Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op mijn 400D van 2 jaar oud zaten toch wel enkele krassen, niet echt storend, maar fijn is het toch niet. Daarom had ik graag nu het lcd van mijn 40D wel beschermd, nu hij nog niet gekrast is. Daarom had ik zo'n glaasje besteld bij http://www.daproducts.com/products.htm. Goedkoop dat wel, snel geleverd ook, maar echt handig was dat toch niet. Het is een beetje knoeien om de kleefstrips goed op het glaasje te krijgen maar bon. Vooraleer je het glaasje op je lcd plaatst moet je eerst het je lcd en dan het glaasje nog eens grondig reinigen en... het glaasje heeft alleen gehard glas aan de bovenzijde, bij het reinigen van de onderzijde staat deze meteen vol krassen, ik heb het er dan maar niet opgezet. Ik vraag me af of zoiets van GGS beter is: http://www.fotoshopaalten.nl/product...roducts_id=604
Makkelijker te monteren ook?
Allen bedankt voor de reactie! Voor zover ik kan lezen zijn er voor- en tegenstanders. Op te kleven harde schermpjes blijken in de smaak te vallen, op te kleven stickers dan weer niet.
Wat betreft de hardheid van het beschermglas op de camera zelf... uiteindelijk heb je geen keuze, behalve wanneer de kras erop zit maar dan is het te laat. Proefondervindelijk ondervinden daar pas ik wel degelijk voor. Iemand ongelukkigerwijs al ervaring met een Nikon D60?
Als je de video's bekijkt ziet het er wel efficiënt uit, je krijgt levenslange garantie en voor de prijs moet je het ook precies niet laten. Blijkbaar kan je ook laten leveren vanuit Duitsland (ook voor de D40 en D3) via www.schutzfolien-shop.com (9,49€ + 6,90 € verzending).
Iemand een idee of dit de moeite waard is om te laten overkomen?
Mij lijkt dit alvast geen slechte keuze, ŕls de hoeken inderdaad niet "afpellen" zoals wordt beweerd.
Ziet er niet slecht uit, maar als je de video's van de montage bekijkt zie toch soms nog kleine vlekjes onder de folie als het licht erop valt. Ik heb hier mijn twijfels over.
Er zit een laagje lijm op het plexiglas(onder de zwarte rand) en dat plak je op het display, je trek het er zoweer af door je nagel oid eronder te duwen.
Alles is netjes afgeplakt met folie lijmzijde en bovenzijde en de montage duurt seconden, schoonmaken display duurt het langst.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Toen ik mijn 40D kocht heb ik er van die Hoodman protectfolie bijgekocht. Het grootste nadeel van die folie is wat mij betreft dat je schermpje erg onduidelijk wordt. Scherpte controleren wil op zo'n schermpje sowieso al niet best maar met die folie wordt dit echt onmogelijk. Ik was er na een paar dagen dan ook al helemaal klaar mee. Ik gebruik mijn 40D nu bijna een jaar (rond 15000 clicks) en heb nog geen enkele kras op 't display...
Comment