Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarde Nikon Sb-80dx

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waarde Nikon Sb-80dx

Ik ben opzoek naar een bijkomende (eenvoudige) flitser. Ik heb al naar van alles gekeken zoals de lumopro 160 of de YN-560, maar het liefst zou ik bij Nikon willen blijven.

Nu zie ik SB-80dX flitsers te koop staan met prijzen van 130 Eur en meer. Is dit correct voor deze flitser die toch al een zekere ouderdom heeft.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: waarde Nikon Sb-80dx

Als extra flitser kan een sb-80dx met moderne toestellen eigenlijk niets meer dan een nog veel oudere dacht ik. Werkt prima op A maar dat doet een sb-24 of -28 ook.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Hij moet eigenlijk enkel maar 'M' aankunnen.

Voor een SB-28 zie ik ook prijzen van +100 Eur
      www.RudyVerrijt.info

Comment

je spreekt over een bijkomende flitser

wat is je bedoeling met deze flitser?
        heb je reeds een flitser?
        wat doe je met deze flitser?
        hoe stuur je deze aan?

dit zal ons helpen in het verstrekken van informatie omtrent de mogelijkheden
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          je spreekt over een bijkomende flitser

wat is je bedoeling met deze flitser?
          heb je reeds een flitser?
          wat doe je met deze flitser?
          hoe stuur je deze aan?

dit zal ons helpen in het verstrekken van informatie omtrent de mogelijkheden
          Ik heb al een paar Nikon sb-900's
          Ik wil gewoon een bijkomende (goedkope) flitser die ik mee aanstuur met een radio-trigger of als optical slave. Flitser moet enkel manueel kunnen werken.

Doel : achtergrond wat oplichten met een kleurtje en van die dingen.

Het liefst zou ik een 2dehands Nikon SB (sb-28, sb-80) bijkopen. Ik zou graag een correcte richtprijs voor deze oude flitsers kennen. Ik zie nu aangeboden SB-80 en sb-28 staan voor +130 Eur. is dit niet veel voor een flitser die al jaren uit de handel is.
          Last edited by JePe; 24 augustus 2011, 15:58.
          www.RudyVerrijt.info

Comment

die keuze ligt bij jou natuurlijk

als jij spreekt over het oplichten van een achtergrond, en manueel werkt met radiotriggers, dan zou ik toch voor de prijs de YN-460 II (35 euro) of YN-560 overwegen hoor.

de flitsen die je aanhaalt zijn mss idd al jaren uit de handel maar al hetgene dat ik lees van SB-26/... zijn dat dit wel de toppers zijn qua flitskracht etc dus dan verschiet ik zeker niet van een prijs rond de 100 euro per stuk als deze toendertijd in de huidige munt omgerekend vermoedelijk rond de 400 euro kosten
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Ik ben opzoek naar een bijkomende (eenvoudige) flitser. Ik heb al naar van alles gekeken zoals de lumopro 160 of de YN-560, maar het liefst zou ik bij Nikon willen blijven.

Nu zie ik SB-80dX flitsers te koop staan met prijzen van 130 Eur en meer. Is dit correct voor deze flitser die toch al een zekere ouderdom heeft.
              Hier achter de link kan je al een richting krijgen, de prijzen vind ik persoonlijk ok;
              http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

mvg.
              https://ggpics.be/

Comment

Persoonlijk zou ik voor een SB 80x max € 80 geven, zeker niet meer
                Ik heb mijn SB 80dx verkocht voor € 100 en dat was 7 jaar geleden ongeveer het maximum dat je er voor kreeg.
                Alles rustig relativeren... er wordt nogal wat overroepen
                de vraag van strobisten naar zo'n flitsers is al wat getemperd, iedereen heeft ze nu;
                = minder vraag = dalen in prijs
                Er worden/werden al SB 800's aangeboden/verkocht voor € 160...en dan heb je CLS
                Last edited by Roland Cuypers; 24 augustus 2011, 16:00.

Comment

Idd, een SB80 is dezer tijden nog maar ong 80 EUR waard. Zeker geen 100 of 130 EUR hoor.

Comment

ik heb er een paar jaar terug ééntje voor 70€ gekocht... 130 en meer is redelijk absurd... maar dat zie je wel meer... gewoon geduldig rond kijken als je die wilt of een YN460 II kopen voor 30€, die doen bijna net hetzelfde
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zie nu aangeboden SB-80 en sb-28 staan voor +130 Eur. is dit niet veel voor een flitser die al jaren uit de handel is.
                      Inderdaad vette vraagprijzen. KLIK

Vergeet ook niet dat de condensator van een flits ouderdomsbeperkt is.

Comment

en vergeet ook niet dat zo'n flitsbuis ook verslijt
                        ik heb bij een sb-800 zo'n flitsbuisje versleten gehad
                        de kostprijs om dat te laten maken is al meer dan €100
                        ik zou dan persoonlijk gaan een nieuwe YN als het toch maar is om als bijkomende getriggerde flits is

Comment

Working...
                        X