Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiles fotostudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mobiles fotostudio

Ik heb een klein vraagje in verband met Fotoaccessoires.
    Ik heb nu het internet opgezocht naar reflectoren en lampen om deze, als ik naar iemand thuis moet voor een shoot, gemakkelijk kunnen mee te nemen met de auto.

Ik zoek dus lampen (niet te groot) en reflectoren (80-150cm) die:
    ik in een winkel in oostvlaanderen kan afhalen (mss online bekijken kan)
    goedkoop materiaal dadoor dat ik nog beginnend hobbyfotograaf ben (mss zelfs 2de hands materiaal)
    +punt:via internet de prijsen kunnen bekijken

wat ik niet moet hebben:
    online in binnen of buitenland bestellen

Wie kan mij hierbij helpen?

Hartelijk bedankt

Jina

Re: mobiles fotostudio

niemand?

Comment

Elke studioset is toch draagbaar? Ik begrijp de vraag niet helemaal.

Wil je echt draagbaar dan ga je voor Elinchrom Quadra setjes, maar die zijn waarschijnlijk niet "betaalbaar" (1500 euro)

Maar een simpele FE flitsset is ook gewoon draagbaar...en als het nog draagbaarder moet dan zou je kunnen kiezen voor een reportageflitser op afstand laten triggeren (strobisme)
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bedoel je 'lampen' of flitsen?

Als het gaat om flitsen: met 2 flitsen (ikzelf gebruik 2 nikon SB-900) op statief met de cactus heb je het meest draagbare dat er is: 2 statieven en 2 flitsjes op batterijen, je kan die gewoon oppakken en zetten waar je wil.

Locaties inhuis, neem ik toch nog steeds gewoon mijn flitser (Jinbei 600W), softbox en manfrotto statief mee. Als je deze mooi inpakt, gaan deze snel in de koffer.

Als je echt lampen wil hebben dan is het moeilijker: je moet al minstens 100W lampen hebben om ietsje bruikbaar licht te krijgen, dan kan je al zoeken naar serieuse batterijen als je draagbaar wil zijn in de zin van 'weg van stopcontacten'.

Comment

setje elinchrom d-lite it 4 zal zeker voldoen (art en craft heeft deze)
          (goedkoper setje gaat ook maar deze kunnen 't een en ander verdragen en veel extra's te verkrijgen)

2 sb900/800/700/600 met trigger plu en statief kan ook. (internet (ebay) goeie bron voor goeiekoop spul)

online zeker FOTOSG vermijden (effe serieuze problemen met vanalles ebn nog wat)
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            online zeker FOTOSG vermijden (effe serieuze problemen met vanalles ebn nog wat)
            Is daar inmiddels al een nieuwe verdeler van Benel materiaal van bekend? Moet een reserve flitsbuisje hebben voor mijn studioking setje, maar FotoSG is de enige die dat verkocht...(zal wel identiek zijn aan linkstar en concorten, maar ben niet zeker vandaar).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Is daar inmiddels al een nieuwe verdeler van Benel materiaal van bekend? Moet een reserve flitsbuisje hebben voor mijn studioking setje, maar FotoSG is de enige die dat verkocht...(zal wel identiek zijn aan linkstar en concorten, maar ben niet zeker vandaar).
              mail effe naar benel zelf, die gaan u wel helpen.
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                mail effe naar benel zelf, die gaan u wel helpen.
                Aha..wist niet dat die ook aan particulieren verkopen, maar zal ze eens een mailtje doen dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Aha..wist niet dat die ook aan particulieren verkopen, maar zal ze eens een mailtje doen dan
                  of ze verkopen weet ik niet. maar een oplossing/alternatief kunnen ze wel bieden
                  nikon stuff

Comment

bedankt voor alle tipps! Ik heb dus nu alleen naar flitser gekijken omdat lampen toch te duur gaan worden... Ik ga deze in Jannuari aankopen als ik een beslissing heb gemaakt. Bedankt!

Comment

kijk eens op de website van Art enCraft.

Comment

setje elinchrom d-lite it 4 is een aanrader, ik heb deze zelf ook en ik ben er heel tevreden van. Pluspunt is da alle accessoires van elinchrom ermee compatibel zijn. Als je later wil uitbreiden kan je alle mogelijkheden uit.

Setje wordt geleverd in handige tassen zodat je alles makkelijk kan meenemen of opbergen als je thuis geen plaats heb voor een vaste studio.
                        Eos 30D en wat glas

Comment

Working...
                        X