Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ip4500 colormanagement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ip4500 colormanagement

hoe schakel ik het colormanagement uit ???

Mac OSX 10.5
    printerdriver 10.1.2

op andere forums lees ik dat dit met deze driver niet zou lukken maar wel met de ouder versie 6.9.2 (maar deze vind ik nergens)

normaal moet er bij de print instelling in het afrolmenu verschillende mogelijkheden zijn ; ondermeer de instelling "none" en dit is hier niet het geval .
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Re: ip4500 colormanagement

Vanuit welk programma print je? Ik ben echt geen expert op gebied van printen (print nagenoeg nooit), maar heb een iMac die 10.5.6 draait, en dezelfde printer iP4500. Mijn driver is 10.1.0.0.
    Als ik zou printen, is dat vanuit Photoshop CS3, en daar staan mijn instellingen in het Color Management venster: "Photoshop manages colors". Dit heb ik zo ingesteld op basis van suggesties gegeven door Scott Kelby in "Photoshop CS3 for digital photographers".

Is dat niet wat je zoekt, of zie ik het te simplistisch?

Eventjes naar de Canon-site geweest, en het ziet ernaar uit dat mijn printer driver up to date is. Heb je iets aan deze link?
    Last edited by LesC; 7 april 2009, 15:38.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Re: ip4500 colormanagement

ik print uit lightroom en dan moet je het zo instellen

en als je dan verder gaat met de printdialog zou je een venster moeten krijgen waar je colormanagement op "none" zou moeten kunnen zetten .

dit is de link naar een forum waar het probleem besproken wordt :
      The page you tried was not found. You may have used an outdated link or may have typed the address (URL) incorrectly.
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Working...
      X