Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips en ervaringen voor een fototas/rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips en ervaringen voor een fototas/rugzak

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Nikon D90 met een 70-300 en een 18-105 lens. Nu ben ik op zoek naar een tas/rugzak (niet te groot) waar dit alles in kan, met nog ruimte voor 1 extra lens, en een statief. Ik heb veel gekeken op internet maar daar wordt ik turelurs van. Wie ken mij helpen met tips en ervaringen!

Bedankt alvast

Re: Tips en ervaringen voor een fototas/rugzak

Oorspronkelijk geplaatst door foto123 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben in het bezit van een Nikon D90 met een 70-300 en een 18-105 lens. Nu ben ik op zoek naar een tas/rugzak (niet te groot) waar dit alles in kan, met nog ruimte voor 1 extra lens, en een statief. Ik heb veel gekeken op internet maar daar wordt ik turelurs van. Wie ken mij helpen met tips en ervaringen!

Bedankt alvast
    2 opties waar ik zelf goeie ervaringen mee heb zijn de Kata 3N1-20 rugtas en de Lowepro flipside 200...niet al te grote rugzakken waar dit allemaal prima in kan (zelfs de D90 met een mounted 70-300 mm).
    Het beste ga je natuurlijk eens een keer met al je spullen naar een fotozaak waar je rustig kan passen en meten, zodat je met een goeie tas thuis kan komen. Een tas kopen op basis van alleen plaatjes op internet zal zelden de beste keus zijn...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Inderdaad met je spullen naar een goede zaak en die hebben soms ideeën over de indeling waarop jezelf niet komt.

Ik stond eens te worstelen, in een zaak, met een Dehli van Crumpler en kreeg het er niet in, D300+grip en 17-55 was te groot voor de standaard oplossing, na een komplete ombouw van de tas door de verkoper ging die er makklijk in + een 80-200 en een 10-20 of 80-400.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Kijk zeker eens naar de Lowepro Pro Runner 300 AW, of z'n broertje, de 350 AW . Daar gaat het allemaal makkelijk in . Persoonlijk raad ik die laatste aan, omwille van de heupriem (de 300 AW heeft er ook een, maar zonder 'padding').

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb er vier, afhankelijk van wat ik ga doen; uitstapje met de vrouw,
          (foto)dagtrip ,trouw, niet gemakkelijk haha
          Maar zie dat je nog wat reserve ruimte hebt, je koopt meestal nog wel wat extra's met de tijd.
          D800 en een goed glasservies

Comment

Kata DR467

Comment

Ik heb een slingshot van LowePro en ben hier niet helemaal tevreden over. Die zaky altijd naar beneden. Mijn volgende zal terug een gewoon rugzaktype zijn.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Ik ben ook recent op zoek geweest naar een nieuwe tas en de enige raad die ik je kan geven is hier ook al gezegd... ga met al je spullen naar een grote fotospeciaalzaak (die VEEL tassen hebben!!) en dan passen.

Ik had al héél veel research gedaan online over wat ik wilde, maar in de winkel paste mijn spullen er toch niet goed in, of zat de tas niet handig. Dus zo iets moet je altijd een keer passen en zelf proberen, wat voor mij werkt in manier van hanteren, werkt daarom niet voor jou hé.

Meningen verschillen, ik heb een lowpro Flipsite 400, sommige mensen zijn daar zeer enthousiast over, voor mij is hij niet handig (dat type is trouwens ook véél te groot voor de spullen die jij zou moeten kunnen meenemen) maar mijn man vind het dan weer de ideale rugzak.
                Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Ik heb een slingshot van LowePro en ben hier niet helemaal tevreden over. Die zaky altijd naar beneden. Mijn volgende zal terug een gewoon rugzaktype zijn.
                  Welke Slingshot AW heb je ('t is Lowepro trouwens, geen LowePro ) ? De grootste, de 302 AW, heeft een heupriem, waarmee je de tas meer op je heupen laat rusten, en waardoor hij niet afzakt.

Nu, als je er kilo's en kilo's aan materiaal gaat in proppen, dan is het natuurlijk logisch dat de tas iet of wat gaat afhangen...
                  Last edited by JorisVdB; 1 november 2011, 11:17.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb sind 2003 een lowepro met een dagrugzakje dat je kan losklikken zodat je een tas overhoud waar je met de bijgeleverde riem een schoudertas van maakt. Ik ondervind echter steeds meer dat ik daardoor altijd veel meer mee sleur dan ik gebruik. Ik heb dan vorige week een schoudertasje van lowepro bij gekocht waar enkel mijn toestel, de lader en een extra telezoom in past plus wat kleinigheidjes. Heb daar gisteren heel de dag mee rondgelopen op de boekenbeurs en dat ging prima.
                    Naar de toekomst toe zal ik dus meestal op voorhand beslissen welke lenzen ik wil gebruiken en enkel die maar meenemen. Scheelt wel wat in gewicht.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Mijn slechte ervaring met de slingshot van Lowepro.

De gesp van de draagriem is bij mij in een draai losgeschoten, waarschijnlijk door het van voren naar achter schuiven van de tas. Gevolg tas valt frontaal naar beneden.

Gevolg 650 euro schade aan mij apparatuur. Volgens Lowepro is dit fout gebruik, mijn inziens moet dit niet zo makkelijk mogen gebeuren.
                      Ik moet toch niet de enige zijn bij wie dit is gebeurt.. heeft iemand dezelfde ervaring?

Comment

Dan moet je gesp al voor die draaibeweging hebben los gezeten....

P.S.: speciaal geregistreerd hiervoor ?

Comment

De lowepro website heeft een bagfinder, en de andere fabrikenten waarschijlijk ook.
                          Lowepro bagfinder
                          I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1234 Bekijk bericht
                            Mijn slechte ervaring met de slingshot van Lowepro.

De gesp van de draagriem is bij mij in een draai losgeschoten, waarschijnlijk door het van voren naar achter schuiven van de tas. Gevolg tas valt frontaal naar beneden.

Gevolg 650 euro schade aan mij apparatuur. Volgens Lowepro is dit fout gebruik, mijn inziens moet dit niet zo makkelijk mogen gebeuren.
                            Ik moet toch niet de enige zijn bij wie dit is gebeurt.. heeft iemand dezelfde ervaring?
                            ik vermoed dat je inderdaad de enige bent met die ervaring, waarschijnlijk (zeker ) heeft de gesp al losgezeten. Dit is mij, ook een slingshot gebruiker, na toch al 2 jaar intensief gebruik nog niet overkomen.
                            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
                              De lowepro website heeft een bagfinder, en de andere fabrikenten waarschijlijk ook.
                              Lowepro bagfinder
                              Klopt, maar dat is ook maar een programma (toegegeven, het werkt wel goed , maar ik heb al een Pro Trekker 400 AW als "ideaal" gekregen, terwijl een Pro Runner 450 AW ook prima gaat)...

Comment

Working...
                              X