Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 Falconeyes + SB-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 Falconeyes + SB-900

Ik heb momenteel deze flitsers, ik zou er nog een (manuele?) flitser willen bijkopen met ter tijd.

Stel nu dat ik er 4 heb, HOE kan ik deze best verbinden?
    De faconayes kunnen werken als slave dus die hebben in theorie geen extra trigger nodig MAAR is dat nie "veiliger"?
    Voor die andere 2 flitsers heb ik dus 1 remote en 2 receivers nodig. Van Cactus kun je zo een setje kopen die zowel op de hot shoe werkt als met flashkabeltje (Falcon...)

is dit een goede oplossing?

Ik zou de falcon eyes willen gebruiken als front light en de 2 andere op statief tussen de onderwerpen die meer achteraan staan (rockband).

Hoe meer je leest hoe zotter je wordt...!

Grtz.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: 2 Falconeyes + SB-900

Aan U de keuze om gedeeltelijk met een optische slave te werken, bedenk wel dat die ook triggert van een ander zijn flits hé, dus voor een openbaar lokaal waar ook andere fotografen werken is een radiosturing voor iedere flits een noodzaak.
    Dat wil dus zeggen één ontvanger per flits, en één zender per camera (of wisselen)
    een extra zender in de broekzak is altijd handig om je licht te meten.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Optisch triggeren zou'k ook enkel gebruiken als het even niet anders kan. Hoe meer flitsers je hebt, hoe meer je ze ook creatief kan inzetten. Mogelijk positioneer je één of meerdere flitsen buiten het 'lichtbereik' van de andere, zodat optisch triggeren verre van betrouwbaar is.
      Ben tevreden van mijn Yongnuo RF 602's...'k ga der binnenkort nog enkele bijkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        Ben tevreden van mijn Yongnuo RF 602's...'k ga der binnenkort nog enkele bijkopen
        juist, en daar zitten aansluitingen bij voor studio flitsers
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          Optisch triggeren zou'k ook enkel gebruiken als het even niet anders kan. Hoe meer flitsers je hebt, hoe meer je ze ook creatief kan inzetten. Mogelijk positioneer je één of meerdere flitsen buiten het 'lichtbereik' van de andere, zodat optisch triggeren verre van betrouwbaar is.
          Idd. Mischienstaat er soms wel eentje net te ver oid.
          BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Aan U de keuze om gedeeltelijk met een optische slave te werken, bedenk wel dat die ook triggert van een ander zijn flits hé, dus voor een openbaar lokaal waar ook andere fotografen werken is een radiosturing voor iedere flits een noodzaak.
            Dat wil dus zeggen één ontvanger per flits, en één zender per camera (of wisselen)
            een extra zender in de broekzak is altijd handig om je licht te meten.

MVG, Jeff C.
            HOE kun je met een extra zender het licht metrn?

Grtz.
            BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht

Grtz.
              Niet MET de trigger, maar je moet de flitsen wel kunnen activeren als je met je lichtmeter rondloopt. Om dan te vermijden dat je de trigger steeds op en af je hotshoe moet schuiven is een tweede trigger wel handig.
              Bovendien kan je de RF-602's ook gebruiken als afstandbediening voor je camera, met een extra trigger (en receiver) hoef je niet steeds de kanalen te wijzigen. (remote control -kabels voor de RF-602 zijn wel verschillend voor Nikon, Canon,...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht

Grtz.

Niet met de zender hé maat, maar de zender bij de hand om de flits te triggeren, anders moet je dem steeds van de camera halen, daarom heb ik drie zenders, eentje voor iedere body (2) en eentje in de broekzak enkel om te triggeren voor de lichtmeting.

MVG, Jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ah...

Kga voorlopig voorzien in 1 trigger en 3 recievers en later mss...
                  Centen zijn op en ik heb ook (nog) geen lichtmeter behalve camera.
                  MAAR moeilijker gaat ook hé.

Grtz en thxs aan allen.
                  BE-Wommelgem

Comment

Working...
                  X