Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-400.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-400.

Ik lees lovende commentaren over deze flits, daarom mijn vraag, is het verstandig deze aan te schaffen voor mijn nikon d7000...?
    Anders graag suggesties,ervaringen, over andere combinatie(s) d7000><flitser.

Bedankt op voorhand.
    Groeten Hervé.

Re: Nikon SB-400.

Ik zou hem nooit kopen vanwege zijn beperkte zwenkbaarheid, zeker lastig als je vaak in de portretstand fotografeert. Wil je alleen maar een krachtiger pop-up dan is het een uitstekend ding. Anders een SB700.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

SB-400 is eerder een flitser voor op de betere Nikon compacttoestellen.

Op een D7000 zou ik een SB700 of SB900 zetten.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Het is om mij katten te fotograferen binnenshuis.

ik heb eens de sb-50dx opgezet en naar het plafond gericht ging dat redelijk aardig, maarja dat is voor de analoge toestellen hé.
        Groeten Hervé.

Comment

Ik heb een SB-600 en een (manuele) Yongnuo YN-460II
          Beide vind ik geen slechte flitsers als je ze maar af en toe gebruikt (zoals ik dus).
          En ik zie ook geen probleem in manueel werken met flitsers.

Wil je echt aan strobist-fotografie (modellen, ...) doen dan is een SB 700 of zelfs een SB-900 aangewezen.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Wil je echt aan strobist-fotografie (modellen, ...) doen dan is een SB 700 of zelfs een SB-900 aangewezen.
            wil je echt aan strobist-fotografie (flits los van de camera) doen dan is om het even welke flits geschikt, op voorwaarde dat hij manueel in te stellen is... een SB700 of SB900 heeft hier geen meerwaarde (tenzij CLS gebruikt wordt), integendeel een YN460 II is makkelijkst... en amper 30€
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb een SB-600 en een (manuele) Yongnuo YN-460II
              Beide vind ik geen slechte flitsers als je ze maar af en toe gebruikt (zoals ik dus).
              En ik zie ook geen probleem in manueel werken met flitsers.

sorry maar voor strobist zie ik het nut niet in van de dure SB700 & SB900 tenzij je met CLS wilt werken
              als je echt strobist gaat, is de YN-460 II die je hoger aanhaalt meer dan voldoende geschikt vind ik, zeker als je radiotriggers gebruikt

de merkeigen flitsers en TTL-flitsers gebruik ik vnl. on-camera
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Raar, als ik de SB-900 aanhaal voor strobist, dan wordt een manuele flitser aangeraden
                en toch wordt op heel wat plaatsen de SB-900 aangeraden om z'n kracht (richtgetal)
                natuurlijk is dat geen goedkope opstelling.

Dus simpelweg: een flitser YN-460II volstaat. Dan ben je voor een 30-60euro (afhankelijk van waar je ze koopt) gesteld
                + lader en setje oplaadbare batterijen (maar wie heeft dat tegenwooordig niet in huis)

Ik vind het persoonlijk makkelijker om manueel (in M) te werken met een niet TTL-flits.
                TTL is wat overroepen vind ik.
                Last edited by jumpforjoy; 25 juli 2011, 22:18. Reden: khem et weer zitten, schrijffouten man!!!

Comment

Raar, als ik de SB-900 aanhaal voor strobist, dan wordt een manuele flitser aangeraden
                  en toch wordt op heel wat plaatsen de SB-900 aangeraden om z'n kracht (richtgetal)
                  natuurlijk is dat geen goedkope opstelling.
                  een YN460II is krachtiger als een SB900

als je echt kracht wilt koop dan een metz of een quantum...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Mag ik uit de reacties concluderen dat voor mijn doeleinden (amateur) mijn sb-50x volstaat ?
                    Groeten Hervé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      een YN460II is krachtiger als een SB900

als je echt kracht wilt koop dan een metz of een quantum...
                      pfoe,dat scheelt! 34 vs 35
                      en de laadtijd? bij de SB-900 de helft?
                      en inderdaad: de prijs x 10 voor de SB-900

En inderdaad een manuele flits (SB-50dx) zal volstaan.
                      Leer alleen in M-stand werken en wat sluitertijd en diafragma doen bij flitsen.
                      Zo heb jij volledige controle over je belichting en niet de camera (TTL)

Comment

Je SB-50dx zou zelfs nog ietsje krachtiger moeten zijn dan de SB-400.

Comment

Wel die paar honderd euros zijn weer gelukkig in mijn binnenzak.
                          Groeten Hervé.

Comment

TS heeft nooit gezegd dat hij Strobist wou gaan werken (we zitten hier ook niet in het Strobistforum hé) maar on-camera wil gebruiken (bouncen).

De 50 DX is nog een hele oude flits (uit de analoge tijdperk) en niet echt geschikt voor de nieuwe digitale toestellen (werkt wel, maar mist heel wat functionaliteiten).

De nieuwe flitsers hebben CLS en I-ttl waardoor de ingeflitste foto's beter uitgebalanceerd gaan zijn dan bij een ouderen TTL flitser.

Bij een eerste flits raad ik altijd een merkeigen recente flitser aan.
                            Als je later wil strobistfotografie gaan doen dan kan je voor je 2 en 3de flitsers anderen merken kopen.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Heb voor dezelfde keuze gestaan bij mijn D90. Ben uiteindelijk voor de SB-700 gegaan. Ja hij is duur, maar dan heb je ook wat. Gebruik hem ook vaak draadloos en tijd om te herladen is erg kort.
                              Ik gebruik hem ook niet erg vaak, maar je moet het zien als een investering voor de toekomst.
                              Maar wat je aankoop ook wordt, veel succes ermee !
                              Nikon D80 + Nikon D90 + Grips + AF 50mm 1.8 + AF-S 18-105 VR + AF-S 70-300 VR + SB-700 + Giotto VT-809

Comment

Working...
                              X