Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scanners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• scanners

Ik overweeg de aanschaf van een foto-dia-negatievenscanner.
    Heeft er iemand (heel) goede of slechte (heel) ervaringen met de Epson Perfection Photoscanners ( V500 - V600-V700 of V750 Pro)?
    Zijn er goedkopere alternatieven die evenwaardig zijn.
    Ik ben een leek in deze materia.

Re: scanners

Ik ben zelf ook aan het uitkijken om m'n huis-en-tuin hp-scanner naar een hoger niveau te tillen middels een nieuw model. Mijn aandacht werd ook meteen getrokken door de perfection-reeks van Epson en heb bijgevolg dezelfde vragen

Comment

Ik ben de tevreden bezitter van een filmscanner Nikon CoolScanner ED, 24x36.
      Probleem is dat ik als architectuurliefhebber in een archief originele 6x6 en 6x9 negatieven heb gevonden van een professioneel fotograaf uit de jaren '50 en '60.
      Natuurlijk zou ik die graag inscannen, maar zoals ergens op dit forum al gezegd geeft zelfs een goede flatbedscanner geen bevredigende resultaten.

Heeft iemand een oplossing ?
      Kan dat ergens gehuurd worden of tweedehands gekocht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seizoenapostel Bekijk bericht
        Ik ben de tevreden bezitter van een filmscanner Nikon CoolScanner ED, 24x36.
        Probleem is dat ik als architectuurliefhebber in een archief originele 6x6 en 6x9 negatieven heb gevonden van een professioneel fotograaf uit de jaren '50 en '60.
        Natuurlijk zou ik die graag inscannen, maar zoals ergens op dit forum al gezegd geeft zelfs een goede flatbedscanner geen bevredigende resultaten.

Heeft iemand een oplossing ?
        Kan dat ergens gehuurd worden of tweedehands gekocht ?
        Nikon LS 9000

Comment

Goedemorgen

Je hebt wel een alternatief, het laten digitaliseren van je negatieven.
          Dit bedrijf kan het heel goed. http://www.scanenco.nl/dia-scannen

Met vr. groet
          Paul

Comment

Heel goeie ervaring met mijn Epson V300 .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
            X