Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele strobist vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele strobist vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
    Hey,

In het kort mijn ETTL kit:
    430EX + Omnibounce + Off-camera cord. Héél draagbaar, creative vrijheid over je lichtbron en ik kan vertrouwen op ETTL voor een ideale belichting. Ideaal voor recepties etc..

Mijn Strobist kit:
    3x Pocket Wizard Plus II als triggers
    2x Nikon SB-26
    2x Vivitar 285 (non-HV)
    2x Manfrotto 175F (Super clamp met mini-balhoofdje en coldshoe)
    1x Namaak statiefje met paraplu-klem, witzwart/zilver paraplu's.

Die Nikon SB-26's kan ik je héél erg aanraden. Je kan eenvoudig de ingebouwde optische trigger gebruiken (geen PW of andere trigger nodig), ze zijn volledig manueel instelbaar, hebben een PC-connectie. Met wat zoekwerk moet je er één vinden voor 50-60€ 2dehands. De 285's kan je 2dehands vinden voor 25€.

Veel succes met strobist!
    Boh,

50-60 euro voor een SB26 Mocht je weer van die SB26's vinden voor die prijs mag je me rustig een PB sturen. Heb deze zelf ook wel eens vaker gevonden maar dan kosten deze toch een stuk meer 100 - 145 euro

Mijn CLS kit bestaat uit 1 SB800 en 2 SB600 , omnibounces en 2 statiefjes. Perfekt voor binnen .

Strobist kit ben ik nog aan het bijeensprokkelen. Momenteel heb ik in de koffer nog een extra SB25 en SB28. Manfrotto superclamp, pumpcup, elleboog met mount plate, reflectiescherm.
    Cactus trigger set is onderweg en ben me aan het orienteren naar de verschillende plu's ( welke het meest geschikt is voor mijn type fotografie (vnl autofotografie, maar zou modelfotografie wel willen proberen ).

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ik heb een tijdje geleden op mijn blog een artikel gepost i.v.m. mijn
      Strobist-aankopen. Wat ik toen niet wist is dat Ebay inderdaad duur is voor
      tweedehands Nikon flitsers anders had ik ze daar nooit gekocht. En ook een
      statiefje van Manfrotto is nog redelijk duur. Ik ga toch ook eens kijken bij
      Fotoshop Aalten of daar betaalbaardere zaken te koop zijn. Voorts 'trigger' ik
      mijn flashes met Elinchrom Skyport omdat ik dat systeem al had gekocht voor
      de studio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
        Ik heb een tijdje geleden op mijn blog een artikel gepost i.v.m. mijn
        Strobist-aankopen. Wat ik toen niet wist is dat Ebay inderdaad duur is voor
        tweedehands Nikon flitsers anders had ik ze daar nooit gekocht. En ook een
        statiefje van Manfrotto is nog redelijk duur. Ik ga toch ook eens kijken bij
        Fotoshop Aalten of daar betaalbaardere zaken te koop zijn. Voorts 'trigger' ik
        mijn flashes met Elinchrom Skyport omdat ik dat systeem al had gekocht voor
        de studio.
        Hoi,

Hoe bevallen de skyports ? Dit zijn denk ik een aardig alternatief voor de Pocketwizards .

Grtz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

die skyports doen het idd heel goed ..., en ik veronderstel dat serge dat zal beamen ,

ik heb gewoon uit niewsgierigheid en omda ge het voor het geld nu ook niet moet laten , de ebay triggers besteld , 1 zender 4 ontvangers ..., en die dinge misfiren nooit bij mij , dus ik ben daar heel content van ...,

skyports of pocketwizards gaan wel een heel stuk verder , en werke ook als de ontvanger en zender mekaar niet zien , , maar tis maar voor wat ge het zelf gebruikt

flitsers gebruik ik een sb800 een 600 een sb 24 en een sigma st super (of hoe heet da ding) en dan nog eens twee zwaardere metz staafflitsers en eigenlijk maak het ni uit, zolang ze maar flits doen en een M stand hebbe

da in combinatie met een ringflits , snoots , gobo's en binnenkort grid , allemaal van david honl (ik ben slecht in knutselen dus ik koop ze liever) kleurenfiltsers , lastolite boxen , paraplus , en wa reflectors ,
          www.kemizz.com
          Brand new Blog
          kemizzdotcomonflickr

