Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vette printer of goed labo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vette printer of goed labo

Tja... ik heb wat raad nodig...

Ik zou graag een Epson R2880 kopen of misschien zelf een Canon Prograf met roll feeder...
    De Epson R2880, een A3+ printer, heeft als ik me niet vergis een rol feeder voor panoramische afdrukken (een vereiste). De Canon equivalent van de epson (de 9500pro) heeft geen roll-feeder...

Ik zou graag een 'ruwe' kostenberekening maken omtrent het gebruik van een goed pro labo en de aankoop van zo'n goede printer met goed papier (Illford gallery, pearl, etc...)

Ook ben ik geïnteresseerd in de kwaliteit van bvb. Illford top-papier tov Fuji Crystal Archive (het meest gebruikte door labo's?)

Kan iemand me ook enkele serieuze labo's aanbevelen?

Bedankt.

Re: Vette printer of goed labo

Hier ook veel interesse.
    Ik heb er me pas eentje besteld.
    Misschien heb je deze review nog niet gelezen, op pagina 8 kun je een idee krijgen wat het inkt verbruik is.

Groetjes.
    lucv.be - instagram - facebook

Comment

Ikzelf heb hier een EpsonStylus Pro 4000 staan (A2 + of rolpapier van 43 cm) indien je deze dagelijks gebruikt is het inktverbruik best te doen, maar als je deze als ik maar af en toe gebruikt is het inkverbruik een dure aangelegenheid, het kuisprogramma ingebouwd in deze printer is minstens voor minstens de helft van je inktverbruik verantwoordelijk, reken maar eens na, 8 inktcassettes van 220 ml kosten mij 600€. (75€ per stuk) ook het papier is niet goedkoop, en dan zullen we het nog niet hebben over de printerprofielen per papiersoort, en wil je echt het van het, dan heb je bovendien ook nog eens een hardware Rip nodig.

Ik heb hier in de buurt van Roeselare een heel goed labo waar ik terecht kan, en moet zeggen dat ik voor de prijs dat die mannen het doen zelf onmogelijk zelf kan printen.
      Het grote voordeel bij deze mensen is dat ik er kan laten afdrukken zoals ik het bestand aanlever, zodat er geen automatische correcties uitgevoerd worden.

Enige voordeel met bv. een Epson 2880 is dat deze heel mooie ZW/W afdrukken maakt op het gepaste papier, maar dat kan je ook laten printen als je zo een labo in de buurt hebt.
      Het voordeel van zelf printen is dat je alles binnen handbereik hebt staan, maar dat is volgens mij dan ook alles.

Voor de prijs van een degelijke printer kan je reeds heel wat afdrukken laten maken.

Ikzelf zou de investering in een eigen dure printer nooit meer doen.

Natuurlijk is het ieder zijn keuze om te beslissen wat voor U het beste lijkt, maar ik zou het in ieder geval niemand aanraden, tenzij je dagelijks prints nodig hebt of kan verkopen.

Ooit heb ik een paar prints laten maken op een Lambda printmachiene, wel, ik moet je zeggen dat je berekeningssoftware die daar wordt gebruikt, met geen enkele printer te evenaren is.

Ik zou zeggen, eerst eens zoeken naar een degelijke printservice in je buurt en dan eens rekenen wat je het voordeligst uitkomt, bovendien hebben die mensen ook nog eens de apparatuur staan om te kleven op allerlei dragers en eventueel ook nog krasvrij te laten lamineren, aan U de keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ikzelf heb hier een EpsonStylus Pro 4000 staan (A2 + of rolpapier van 43 cm) indien je deze dagelijks gebruikt is het inktverbruik best te doen, maar als je deze als ik maar af en toe gebruikt is het inkverbruik een dure aangelegenheid, het kuisprogramma ingebouwd in deze printer is minstens voor minstens de helft van je inktverbruik verantwoordelijk, reken maar eens na, 8 inktcassettes van 220 ml kosten mij 600€. (75€ per stuk) ook het papier is niet goedkoop, en dan zullen we het nog niet hebben over de printerprofielen per papiersoort, en wil je echt het van het, dan heb je bovendien ook nog eens een hardware Rip nodig.

Ik heb hier in de buurt van Roeselare een heel goed labo waar ik terecht kan, en moet zeggen dat ik voor de prijs dat die mannen het doen zelf onmogelijk zelf kan printen.
        Het grote voordeel bij deze mensen is dat ik er kan laten afdrukken zoals ik het bestand aanlever, zodat er geen automatische correcties uitgevoerd worden.

Enige voordeel met bv. een Epson 2880 is dat deze heel mooie ZW/W afdrukken maakt op het gepaste papier, maar dat kan je ook laten printen als je zo een labo in de buurt hebt.
        Het voordeel van zelf printen is dat je alles binnen handbereik hebt staan, maar dat is volgens mij dan ook alles.

Voor de prijs van een degelijke printer kan je reeds heel wat afdrukken laten maken.

Ikzelf zou de investering in een eigen dure printer nooit meer doen.

Natuurlijk is het ieder zijn keuze om te beslissen wat voor U het beste lijkt, maar ik zou het in ieder geval niemand aanraden, tenzij je dagelijks prints nodig hebt of kan verkopen.

