Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht, afwasbaar achtergrondmateriaal / vinyl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Licht, afwasbaar achtergrondmateriaal / vinyl

Hallo,

ik ben op zoek naar een materiaal om als witte achtergrond / infini te dienen voor portretfotografie. Het zou dus een beetje sterk moeten zijn, liefst afwasbaar, en niet te zwaar zodat het met gaffertape omhoog te hangen valt.
    Ik dacht aan een lichte vinyl.
    • Weet iemand waar je zoiets per lopende meter kan kopen (met een breedte van anderhalve à twee meter?)
    • Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Re: Licht, afwasbaar achtergrondmateriaal / vinyl

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
    Hallo,

ik ben op zoek naar een materiaal om als witte achtergrond / infini te dienen voor portretfotografie. Het zou dus een beetje sterk moeten zijn, liefst afwasbaar, en niet te zwaar zodat het met gaffertape omhoog te hangen valt.
    Ik dacht aan een lichte vinyl.
    • Weet iemand waar je zoiets per lopende meter kan kopen (met een breedte van anderhalve à twee meter?)
    • Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
    Ga eens zien, waar ze tafellakens verkopen, daar zal je vanalles tussen vinden, afwasbaar enz.
    In Ardooie bij de firma Sioen wordt dat soort zeil gemaakt, tot 5 meter breed en in verschillende diktes dacht ik, mischien zit hier wel iemand op het forum die er iemand kent, werknemers kunnen er kopen aan een spotprijs.

Wat je ook kan doen, is naar zo een grote printservice gaan, daar wordt ook op geprint, hier in onze streek, de firma Complot Bv. ( www.complot.be )

Comment

carpetland of dergerlijk mss ?
      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Colorama pvc 100x130 cm

mvg,
        John

Comment

carpetright had 2m breed vinyl voor de vloer. Aan 1 kant wit en de andere kant was grijs of zwart.`Maar het probleem is: blinkt dit als er een flits op afgevuurd wordt + is het te zwaar om te hanteren en terug op te rollen als je geen stevig statief hebt (bij mij toch het geval)
          Het kostte 20euro/meter dacht ik.

Ben ondertusen content met mijn stofje van de gifi: grijs aan 1 kant en gewolkerd grijs aan de andere: 5M x 1.50 voor 35 euro.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

heb vandaag ook prijs gevraagd bij iemand die spandoeken bedrukt.. is 2,5 meter breed en kan tot 40 m lang aan 4 euro per m2 .. dus een stuk van 8 meter kost me daar 80 euro.. en kost dan evenveel als een rol wit papier die na een goeie week verzwonden is...
            2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Lastolite heeft vinyl in zijn gama.

Is wel duur: ik dacht dik boven de 200 euro voor 3 x 7 meter.

Te koop bij www.servix.be
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

al eens naar Tyvek gekeken?

wit, sterk, afwasbaar, goedkoop...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Sorry dat ik dit topic even naar boven haal maar vond geen ander met relevante informatie.
                  Ik ben dus ook op zoek naar een goedkopere oplossing dan het peperdure vinyl van Lastolite.
                  Heb ondertussen een gekeken naar de firma Kwantum. Daar verkopen ze alle soorten vinyl in alle soorten kleuren aan schappelijke prijzen. Iemand ervaring hiermee? Is vynil voor op de vloer geschikt voor gebruik in studio, qua reflectie enz?

Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

bij GLS in attenrode hebben ze er in de showroom hangen .. kost circa 500 euro, en je hebt alu baren nodig (karton of PVC buigt door) met moter, wnat met ketting krijg je het niet meer opgerold omwille van 't gewicht.

de vinyl heeft ook wat last van hotspots, en is moeilijker egaal te belichten dan papier

ik denk dat je al heel veel papier moet verbruiken om vinyl als economisch haalbaar te houden. je krijgt ook niet alle vlekken uit de vinyl gewassen, zoals ik in de showroom in Attenrode heb mogen vaststellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                      bij GLS in attenrode hebben ze er in de showroom hangen .. kost circa 500 euro, en je hebt alu baren nodig (karton of PVC buigt door) met moter, wnat met ketting krijg je het niet meer opgerold omwille van 't gewicht.

de vinyl heeft ook wat last van hotspots, en is moeilijker egaal te belichten dan papier

ik denk dat je al heel veel papier moet verbruiken om vinyl als economisch haalbaar te houden. je krijgt ook niet alle vlekken uit de vinyl gewassen, zoals ik in de showroom in Attenrode heb mogen vaststellen.
                      en de stevigheid ? want met die lasolite zit je met een hoge hak er ook gemakkelijk door als je ondergrond niet super hard is

Comment

Die van GLS is veel te grijs/geel t.o.v de superwhite van Lastolite.

Dus voor full body niet zo geschikt.
                        Ik ben erg tevreden over de Lastolite, maar wel duur.
                        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Blah 300 euro ga er zeker niet aan spenderen. Heb er geen inkomsten aan en om dan zo een bedrag te spenderen?
                          Ik ga vrijdag eens kijken bij kwantum in Genk.

Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik was sinds enkele dagen ook aan het uitkijken naar een dunne vinyl voor op de studiovloer. Ik had 2 staaltjes meegekregen van een bedrijf dat 'baches' digitale print.
                            Zij hadden dit vinyldoek in 2 diktes, met een breedte van 130 cm (maar bestaat ook breder):
                            - de dunnere soort is spierwit, mat, met een zeer fijne structuur
                            - de dikkere is een beetje meer 'gebroken wit', met een gesatineerd oppervlak en heeft een grovere structuur langs1 zijde.
                            Ik krijg morgen de prijs per lopende meter doorgemaild.

Ter info: inmiddels een prijs ontvangen voor bache-vinyl (dikte: 500 gram/m2, verkrijgbaar op 160 cm breedte)) = ongeveer 4,8 à 5,0 euro/m2.

Guy
                            Last edited by guydw; 2 december 2009, 20:16.
                            www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
                            X