Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Na overdracht foto's steeds in camera formatteren maakt dat je zeker bent van een foutloze reportage, op de meeste camera's is er een eenvoudige manier om dit te doen, bij een Nikon D90 bvb 2 toetsen tegelijk induwen (zijn rood gemerkt) en hopla klaar voor gebruik!
ik formatteer steeds mijn kaarten in het toestel, is steeds het makkelijkste ook
ik werk met een interne of externe usb-reader in mijn pc of aan mijn laptop en kopieer de foto's over
dan kopieer ik ze nadien op mijn externe schijf of schijven
al dan niet afhankelijk van mijn geplande shoot in de toekomst formatteer ik de kaarten onmiddellijk of wacht ik tot de foto's zijn afgewerkt
dan gaan ze als de foto's van de kaart mogen, het toestel in en formatteer ik ze via die weg, het makkelijkste
dit ook omdat op een pc formatteren veelal een andere bestandsindeling heeft dan een fototoestel zelf en het toestel er nadien niet altijd mee overweg kan na het formatteren in een pc
Comment