Ooit heb ik een paar prints laten maken op een Lambda printmachiene, wel, ik moet je zeggen dat je berekeningssoftware die daar wordt gebruikt, met geen enkele printer te evenaren is.

Ik zou zeggen, eerst eens zoeken naar een degelijke printservice in je buurt en dan eens rekenen wat je het voordeligst uitkomt, bovendien hebben die mensen ook nog eens de apparatuur staan om te kleven op allerlei dragers en eventueel ook nog krasvrij te laten lamineren, aan U de keuze.
        Ik zou het niet beter kunnen uitleggen.
        Er gaat niks boven een goed afdruklabo in de buurt.

Ooit heb ik ook voor de keuze gestaan. (maar mijn rekenmachientje duwde me met de neus op de feiten)
        Maar je kan nooit of nooit met eigen afdrukken concureren tov een pro-afdruklabo.
        Of je moet dagelijks prints kunnen verkopen.
        mvg,
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Het is inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid foto's dat je zelf wil afdrukken, en ook of het noodzakelijk is om direkt het resultaat op papier te zetten.

De afschrijving van zo'n printer is heel duur per foto als je maar 100 afdrukken per jaar maakt.
          De inkt en het papier is ook een heel grote kost, als je alles gaat berekenen, dan is een afdrukcentrale volgens mij altijd veel goedkoper.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ikzelf heb hier een EpsonStylus Pro 4000 staan (A2 + of rolpapier van 43 cm) indien je deze dagelijks gebruikt is het inktverbruik best te doen, maar als je deze als ik maar af en toe gebruikt is het inkverbruik een dure aangelegenheid...
            De Pro 3800 is een mooi compromis. Ik zou die niet willen missen. Ook A2+ en alhoewel die geen rolhouder heeft gebruik ik toch rolpapier, ik snij het gewoon zelf af. Geen labo die tegen mijn printkwaliteit op kan (Qimage met profielen van marc-en-ciel voor mijn papiersoorten). Om nog niet te spreken van het tijdverlies om naar een labo te moeten gaan. Gisteren nog 21 A4tjes afgedrukt waarvan ik er vandaag 8 op de post moet doen, doe dat maar eens via een labo.
            Last edited by hvr_oosterzele; 27 maart 2009, 10:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              De Pro 3800 is een mooi compromis. Ik zou die niet willen missen. Om nog niet te spreken van het tijdverlies om naar een labo te moeten gaan.
              Yep, 3800 is onmisbaar. Diep verborgen in de menustructuur zit de Job count, hoeveel prints je al gemaakt hebt. Grote en kleintjes door elkaar natuurlijk. Dat is bij mij 877 of iets meer dan 1 print per dag.
              Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

Hier ook een tevreden 3800 gebruiker, werk ook met papier van de rol als het moet en kan sofwarematig een papierlengte van 95 cm ingeven .
                Ik zou mijn printer nooit willen missen, al is een van de beste labo's van België maar 2 minuten van bij mij vandaan. Ik ben ook zeer tevreden van de zwart-wit afdrukken uit de 3800, ik gebruik daarvoor barrietpapier van Ilford.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zijn er ook labo's die op matte papiersoorten drukken?
                  Dit is voor mij de reden om zo een printer te kopen, toen ik afdrukken zag op verschillende soorten structuur papier was ik verkocht.
                  Zelf via internet naar enkele labo's gekeken maar vind weinig info over hun fotopapier.(keuze)
                  lucv.be - instagram - facebook

Comment

Iemand die een goed labo in de regio Aarschot-Leuven-Diest kan aanbevelen ?

Comment

Los van het feit of het nu duurder is of niet is het gewoonweg heel erg handig als je alles zelf kan afdrukken
                      De echt GOEDE afdruklabo's liggen niet dichtbezaaid en zijn ook niet zo goedkoop... Ik heb zelf een Epson A1 rolprinter, inktcartriges, rollen illfordpapier enz kosten allemaal behoorlijk wat geld maar als je een afdruk nodig hebt dan ligt ie onmiddellijk voor je als je wilt
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik neig te denken dat het idd misschien best is een labo te gebruiken tenzij ik ooit veel prints zou verkopen ook...

Enkele links naar toplabo's?
                        Er zijn blijkbaar wel mensen die zweren bij de kwaliteit van de printer en ook andersom... op dat vlak denk ik dat het voor gebruik van verschillende papiersoorten interessanter is voor een printer te gaan, juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                          Bedankt voor jullie reacties, ik neig te denken dat het idd misschien best is een labo te gebruiken tenzij ik ooit veel prints zou verkopen ook...

Enkele links naar toplabo's?
                          Er zijn blijkbaar wel mensen die zweren bij de kwaliteit van de printer en ook andersom... op dat vlak denk ik dat het voor gebruik van verschillende papiersoorten interessanter is voor een printer te gaan, juist?

Een van de betere labo's

Milo Profi Lab in Kontich, werken met de Durst lambda, echt héél goed maar niet echt goedkoop te noemen.

MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Een supertevreden epson 4800 gebruiker hier
                            daar kan geen enkel labo aan tippen
                            Fuji XPRO1

Comment

Bij deze staat mijn EpsonStylus PRO 4000 hier te koop, inbegrepen 28 cartriges inkt
                              Last edited by Guest42; 31 maart 2009, 08:33.

Comment

Working...
                              X