.html

Dat is een mogelijkheid, waarbij je 144 Euro kan verliezen, sparen voor het echte spul, is een andere mogelijkheid en die bespaart je ook het risico op een miskoop !

MVG, Jeff c.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

je kan gaan voor het goeikopere spul, maar denk dan ook aan het feit dat je dus mischien ETTL niet zult hebben en dus idd altijd dezelfde afstand moet hanteren als je niet aan je instellingen wil veranderen. ( eerlijk gezegd als ik mijn flits bijheb dan pruts ik daar altijd aan en probeer ik zaken uit, nuja zo ben ik nu eenmaal ), denk ook dat de herlaadtijd trager kan zijn en dat de kracht, niet krachtig genoeg kan zijn. Maar dat laatste is quasi nooit het geval. maar voor groepsfoto's kan dat wel belangrijk zijn. High speed sync is als je een snelle sluitertijd hebt over de 1/250s en als je dan nog altijd wilt flitsen als invul flits of andere toepassingen. In een discotheek, zie ik je niet gauw daarover gaan hoor vermits hoe sneller je sluitertijd hoe minder sfeerlicht je binnenkrijgt. Die YN565 is wel dik in orde bij mijn weten. maar ik ken er zelf niet zoveel over omdat ik enkel met Canon flitsen werk. ( zuiver toeval hoor want ik ging mezelf een andere flits aanschaffen ter vervanging van de 430EX mkI en heb dan plots een 580EX mkII gekregen als cadeau )

Comment

En als je buiten in de zon portretten wil fotograferen, heb je dan high speed sync nodig?

Comment

En als je buiten in de zon portretten wil fotograferen, heb je dan high speed sync nodig?
                          een reflectie scherm...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            een reflectie scherm...
                            zou ik ook voor kiezen eerlijk gezegd. Maar die dingen kosten ook wel een fortuin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              zou ik ook voor kiezen eerlijk gezegd. Maar die dingen kosten ook wel een fortuin
                              Kan je toch goedkoop oplossen met een grote witte plaat bv van isomo? Het zal sowieso niet hetzelfde resultaat opleveren als een duur reflectiescherm maar ik heb al mensen dat horen zeggen..

Comment

Working...
                              X