Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon WT-4 (of alternatieven) vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon WT-4 (of alternatieven) vraagjes

Na lang wachten ga ik van't weekend eindelijk een D700 halen
    En zou hier in de toekomst graag een draadloze oplossing voor voor aankopen.

Het meest voor de hand liggende is natuurlijk de Nikon WT-4, dit ding kost echter 600-700 EUR
    De mogelijkheid om de camera op afstand te besturen is niet van belang, wat vooral noodzaak is, is dat de foto's die ik maak automatisch naar een pc/laptop gestuurd worden.

Hopelijk kunnen sommige onder jullie enkele vragen beantwoorden:
    - Zijn er alternatieven (camera control is zoals gezegd niet nodig)
    - Indien je buiten WLAN-bereik komt, een paar foto's maakt, en dan terug binnen bereik komt, worden de foto's dan automatisch terug doorgestuurd?
    - Heeft er iemand ervaring met de WT-4? Als ik er toch zoveel geld tegenaan gooi, moet het wel perfect werken...

Ik weet dat Eye-Fi bestaat, maar zij hebben helaas geen CF (enkel SD) kaartjes beschikbaar...

Ik ben serieus aant nadenken om een mini-pc'tje of netbook hiervoor te gebruiken:
    - Netbook kost 400 EUR
    - Mini PC nog minder (zou hem op dit moederbord+CPU baseren)
    - Heeft USB + WLAN
    - Met simpele backup software (zoals syncback) kun je gewoon de foto's elke xx minuten naar een andere PC kopieren over WLAN.
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

Re: Nikon WT-4 (of alternatieven) vraagjes

Proficiat met je D700!

Deze topic ga ik met argusogen volgen

Ik heb de WT-4 ook al overwogen om Toetreed te fotograferen op events. Doel is dan ter plaatse te kunnen printen.

Duur, dus alternatieven interesseren me wel.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Proficiat met je D700!

Deze topic ga ik met argusogen volgen

Ik heb de WT-4 ook al overwogen om Toetreed te fotograferen op events. Doel is dan ter plaatse te kunnen printen.

Duur, dus alternatieven interesseren me wel.
      Voor mij is het idd ook de bedoeling ter plaatse te kunnen printen.

Er is voor zover ik weet maar 1 alternatief, namelijk een Eye-Fi SD-kaartje, indien je camera (zoals de D700) enkel compactflash leest, bestaat er een CF-->SD adapter.
      Het enige nadeel aan zo'n Eye-Fi kaartje is dat er geen Ad-Hoc WLAN verbinding ondersteund wordt, dwz dat je niet een rechtstreekse link kan maken tussen je laptop en het kaartje, er moet altijd een WLAN router of accesspoint aanwezig zijn, maar goed, zo'n accesspoint kost vandaag natuurlijk ook 2x niks meer...

Denk dat je voor Eye-Fi + CF->SD adapter + WLAN routertje moet rekenen op +-200EUR.
      Ik heb enkel men bedenkingen bij het werken ervan, er zit namelijk geen echte antenne op zoals op de WT-4, dus ik heb al men twijfels over het ontvangstbereik. Ook heb ik gelezen dat er wel eens moeilijkheden zijn bij het overzetten van files rechtstreeks naar de PC, de bedoeling van Eye-Fi is namelijk in de 1ste plaats het rechtstreeks uploaden naar bijv. Flickr...

Nog een mogelijkheid is zoals ik al zei een netbook/laptop waarop je Nikon Camera control draait, en een tooltje elke xx minuten de foto's van de laptop naar een andere pc (met printer) laat syncen...

Ik kan er wel niet rond dat ik bijde alternatieven een beetje 'hobby' oplossingen vind...
      Denk dat ik toch maar zal doorsparen voor een WT-4...
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

Comment

Voor mensen die dit topic volg(d)en:
        So after using the eye-fi solution for quite a while, I felt it was nice, something useable for simple see the pictures after th...
        Foto-Alex

Comment

Working...
        X