Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters Yellowstone geysers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filters Yellowstone geysers

Deze zomer trek ik 4 dagen rond in Yellowstone. Een van de spectaculairste dingen om te fotograferen zijn de geisers. Nu las ik in een boek over Yellowstone photography: "Before venturing into any geyser basin with your camera, make sure you have a skylight filter screwed on over your lens to protect it from the caustic sulphuric acid in the geyser spray."
    Ik heb nog nooit een filter gebruikt, maar ik vrees dat ik er nu toch best eentje aanschaf. Iemand enige voorkeur welke filter want ik ken daar niets van? Iemand ervaring in Yellowstone en geisers? Ik heb nu niet echt de bedoeling om bovenop zo'n ding te gaan zitten, maar alles vanop een veilige afstand te doen. Ik kan me inbeelden dat caustic sulphuric acid ook niet zo goed is voor mijn ogen...
    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Re: Filters Yellowstone geysers

Hoya Pro UV.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb vorig jaar een kleintje van op een paar meter gefotografeerd met een Hoya circulaire polafilter erop, der kwam idd een hele nevel mijn kant op. een lensdoekje is geen luxe erna :-).

Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Zoals in voorgaande teksten staat: voor lensprotectie best een UV filter of een skylight filter. UV is kleurneutraal, een skylight kan een heel lichte rozeachtige zweem geven (daarom wordt een skylight nogal eens aangeraden voor portretten in openlucht).
        Deze twee filters houden geen licht tegen, dus geen invloed op de belichting.
        Een pola-filter geeft heel andere effecten, (als je dat niet kent gebruik je de zoekfunctie maar eens op dit forum) zeker aan te raden als je veel landschappen met blauwe luchten of met water fotografeert, maar hier moet je rekening houden met een verlengingsfactor op de belichting.

Comment

Working...
        X