Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen bij Av-stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitsen bij Av-stand

Telkens ik op Av-stand foto's trek, heb ik de indruk dat mijn flitser (canon 430 EXII) geen invloed heeft op de sluitersnelheid, soms zelfs werkt hij vertragend, in alle andere standen blijkt hij goed te werken, het probleem is me nog maar recent opgevallen, bij het gebruik van mijn nieuwe 50mm 1.4 lens

Naar alle waarschijnlijkheid doe ik iets mis en hou ik met bepaalde feiten geen rekening,
    is er een mogelijkheid of een systeem om te testen of je flitser goed (samen)werkt met je dslr?

greetz
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Re: flitsen bij Av-stand

Beste,

uw flitser heeft geen invloed op de sluitersnelheid hoor.

De Av-stand heeft invloed op de flitser, dan is er bij Canon sprake van een invulflits.

Stel, u neemt een foto bij een typische door gloeilampen verlichte ruimte.

Av- stand diafragma 4.0 geeft u sluitertijd van 1/15sec bij ISO 800. zonder flits.
    Met flits zal hij de eventuele persoon in de voorgrond bijflitsen. Indien die beweegt zal u een onscherpte merken.

Indien u dit niet wil werkt u in de M-stand op uw kamera. Uw weet reeds wat uw sluitertijd wordt bij 4.0. Dus stelt u deze in met een iets kortere sluitersnelheid bvb. 1/ 30 ste van een seconde. Nu zal de flits iets harder zijn best moeten doen om in te flitsen. Indien hij meer of minder hoeft te flitsen naar uw smaak speelt u met de flitsbelichtingscompensatie. zo komt u tot een optimale balans tussen flitslicht en omgevingslicht.
    Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Werken in M of in TV is een olossing heb ikzelf ervaren.
      The future brings my best photo. Time is on my side.
      Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

aha ! hartelijk dank voor het antwoord, ga veel moeten uitproberen
        canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Working...
        X