Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ext. hardeschijf van Windows naar Mac.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ext. hardeschijf van Windows naar Mac.

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Het probleem zit hem in de manier van format die de schijf gebruikt.

Ik heb verschillende Lacie schijven en een enkele Maxtor, en allemaal worden ze door mijn MacBook Pro herkent ... alleen als de schijf in NTFS geformateerd werd dan kan ik alleen lezen met de Mac en niet schrijven, dan heb je twee mogelijkheden : ofwel de schijf op de Mac formateren ofwel een tool installeren die Read/Write op NTFS toelaat.

Nu als je geen bestanden hebt die groter dan 4gb zijn kan je eventueel opteren om de schijven in FAT32 te formateren, dan kan zowel PC als Mac er zonder problemen op schrijven ... maar hou rekening met een max bestandsgrootte van pakweg 4gb.

Wat ik altijd grappig vind als ik een schijf op de Mac gebruik en hem dan terug op de PC aansluit is dat er een hele reeks 'hidden' files opstaan, dezelfde bestandsnaam als de foto's, maar met een '_' voor de naam ... dat is omdat de full HFS niet op deze schijven kan gebruikt worden, en dan zet de Mac deze info in een 'verborgen' bestand
    Dank voor de toelichting,
    Daar ik de Mac alleen ga gebruiken voor beeldbewerking, ga ik mijn 2 La Cie (1,5 TB) daar voor gebruiken. Eén met de foto's en de andere als back up.

Voor de pc hou ik dan 2 andere (Iomega en Philips)

Grtjs

Comment

Working...
    X