Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stobist set op flitser?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stobist set op flitser?

Hallo allemaal,

heb bij studio 73 een beetje aan het zien geweest voor een starters strobist setje.
    Maar kwam uiteindelijk dit tegen:

http://shop.studio73.be/falcon-eyes-...strobist-kit-2

Is dit iets degelijks of zeggen jullie eerder koop maar een echte strobist set?

Wat is er hier beter aan dan bij een strobist set of omgekeerd?

ps: heb een Canon EOS 550D met een Metz Mecablitz 50 AF-1 digital

Greetz
    Last edited by kubuske; 25 maart 2011, 18:05.

Re: Stobist set op flitser?

ik heb het ( veel goedkoper gekocht uit hongkong)
    maar heel nuttig vooral de softbox en beautydish bij portret en globe diffuser bij macro

zeer handig op plaatsen waar er geen stroom is ( te velde of urban)

enkel de coon snoot nog niet gebruikt
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

de snoot kan je zelf maken als je wilt

de softbox kan je volgens mij indd ook een paar goedkoper verkrijgen via ebay
      ik heb een aantal diffusors via daar gekocht

de andere dingen zie ik persoonlijk het nut niet van in als ze zo klein zijn maar dat is ieder voor zich natuurlijk
      voor hetzelfde geld verander ik van mening als ik ze eens heb kunnen uitproberen
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        de snoot kan je zelf maken als je wilt

de softbox kan je volgens mij indd ook een paar goedkoper verkrijgen via ebay
        ik heb een aantal diffusors via daar gekocht

de andere dingen zie ik persoonlijk het nut niet van in als ze zo klein zijn maar dat is ieder voor zich natuurlijk
        voor hetzelfde geld verander ik van mening als ik ze eens heb kunnen uitproberen
        die snoot heeft ook wel een honing grad en dat maak je niet zelf
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          die snoot heeft ook wel een honing grad en dat maak je niet zelf
          Rietjes en een karton als snoot oprollen ?

Trouwens, let wel op met deze set, als ik mij niet vergis moet je de speciale connector die per flits uniek is natuurlijk, nog apart bijkopen ?

Heb er ook al dikwijls aan getwijfeld, maar vind het nogal veel geld voor wat het is.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Rietjes en een karton als snoot oprollen ?

Trouwens, let wel op met deze set, als ik mij niet vergis moet je de speciale connector die per flits uniek is natuurlijk, nog apart bijkopen ?

Heb er ook al dikwijls aan getwijfeld, maar vind het nogal veel geld voor wat het is.
            idd, lambo, zwarte rietjes in de doos / karton en je hebt de grid en deze kan je idd nog bijeen drukken om de opening te verkleinen of je zoekt verschillende type rietjes

op ebay heb je wel een versie van deze set die je kan gebruiken in principe op eender welke flitser dacht ik
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kubuske Bekijk bericht
              Hallo allemaal,

heb bij studio 73 een beetje aan het zien geweest voor een starters strobist setje.
              Maar kwam uiteindelijk dit tegen:

http://shop.studio73.be/falcon-eyes-...strobist-kit-2

Is dit iets degelijks of zeggen jullie eerder koop maar een echte strobist set?

Wat is er hier beter aan dan bij een strobist set of omgekeerd?

ps: heb een Canon EOS 550D met een Metz Mecablitz 50 AF-1 digital

Greetz
              absoluut te duur voor wat er in zit...

1. kleppenset... in deze vorm is vrij nutteloos... want ze beperken door het opzetstuk zowiezo al het strooilicht... en dat wil je vermoedelijk niet... dan wordt het een snoot! je kan dit veel beter en goedkoper zelf maken...
              2. snoot... is ok, maar die kan je zelf maken van een doosje spagetti en wat gaffer tape... en je bepaalt dan helemaal zelf hoe lang ze moet zijn
              3. een beautydish die kleiner als 40cm doorsnede is waardeloos, tenzij voor het fotograferen van insecten (macro fotografie)
              4. idem voor het kleine softboxje... veel te klein om zacht licht te maken...
              5. de sphere die is ok, maar dit is nu niet iets wat je in strobisme dikwijls gebruikt... dan kan je ook een diffuser op je flits zetten en naar 't plafond mikken...
              6. de honingraat kan je zelf maken met rietjes of veel goedkoper kopen, en veel beter, want de lengte van de honingraat bepaalt de grote van je licht bron... dus daar wil je verschillende van hebben...

met andere woorden... niet doen... spendeer dit geld aan een paraplu, een statief, een swivel en een trigger... zie hier
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                absoluut te duur voor wat er in zit...

1. kleppenset... in deze vorm is vrij nutteloos... want ze beperken door het opzetstuk zowiezo al het strooilicht... en dat wil je vermoedelijk niet... dan wordt het een snoot! je kan dit veel beter en goedkoper zelf maken...
                2. snoot... is ok, maar die kan je zelf maken van een doosje spagetti en wat gaffer tape... en je bepaalt dan helemaal zelf hoe lang ze moet zijn
                3. een beautydish die kleiner als 40cm doorsnede is waardeloos, tenzij voor het fotograferen van insecten (macro fotografie)
                4. idem voor het kleine softboxje... veel te klein om zacht licht te maken...
                5. de sphere die is ok, maar dit is nu niet iets wat je in strobisme dikwijls gebruikt... dan kan je ook een diffuser op je flits zetten en naar 't plafond mikken...
                6. de honingraat kan je zelf maken met rietjes of veel goedkoper kopen, en veel beter, want de lengte van de honingraat bepaalt de grote van je licht bron... dus daar wil je verschillende van hebben...

met andere woorden... niet doen... spendeer dit geld aan een paraplu, een statief, een swivel en een trigger... zie hier
                Heel goed samengevat !
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Dank u voor de info,

Zal nog even verder kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kubuske Bekijk bericht
                    Dank u voor de info,

Zal nog even verder kijken.
                    in feite is die kit helemaal nieks strobist... want ze zetten die kit gewoon op de flash, op het toestel... da's nieks strobisme... strobisme zoals wij de term gebruiken, wil zeggen dat je je flits los van de camera gebruikt...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                    X