Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pro 9000 printer zorgt voor stress !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Pro 9000 printer zorgt voor stress !

sorry maar in photoshop kan je toch ook exact bepalen hoe je uw document uitprint..of een combinatie maakt voor vele kleintjes op één blad te schikken... ik maak hier veel afdrukjes is wel niet op fotopapier maar puzzel mijn blad zoveel mogelijk vol en direkt in het juiste formaat...enkel correct uitsnijden...
    en ik druk enkel af met photoshop...elk zijn gewoonte zeker..
    2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Het probleem is hier niet de printer of het os, maar Lightroom.

Lightroom kan niet goed overweg met verschillend (oudere) printerdrivers waardoor dubbele profilering ontstaat, met als gevolg donkere prints met een kleurzweem.
      Ik heb net een CP8000DW Dye Sub Eventprinter gekocht. 2de hands. Hij is zelf discontinued

Maar als ik LR gebruik en ik kies mamaged bij printer, of ik gebruik het IIC profiel dat ik heb kunnen downloaden voor dit merk / technologie (staat vermeld als bedoeld voor PS), dan zien mijn prints er met het ICC profiel heel netjes uit.

Het gebruik van ICC is dus voor mij perfect, maar het kost je wel enkele prints experimenteren om de verschillende opties te testen.

Btw wat betrfet kleur:
      Ik doe niet aan product of reproductie fotografie. Het maakt dus niet uit of een kleur exact is afgedrukt, wel dat het "aangenaam om naar te kijken" is afgedrukt. Men spreekt doorgaans toch ook over "Pleasing Skin Tones". Het moet dus geen 1 op 1 conversie zijn...
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Goed nieuws..slecht nieuws !!

ik ben op de zoektocht naar HET probleem voor de kleurzweemweergave in de fotoprints tot de conclusie gekomen dat de oorzaak aan de (en hier komt meteen de volgende stressfactor) ACER ASPIRE 9820 laptop.. met het (milj..gdvrdmse!!) Vista Ultimate OS-systeem,ik was al van dag één gebrandmerkt om te moeten zoeken,graven,kortom..het oplossen van allerhande compatibileitsproblemen !!!! met deze anders wel fraai uitziende full hd laptop..
        Ik had het toch al eerder moeten inzien.. zelfs onderlinge communicatie tussen de verschillende Adobe-programmas verliep ook al niet vlekkeloos.. dreamweaver krijg ik er zelf niet op gang..
        Vanuit gelijk welk color managed programma ..had ik waardeloze prints
        Dus..naar mijn gevoel is de samenwerking tss ACER-laptop + Vista Ultimate + Pro9000Printer nog niet helemaal op punt gezet, hééééél wat bugs in de programmatie.. vb. de laptop afsluiten met de command om de openstaande programmas tijdens het heropstarten van de laptop opnieuw te laden.. geeft in de helft van de gevallen ..enkel de fraaie ACER ARCADE DELUXE blueray-disk helemaal gemaximaliseerd terug op het beeldscherm.. tja,en zonder de mogelijk om te minimaliseren,of af te sluiten.. PUSH to Close Windows..en dus opnieuw een poging ondernemen..
        but ..Back to the Issue..

..

De Prints.. de foto's .. zijn geweldig ! al heb ik de oude gewoonte van Lightroom te gebruiken moeten achterwege laten.. vanuit Photoshop ..EN vanop mijn 'oude' laptop XP.. kwam de eerste 'Point,Shoot..& Print' eruit zoals ik het wou.. ..bye the way.. 2 fotootjes later mocht ik dan reeds de eerste PhotoMagenta Cartridge vervangen.
        Een schermkalibratie zal ik op mijn volgende ToDo lijstje zetten.. aangezien ik nu de instelling 'STANDAARD' kleuren van de foto's moet instellen op 'LICHT' om iets te donkere weergave te vermijden..

Ik wil bij deze ieder bedanken voor de reply's en adviezen..
        tot schrijfs..
        Mvg.
        Dan B

Comment

Als ik dit allemaal zo lees,is het dan niet handiger om XP als besturing programma
          te installeren?
          Ik heb trouwens voor het callibreren van het scherm nog de Huey [gewone] te koop staan.

gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
            Als ik dit allemaal zo lees,is het dan niet handiger om XP als besturing programma
            te installeren?
            Ik heb trouwens voor het callibreren van het scherm nog de Huey [gewone] te koop staan.

gr.ron.
            Ik heb een IT om een 2de besturingsysteem op de 2de harde schijf te installeren,hij gaat eerst al de mogelijke opties mailen.
            Deze IT'r kent zelfs verschillende bedrijven die ervoor gekozen hebben om te 'downgraden' naar XP.. Windows erkend dan toch duidelijk hun falen met Vista,ze bieden een speciale regeling voor bedrijven die niet langerde Vista-situaties willen..
            Als blijkt dat de beste oplossing een complete herinstallatie is met windows XP.. dan zal ik er zeker voor gaan..
            Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen in welke mate ik een calibratiesysteem wil aanschaffen.. de prijzen zijn zo divers..
            momenteel valt mijn oog eerder op Datacolor Spider 3 Elite..alhoewel ColorMunki prijs/kwaliteit ook veel wordt aanbevolen.. maar ik zal de Huey ook eens onder ogen nemen..

De printer doet gelukkig wat ik ervan verwachte.. tegen het eind van deze week heb ik verschillende maten van het Canon Photo paper pro platinum binnen.. dan nog canvas,boardkarton.. kortom..ik wil alles proberen wat uit de Pro9000 te halen valt.
            Als er lezers zijn die ook over dergelijke printer beschikken..en nieuwtjes kunnen meedelen..zal ik het hier graag lezen.. en eventueel uittesten

Comment

Succes met het verdere verloop.
              En laat het ons weten
              Colormunki ken ik niet,de spyders worden veel gebruikt.
              Zelf ga ik veranderen naar de X-rite Eye One.
              Deze [schijnt] beter/sneller te zijn als de spyder serie's.
              De Huey is een instapper die als handigheid het omgevingslicht meet
              en je scherm hier op aanpast.

gr.ron.
              Last edited by exhi; 31 maart 2009, 09:42.
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

Hemeltje..lief

Als ik dit zo allemaal nog eens terug onder ogen zie..
                de lijdensweg.. van een amateurtje die "persé" ..de foto's zelf wil afdrukken. hahhaha

Ik gebruik inmiddels photoshop met als plug-in print.. Easy-PhotoPrint Pro..

intussen schuift de ééne na de andere fantastische print uit de PRO9000.. ik zou 'em voor geen geld meer willen missen..

tja,zo leer ik uit ervaring..dat als de lat iets hoger wordt gelegd.. er best ook aardig wat kennis voor nodig is.

Al hoop ik ooit nog de prints vanuit LR onder de knie te krijgen..

beetje bij beetje
                ..langzaam maar zeker..

Comment

Working...
                X