Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele strobist vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele strobist vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
    Ik heb mijn SB-26's nog niet weten uitgaan, maar ook doe steeds een test-foto voor ik aan de shoot begin. Direct erna neem ik toch constant foto's dus krijgen die niet de kans om in stand-by te gaan.

Wel heb ik gemerkt dat de Vivitar 285's niet zo snel herladen als de SB-26, waardoor het vaak gebeurt dat deze niet afgaan, best irritant.

Michiel
    Mijn SB24 en SB28 vallen ook in standby na een bepaalde tijd (1 à 2 min., ik
    heb het niet echt gemeten) maar op mijn Elinchrom Skyport zender heb ik
    een testknop waardoor ik de flashes een signaal kan geven zodat ze terug
    uit standby komen zodat ze bij de eerstvolgende foto zeker afgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
      @Joris, Ik wil ze NIET aan jou verkopen, er is een goede reden dat ik ze weg doe...
      Ik ben niet tevreden en jij bent er ook echt niet tevreden met dit setje.
      Maar op : http://www.fotoshopaalten.nl/
      Kan je een setje bestellen, hopelijk krijg jij dan wel een werkend setje
      Bedankt voor link

Ik heb even gemailt en als ze last hebben van misfiren kan ik gewoon de set op sturen en krijg ik mijn geld terug
      Als je dus nog garantie op jou set hebt kan je die gewoon terugbrengen en krijg je je geld terug.

Comment

Voor degenen die geinteresseerd zijn in een softbox(je). Deze softbox is een mogelijkheid. Is volgens mij exact dezelfde als de ALZO softbox die hier op het forum al eens aan bod is geweest (heb ook naar deze gezocht, doch kon hem enkel in de States bestellen). Heb de mijne vandaag aangekregen...zeer leuk ding, en snel op te zetten

JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
          @Joris, Ik wil ze NIET aan jou verkopen, er is een goede reden dat ik ze weg doe...
          Ik ben niet tevreden en jij bent er ook echt niet tevreden met dit setje.
          Maar op : http://www.fotoshopaalten.nl/
          Kan je een setje bestellen, hopelijk krijg jij dan wel een werkend setje

ik probeer dit al een tijdje te volgen maar snap het nog niet helemaal.
          1
          welk setje moet je dan hebben? bij fotoshopaalten(wil niet via ebay de cactus kopen)

2
          de zender komt op het voetje van de cam maar hoe zit de ontvanger aan de flitser? met een kabeltje?

3
          kan dit met alle flitsers?

4
          is er misschien iemand die een foto heeft van hoe alles aan elkaar zit kan op inet het niet vinden.

bij mijn ouders thuis ligt nog een oude olympus flitser volgens mij, die zou ik dus draadloos kunnen aan sturen voor een niet al te dure oplossing
          Flickr

Comment

Bij de cactus ontvangertjes zit er een hot shoe contact bovenop. Dus je kan gewoon de flits erop schuiven en het zou moeten werken ;-)

Die flits van je zal dus perfect werken (hij moet wel manueel in te stellen zijn om de lichtopbrengst wat te regelen, anders wordt het moeilijk afstellen).

Dit kan dus met alle flitsers;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
              4
              is er misschien iemand die een foto heeft van hoe alles aan elkaar zit kan op inet het niet vinden.
              Op mijn blog staat een artikel over mijn Strobist-materiaal. Eén van de foto's
              toont hoe de flitser op statief bevestigd is en verbonden is met een Skyport
              universal receiver. Is het zo'n foto dat je bedoelt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                Voor degenen die geinteresseerd zijn in een softbox(je). Deze softbox is een mogelijkheid. Is volgens mij exact dezelfde als de ALZO softbox die hier op het forum al eens aan bod is geweest (heb ook naar deze gezocht, doch kon hem enkel in de States bestellen). Heb de mijne vandaag aangekregen...zeer leuk ding, en snel op te zetten

JanMetDePet
                Zou je dan niet beter een (doorflits) paraplu kunnen kopen?
                Dan heb je toch een veel groter oppervlak (en dus een zachter licht).
                Het is ook nog eens een heel stuk goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?

Comment

JanMetDePet
                  Is inderdaad NET dezelfde

Dit is mijn Alzo:

www.fotofolio.be

Comment

Inderdaad, exact hetzelfde. Zoals gezegd, was eerst van plan om dit ding te bestellen in de States, doch ja...wat ging er dan bijkomen voor taxen enz... je weet maar nooit....tot ik op deze van "enjoyyourcamera" stootte.
                    Het spelen kan beginnen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                      Zou je dan niet beter een (doorflits) paraplu kunnen kopen?
                      Dan heb je toch een veel groter oppervlak (en dus een zachter licht).
                      Het is ook nog eens een heel stuk goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?
                      Mijn ervaring beperkt zich tot softboxes in de studio (1 maal heb ik gewerkt met paraplu) . Met softboxes kan je volgens mij het licht fijn controleren...wel, dat is hoe ik het aanvoel. Naast een softbox heb ik me ook een paraplu gekocht...volgens mij heeft zo een ding ook zijn goede punten. Ik ga er alleszins wat mee experimenteren.
                      Bij zo een doorflitsparaplu denk ik dat je toch wat licht gaat verspillen, niet? Een ander interessant item is de zogenoemde "umbrella box" (kijk maar eens op google). Weet echter niet of dit bestaat voor speedlights...en het zal ook wel niet zo goedkoop zijn.

Comment

Waarom niet gewoon een aparte softbox kopen? Of kom je er niet goedkoper uit?

Comment

Een ander interessant item is de zogenoemde "umbrella box" (kijk maar eens op google). Weet echter niet of dit bestaat voor speedlights...en het zal ook wel niet zo goedkoop zijn.
                          Bedoel je dit?

www.fotofolio.be

Comment

Inderdaad ... niet te schatten, jij hebt ook alles hé

Wat zijn je ervaringen hiermee?

JanMetDePet
                            Last edited by JanMetDePet; 8 februari 2008, 11:21. Reden: s vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                              Bij de cactus ontvangertjes zit er een hot shoe contact bovenop. Dus je kan gewoon de flits erop schuiven en het zou moeten werken ;-)

Die flits van je zal dus perfect werken (hij moet wel manueel in te stellen zijn om de lichtopbrengst wat te regelen, anders wordt het moeilijk afstellen).

Dit kan dus met alle flitsers;-)
                              Opgelet, cactus ontvangers komen in twee soorten. Een soort heeft al een hotschoe-contact, maar de andere soort (16 channel ontvangers) hebben dit niet. De laatste soort heeft zo'n grote mannelijke koptelefoon-uitgang (geen idee van de juiste naam). Meegeleverd zijn ook een omzettingstukje female grote koptelefoon - male kleine koptelefoon en een kabeltje male kleine koptelefoon-pc sync. Dus als je alles aan elkaar klikt heb je nog een female-female kleine koptelefoon nodig. Ofwel kan je wat solderen en de kabel uit de ontvanger afknippen en er de pc-sync-kabel aansolderen.

Comment

http://www.fotoshopaalten.nl/product...roducts_id=146

gaat dit setje dan gewoon werken ik schuif de ontvanger op de flits en stel de boel in?
                                Last edited by nicodejong; 11 februari 2008, 16:38.
                                Flickr

Comment

Working...
                                X