Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro tubes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro tubes

Heel, heel, heel soms denk ik bij mezelf: had ik nu maar een macro lens. Maar omdat ik het zo weining gebruik, vind ik het wat nutteloos om die te kopen.

Nu kwam ik volgende tegen: LINK. Maar hier kun je het diafragma aanpassen...

Maw dit is niet echt bruikbaar met de modernere objectieven, waar het diafragma via de camera geregeld wordt? Of zie ik het verkeerd?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Re: Macro tubes

Dan kun je toch altijd nog een oud Minoltalensje van 50mm ergens zoeken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb al genoeg objectieven liggen... Ik zocht een systeem die ik kan gebruiken met mn objectieven die ik nu heb liggen, want het gebruik is toch spontaan...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Heel, heel, heel soms denk ik bij mezelf: had ik nu maar een macro lens. Maar omdat ik het zo weining gebruik, vind ik het wat nutteloos om die te kopen....
        En waarom niet deze van Kenko ? Akkoord iets duurder wel, maar hier behoud je wél de koppeling tussen objectief & camera. Ik ken het Sony gamma niet, maar er staat toch dat er een mount voor "Sony Alpha" beschikbaar is.
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
          En waarom niet deze van Kenko ?
          Is het zinvol om die te gebruiken op een 50mm 1.4 af-s of toch beter een andere lens?
          mvg,
          Sandorfi.
          Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sandorfi Bekijk bericht
            Is het zinvol om die te gebruiken op een 50mm 1.4 af-s of toch beter een andere lens?
            Ik denk het wel, daar dienen ze toch voor?
            Ze werken alleszins goed op mijn 16-85 en op mijn 70-300 werken ze goed tot 100 mm.
            Merci en groetjes
            Insta | Flickr | Facebook

Comment

Hier vind je ze ook voor een redelijke prijs: http://www.fotoshopaalten.nl/macro-c...440d205b9b70bb

Comment

Eerst link je naar tussenringen voor Sony en dan naar voor Canon en dan ga Nikon lens aanduidingen hanteren. Op je profiel staat als merk Nikon, zo zal je zeker wel een goed advies krijgen, denk ik.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pabl0°D Bekijk bericht
                  Hier vind je ze ook voor een redelijke prijs: http://www.fotoshopaalten.nl/macro-c...440d205b9b70bb
                  Bedankt voor de link!! Toch wat kostelijk voor de keren die ik ze ga gebruiken...

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                  En waarom niet deze van Kenko ? Akkoord iets duurder wel, maar hier behoud je wél de koppeling tussen objectief & camera. Ik ken het Sony gamma niet, maar er staat toch dat er een mount voor "Sony Alpha" beschikbaar is.
                  Omdat ik eerlijk gezegd nog niet echt gezocht heb naar die tubes Ik kwam ze tegen toen ik wat ebay shops aan het overlopen was en toen dacht ik: "hmm why not, voor dat geld".

Oorspronkelijk geplaatst door sandorfi Bekijk bericht
                  Ik hoopte ze te kunnen gebruiken op mn 50mm 1.8 en 85mm 2.8
                  500px

Comment

Working...
                  X