Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon BGE1 Battry Grip voor 300D, nu nog kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon BGE1 Battry Grip voor 300D, nu nog kopen?

Hoi,

Tot nu toe (6 jaar) heb ik altijd de Canon 300D gebruikt en was een beetje aan het rond kijken voor een battry grip.
    Heb eentje op het oog voor een goede prijs met nog extra batterijen maar nu vroeg ik me toch af of het wel de moeite is om de battry grip te kopen.
    Nu zit ik op een 24000 clicks en aangezien de grip enkel op de 300D werkt, is het misschien niet de moeite meer op deze aan te schaffen? Of wat denken jullie?
    De DSLR is altijd goed onderhouden geweest, nooit problemen gehad.
    Wat zou het gemiddeld aantal te nemen foto's zijn met een 300D.
    Alvast bedankt.

Mvg

Re: Canon BGE1 Battry Grip voor 300D, nu nog kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door chimera Bekijk bericht
    Hoi,

Tot nu toe (6 jaar) heb ik altijd de Canon 300D gebruikt en was een beetje aan het rond kijken voor een battry grip.
    Heb eentje op het oog voor een goede prijs met nog extra batterijen maar nu vroeg ik me toch af of het wel de moeite is om de battry grip te kopen.
    Nu zit ik op een 24000 clicks en aangezien de grip enkel op de 300D werkt, is het misschien niet de moeite meer op deze aan te schaffen? Of wat denken jullie?
    De DSLR is altijd goed onderhouden geweest, nooit problemen gehad.
    Wat zou het gemiddeld aantal te nemen foto's zijn met een 300D.
    Alvast bedankt.

Mvg
    Niks mis met een 300D ... goede chip en ligt wat beter in de hand dan de ' kleinen ' ... grip vind je genoeg rond de 50 Euro.

Comment

het zit hem niet in het aantal clicks maar het verzorgen van het toestel, als je hem goed verzorgd hebt en je hebt niet de bedoeling om direct een recenter toestel aan te schaffen zou ik mij die grip toch kopen
      Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

Comment

Als het waar is dat de grip slechts 50€ meer kost: onmiddellijk doen.
        Ik heb een tweetal jaar geleden meer betaald en heb het mij nog nooit beklaagd.

Doen dus!

Christopher
        A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

Comment

ik heb een half jaar geleden 180 euro betaald voor een heel goed onderhouden 300D + Grip + 2 batterijen + kitlens Sigma 18-55.
          Om maar te zeggen dat je niet te veel moet betalen voor zon' grip.
          Ik heb die 300D uit nostalgie gekocht, en ook een beetje voor mijn dochter die fotografeert. De camera is misschien wat traag tegenover het nieuw geweld, maar de beelden die hij produceert zijn nog steeds prima!!
          Een van de beelden die ik maakte met mijn eerste 300D prijkt nu megagroot op vrachtwagentrailers van Injextru Plastics (het beeld is wel een beeke opgeblazen ). Niks mis met de 300D, prima camera!!
          SKurt.be
          www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
            Niks mis met de 300D, prima camera!!
            Mijn grip is heden net ingepakt ... naar Nederland ... 55 Euro+port... en heel blij met dit bedrag ... hou alleen nog de camera daar een marktante reflex in de ( korte ) digitale camerageschiedenis ... ligt goed in de hand, alleen een beetje gladde skin ... wil je de kunstmatige beperkingen weg tov de 10D ... zet er de gehackte firmware op ... heb je een 10D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              Mijn grip is heden net ingepakt ... naar Nederland ... 55 Euro+port... en heel blij met dit bedrag ... hou alleen nog de camera daar een marktante reflex in de ( korte ) digitale camerageschiedenis ... ligt goed in de hand, alleen een beetje gladde skin ... wil je de kunstmatige beperkingen weg tov de 10D ... zet er de gehackte firmware op ... heb je een 10D
              welk verschil krijg je dan als je dit doet?
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Hartelijk dank voor de massa reacties
                Zoals eerder vermeld, toestel is altijd goed onderhouden geweest. Hopelijk doet ie het dan nog een tijdje.
                De grip zou inderdaad een 50 euro kosten inc. 2 batterijen, lijkt me wel redelijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                welk verschil krijg je dan als je dit doet?
                T.o.v. de 10D?:

Enables Custom functions menu
                Enables Flash Exposure Compensation using SET button
                Enables SET button function when shooting (to change image quality or shooting parameters)
                Enables Shutter release w/o CF card
                Flash sync speed in Av mode
                Enables RAW+JPEG rec. Enables setting the quality of embedded JPEG
                Enables Mirror Lock up
                Enables the ability to select the autofocus mode: AI servo, Oneshot etc.
                Enables setting ISO 3200

Moet k misschien ook eens proberen, binnenkort eens van dichtbij bekijken

Comment

Working...
                X