Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijstzak gekocht, en nu?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rijstzak gekocht, en nu?

Beste mensen,
    ik heb een aantal dagen geleden een lege rijstzak aangeschaft als goedkoop alternatief voor een duur statief.
    maarnu, wat is het beste om er in te stoppen?

-rijst
    -hennepzaad
    -die stenen balletjes voor planten (te groot denk ik, maar wel licht)
    -zonnebloem pitten (scherpe puntjes, dus die gaan er doorheen prikken denk ik.)

iemand nog andere ieeen? het is trouwens een broek model.

DANKU!
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

Re: Rijstzak gekocht, en nu?

In de mijne zit 4kg (of meer) zonnepitten. Heel stabiel, pitten prikken niet door de stof (alle toch niet bij mij)

Enkel opletten dat je de zak niet in het vocht legt want daar kunnen ze niet tegen.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb 2 rijstzakken.

Heb 2,5 kg rijst gekocht en deze gevuld.

Wel de goedkoopste rijst.

Zakken zijn zeer goed voorwat ze gekocht zijn, nl vervanging van een statief op een harde ondergrond, vb in een raam of zoiets.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik heb van die (overigens zeer irritant statische) piepschuimballetjes uit een zitzak gehaald en deze in mijn rijstzak gestopt. Werkt prima.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik ook zonnebloempitten hiervoor. Wel de witte varieteit, die is beduidend lichter in gewicht.

Comment

dank voor alle reacties. ik ben net terug van de supermarkt om 4kg surinaamse rijst te halen. kom je thuis, is het niet genoeg! nog even terug dan maar. ik heb dus toch voor rijst gekozen. het is misschien wel zwaarder, maar ik denk dat het toch meer stabiliteit geeft. het grootste deel van de tijd staat hij toch ergens op xD

Comment

inmiddels zit er 6kg rijst in, en hij is nogsteeds niet helemaal vol. lekker zwaar als je een dagje gaat lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
                inmiddels zit er 6kg rijst in, en hij is nogsteeds niet helemaal vol. lekker zwaar als je een dagje gaat lopen.
                Je mag 'em ook niet helemaal vullen !
                Je moet er nog een flinke deuk in kunnen maken, je moet als het ware nog net in staat zijn om de zak dubbel te vouwen... anders verliest ie z'n stabiliteit !
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
                  Neem een kooktoestel en water mee en je kunt altijd nog aan een survival deelnemen.
                  Mits een remote control voor je shutter zou ik toch kiezen voor piepschuim uit de zitzak
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Dé reden waarom ik nu juist géén zak met rijst heb gekocht is juist dit gewicht.
                    6 kilo mee op vakantie per vliegtuig ??

Mijn alternatief...
                    Een goedkoop heuptasje die je zo om kan klikken.... gevuld met piepschuimbolletjes.
                    Dit dan wel verpakt in een plastic zakje van wegen het statische en de daarbij behorende rommel als bijvoorbeeld de rits per ongeluk open zou gaan..
                    Het weegt geen drol en werkt uitstekend...
                    Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                      Dé reden waarom ik nu juist géén zak met rijst heb gekocht is juist dit gewicht.
                      6 kilo mee op vakantie per vliegtuig ??

Mijn alternatief...
                      Een goedkoop heuptasje die je zo om kan klikken.... gevuld met piepschuimbolletjes.
                      Dit dan wel verpakt in een plastic zakje van wegen het statische en de daarbij behorende rommel als bijvoorbeeld de rits per ongeluk open zou gaan..
                      Het weegt geen drol en werkt uitstekend...

Op vakantie neem je natuurlijk geen gevulde rijstzak mee.
                      Ter plaatse koop je een zak kieken-eten of iets dergelijks

Piepschuim is voor mij te licht om stabiliteit te geven
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb twee rijstzakken gevuld met MAIS
                        Zeer zwaar maar echt perfect. stabieler dan mijn Gitzo

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Op vakantie neem je natuurlijk geen gevulde rijstzak mee.
                          Ter plaatse koop je een zak kieken-eten of iets dergelijks
                          Ja inderdaad...een lege zak mee nemen weegt weinig.
                          Maar die lege zak moet ook daar weer gevuld en dan sjouw ik nog steeds met die kilo's rijst... of kieken-eten

Piepschuim is voor mij te licht om stabiliteit te geven
                          Die snap ik niet
                          Ik leg dit ding op een (onder)grond die stevig is (anders heeft het sowieso geen nut ? ) , druk mijn camera en/of de lens er in, ik laat na scherpstellen en kaderen de spiegel dan vooraf opklappen en heb de timer aan (geloof op 5 seconde)....

Waar is het nu niet meer stabiel tijdens het maken van die foto ?
                          Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                            J
                            Die snap ik niet
                            Ik leg dit ding op een (onder)grond die stevig is (anders heeft het sowieso geen nut ? ) , druk mijn camera en/of de lens er in, ik laat na scherpstellen en kaderen de spiegel dan vooraf opklappen en heb de timer aan (geloof op 5 seconde)....

Waar is het nu niet meer stabiel tijdens het maken van die foto ?
                            ik gebruik een rijstzak om actief foto's te nemen met een zware tele vanuit een kijkhut, vanuit autoraam,..... dus je heb een stevige, stabiele onderlaag nodig.
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Hij is nu eindelijk goed gevuld! ik heb hiervoor 3 keer naar de supermarkt moeten fietsen. haha. De laatste keer meteen even gecombineerd met een bezoekje aan de plaatselijke foto winkel voor een lowepro toploadre pro 70 aw. Niet gekocht natuurlijk, alleen even passen en op internet de goedkoopste uitzoeken. ik ben inderdaad ook niet van plan om hem mee op vakantie te nemen. en anders misschien leeg. het is vooral bedoeld voor foto tripjes in nederland, waarvan ik weet dat ik of in de auto blijf, of een stukje loop en daar een hele poos blijf. Ik merk ook dat geen VERVANGER van een statief kan zijn, maar wel een heel goede oplossing voor een foto dag waar je lang op dezelfde plek blijft. Dank voor alle tips in ieder geval, als de rijst toch niet bevalt heb ik genoeg tips gekregen wat ik er dan in moet stoppen.

Comment

Working...
                              X