Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Markins Q3 en L-bracket van RSS bruikbaar op monopod ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Markins Q3 en L-bracket van RSS bruikbaar op monopod ?

Ben al een tijdje aan het overwegen mij een monopod aan te schaffen. Ik heb al een statief met Markins Q3 Emille balhoofd en gebruik hiervoor een L-bracket van RSS. Is die combinatie te gebruiken op een monopod ?
    Of kan ik er maar beter meteen een Manfrotto QR Tilt Top 234 RC bij aanschaffen ? Daar past zeker geen L-bracket in ?
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: Markins Q3 en L-bracket van RSS bruikbaar op monopod ?

Ik denk dat je voor een monopod beter gaat naar
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
      Of kan ik er maar beter meteen een Manfrotto QR Tilt Top 234 RC bij aanschaffen ? Daar past zeker geen L-bracket in ?
      ik heb een Manfrotto 234RC op mijn monopod en dat werkt lekker licht en is geen gesleur... De Manfrotto werkt met een snelsluiting die je normaal op je camera zet. Geen idee of daar een L-bracket op past...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

..............
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 19:00.

Comment

Aangezien de Q3 blijkbaar bruikbaar is op een monopod hoef ik dus niet meteen een andere kop bij te kopen.
          Zal dat dus zeker eerst uitproberen. Ik vraag mij alleen af of een balhoofd en zo'n arca swiss systeem wel handig is op een monopod. Telkens de clamp open of dicht schroeven lijkt mij wel omslachtiger en minder snel dan de QR zoals bij de 234RC.
          De ervaring zal het uitwijzen.

In elk geval bedankt voor de informatie

Comment

Ik vraag mij alleen af of een balhoofd en zo'n arca swiss systeem wel handig is op een monopod.
            Het staat allemaal wel muurvast én stabiel gemonteerd; uiteindelijk is dit de bedoeling en de essentie....

mvg,

Roland

Comment

Ik gebruik de Q3-emile op m'n Manfrotto Neotec monopod en ben daar best tevreden mee
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Het staat allemaal wel muurvast én stabiel gemonteerd; uiteindelijk is dit de bedoeling en de essentie....
                ja, mee eens zolang het statische onderwerpen zijn, maar als je een bewegend onderwerp wilt volgen moet het balhoofd dan niet los blijven staan ? Zwiept je camera dan niet alle kanten op ? Ik probeer mij dat hier voor te stellen....1 hand om de camera vast te houden, 1 hand om de monopod vast te houden en 1 hand om het balhoofd los en vast te draaien .... dat zijn er 3
                Je ziet ,ik ben een complete leek hierin

Comment

Volgens mij is dit het beste en gemakkelijkst te hanteren systeem. Hier zit een Gitzokoppeling op de Manfrotto 234 gemonteerd.

En de beide op een Gitzo Carbon Monopod.

En de L-bracket van RSS past er eveneens perfect in.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Volgens mij is dit het beste en gemakkelijkst te hanteren systeem. Hier zit een Gitzokoppeling op de Manfrotto 234 gemonteerd.

En de L-bracket van RSS past er eveneens perfect in.
                    Bedankt Pol,

Wil dat zeggen dat je mij aanraadt de 234 (met Gitzokoppeling) aan te schaffen naast de Markins Q3, die ik al heb op mijn statief, omdat die te onhandig gaat zijn op een monopod ? Heb hier nl. nog nergens het nadeel gehoord van een balhoof op een monopod en daar ben ik nu juist benieuwd naar.
                    De ervaringsdeskundigen zullen dat hier wel weten zeker ?

grtjs
                    Linda

Comment

Heb hier nl. nog nergens het nadeel gehoord van een balhoof op een monopod en daar ben ik nu juist benieuwd naar.
                      Ik heb in ieder geval nog geen nadeel ondervonden van de Q3-emile op m'n Manfrotto Neotec 685B monopod.
                      De stabiliteit van een statief met de flexibiliteit om je camera nog vrij te kunnen orienteren.
                      Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
                      X