Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe Flits sony alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe Flits sony alpha 700

hallo allemaal

Ik ben in het bezit van een sony alpha 700 en ben nog maar een beginner in het foto's maken met een digitale spiegelreflexcamera.

Voornamelijk wil ik gaan fotograferen op rally-evenementen.

Nu is mijn vraag welke flits ik best nodig heb om rallyauto's in actie te kunnen fotograferen in het donker. Heeft hier iemand ervaring mee of enkele goede tips om dit te kunnen doen.

alvast dank.

Re: externe Flits sony alpha 700

Heb zelf een METZ 48-AF enben daar zeer tevreden van voor mij Sony A100. Heb evenwel geen ervaring met 'rally by night'.

grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
      Heb zelf een METZ 48-AF enben daar zeer tevreden van voor mij Sony A100. Heb evenwel geen ervaring met 'rally by night'.

grt,
      Raf

Bedankt voor de tip, ik ben nog aant twijfelen wat ik ermee ga doen. Heb echt nog weinig ervaring om te weten wat goed is.

Comment

Iemand ervaring met sony alpha hvl -f - 56 -am??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisje1982 Bekijk bericht
          Iemand ervaring met sony alpha hvl -f - 56 -am??
          Wel met zijn broertje de Minolta 5600 HS(D)
          Het is dezelfde flits maar na overname van Minolta door Sony hebben ze de naam veranderd

Dedicated flitsers (eigen merk dus) zijn speciaal gemaakt voor de digitale toestellen en krijgen informatie van toestel en lens door om het licht beter uit te balanceren.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Op welke afstand ga je flitsen? Dat is bepalend voor wat je nodig hebt als flitser.
            De lichtopbrengst van een flitser wordt in richtgetallen uitgedrukt. En dit richtgetal gedeeld door de afstand levert het diafragma op dat je nodig hebt om een goed belichte foto te maken. Als voorbeeld, de sony flitser 58AM heeft een richtgetal van 58. Op 10 meter kun je dan met diafragma 5.6 (eigenlijk 5.8, maar dat is geen bestaande waarde) een goede foto maken. Verhogen van je ISO levert een kleiner diafragma op.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ben in bezit van deze Sony HVL-F56AM, maar met rally heb ik geen ervaring.

Comment

Working...
              X