Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk achtergrondsysteem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk achtergrondsysteem

Heeft iemand nog een advies voor welk type achtergrondsyteem te keizen.

Hoeft voor mij niet professioneel te zijn, maar wel degelijk. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een systeem voor papierrollen, aangezien deze minder last van kreukels heeft dan doeken.
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Re: Welk achtergrondsysteem

papier is het best geschikt omdat het minder kreukt dan stof, maar je moet wel een loodzware rol meesleuren (hou ook rekening met de breedte van de rol ) terwijl een stofje gewoon opgevouwd kan worden (maar is niet aan te raden om plooien te vermijden)

Ik heb een tijdje terug een Walimex achtergrond systeem gekocht bij Foto-Walser.de, vrij goedkoop (heb de 4m versie genomen) en meer dan stevig genoeg voor die paar keren dat ik het gebruik. Bij Studio73 verkopen ze die ook, maar zijn ze wel een stukje duurder 99.99 Euro in DE tov 199 bij Studio73 ) en een bijkomend voordeel is dat je bij Foto-Walser direct zonder BTW kan bestellen als zelfstandige (moet je wel per mail de correcte prijs opvragen met vermelding van je BTW nummer)

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Als het verplaatsbaar moet zijn ben je aangewezen op een set statieven verbonden met een dwarsbuis, ik heb ook zoiets voor op verplaatsing, en je kan het gebruiken zowel met doeken als met een rol. Een ander mogelijkheid is de Autopole van Manfrotto, dat is een telescopische paal die je tussen vloer en plafond plaatst en die je voorziet van de nodige haken voor een ophangsysteem voor de achtergrond.
      Je hebt dan twee van die palen nodig en twee haken. Het voordeel is de mogelijkheid tot het gebruik van de expanderset met rollen zodat je ook na afloop je rol terug kan oprollen zonder kreuken. Deze oplossing kan op verplaatsing en thuis gebruikt worden.

Voor thuis alleen kan je je beperken tot de haken plus de expanderset om achtergronden op rol te gebruiken, je schroeft die haken dan ofwel tegen de muur ofwel tegen het plafond van je studio. Je kan meerdere rollen ophangen en in enkele minuten van achergrond wisselen. Per rol heb je één expanderset nodig.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Als het verplaatsbaar moet zijn ben je aangewezen op een set statieven verbonden met een dwarsbuis, MVG, Jeff
        Statieven met dwarsbuis is denk wat ik zoek. Maar welk merk en type is het meest geschikt?

Bij de internetwinkels kom je onderstaande systemen tegen, maar het is volkomen onduidelijk wat het prijsverschil verklaart.
        Het heeft waarschijnlijk alles te maken met stabiliteit. Wel heb ik begrepen dat papierrollen standaard 2.75 m breedt zijn, dus dat het support systeem minimaal deze breedte moet hebben.

Manfrotto 314 BG Support Kit ?x? voor 225 euro
        Falcon Eyes B1012 3mx3,6m voor 150 euro (buigt al door op de foto's?????)
        Interfit Background Support System 2.6mx3.15m voor 144 euro
        Falcon Eyes B-8210E2 achtergrond 2.5mx3.15m voor 139 euro
        Qihe QH BO 14 C ?x? voor 130 euro
        Falcon Eyes B8510 Achtergrondhoud ?x? voor 119 euro
        Falcon Eyes B808 achtergrondsyst ?x? voor 80 euro

Comment

Ik gebruik de optie van Manfrotto op locatie. Goeie kwaliteit en best wel stevig, hoewel het natuurlijk minder stabiel is dan een vaste studio-opstelling. Verzwaren van de statieven onderaan met bv een zandzak helpt wel, hoewel nu ook niet echt noodzakelijk. Wat mij betreft zeker een aanrader dus al bij al.
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
            Ik gebruik de optie van Manfrotto op locatie. Goeie kwaliteit en best wel stevig, hoewel het natuurlijk minder stabiel is dan een vaste studio-opstelling. Verzwaren van de statieven onderaan met bv een zandzak helpt wel, hoewel nu ook niet echt noodzakelijk. Wat mij betreft zeker een aanrader dus al bij al.

Dit is ook meteen de duurste uit mijn selektie. Merk je het kwaliteitverschil in stabiliteit, buigbaarheid van draagstang, kwetsbaarheid koppelingen of gewicht t.o.v. de systemen van rond de 150 euro?

Comment

Ik heb geen ervaring met de andere systemen, maar ik vermoed dat sommige goedkopere altnernatieven ook wel zullen volstaan, terwijl anderen ondermaats zullen presteren. Ik vermoed dat veel ervan zal afhangen hoe intensief het gebruik ervan is... Voor intensief gebruik leert mijn persoonlijke ervaring me dat goedkoop vaak toch "duurkoop" blijkt te zijn als puntje bij paaltje komt.
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

Comment

Working...
              X