Comment

Weet iemand waar ik die gels kan kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
              Weet iemand waar ik die gels kan kopen?
              moet ni speciaal gel zijn , vroeger (bvb bij metz staafflitsers) was dat gewoon plastiek ...

kunt ze overal vinden zenne

gewoon bij uw lokale fotoboer vragen
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
                Hoi,

Hoe bevallen de skyports ? Dit zijn denk ik een aardig alternatief voor de Pocketwizards .

Grtz

Bryan
                Bryan,

De Skyport bevalt me erg goed. Binnen althans want buiten heb ik ze
                nog niet echt getest, maar volgens de ervaringen die ik al gehoord heb van
                anderen werken ze buiten even goed als de PW, behalve dan dat PW een
                grotere afstand kunnen overbruggen (mocht je dat echt nodig hebben).

Vermits ik vorig jaar de Skyport RX-set gekocht heb om te gebruiken met
                mijn Elinchrom RX flitsers, leek het me een beetje gek om te investeren in
                PW. Daarom heb ik er voor de losse flashes universele Skyports bijgekocht
                want de zender had ik reeds via de RX-set.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
                  Bryan,

De Skyport bevalt me erg goed. Binnen althans want buiten heb ik ze
                  nog niet echt getest, maar volgens de ervaringen die ik al gehoord heb van
                  anderen werken ze buiten even goed als de PW, behalve dan dat PW een
                  grotere afstand kunnen overbruggen (mocht je dat echt nodig hebben).

Vermits ik vorig jaar de Skyport RX-set gekocht heb om te gebruiken met
                  mijn Elinchrom RX flitsers, leek het me een beetje gek om te investeren in
                  PW. Daarom heb ik er voor de losse flashes universele Skyports bijgekocht
                  want de zender had ik reeds via de RX-set.
                  Hoi,

Bedankt voor je reaktie. Zal eerst deze cactus triggers gaan uitproberen, als deze dan toch niet echt voldoen, dan gaan we weer verder kijken en zoeken.

Grtz

Bryan

Comment

Flitsparaplu + houder
                    Voor €16 mét verzekering en verzending
                    sa voo la pijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                      Aan de snelle en uitgebreide reacties te zien, is het strobist gebeuren toch vrij populair. Wat mij betreft ben ik nog kennis aan het vergaren...dus veel lezen op dit moment.
                      Oh ja...en die SUNPAK intrigeert me wel...een richtgetal van 120 . Ik vraag me af in wat deze flits (buiten het enorme "guide number") verschilt van de sb-26 -28 etc.

JanMetDePet
                      De Sunpak 383 heeft een richtgetal van 36 meter of 120 feet
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hier ook sterke interesse om te beginnen strobist'en.

Zijn die ebay-triggers hetzelfde als de cactus triggers van gadget infinity of hebben we het over nog andere?

En ik werk met canon, enige tips qua flitsers? rond de 60-70 per stuk, zoiets?
                        Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
                        Strobist in wording.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppe Bekijk bericht
                          Hier ook sterke interesse om te beginnen strobist'en.

Zijn die ebay-triggers hetzelfde als de cactus triggers van gadget infinity of hebben we het over nog andere?

En ik werk met canon, enige tips qua flitsers? rond de 60-70 per stuk, zoiets?
                          Jep die van gadgetinfinity zijn ideaal heb ze ook liggen hier

Comment

En nu ik toch bezig ben met topic hijacken ...

Ik heb een Eos 400D en een antieke Metz 32CT-iets.
                            Dat ding meet zelf het terugkerend licht, camera manueel vast op 1/60 en f5.6, en dat werkt ok.

Nu, kan ik met dat spel iets aanvangen met wireless triggers? Ik ga zowiezo binnenkort eens zoeken naar goedkope manuele flitsers om mee te experimenteren, maar als ik al iets ben met die Metz kan ik nu al de triggers bestellen en al eens testen.
                            Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
                            Strobist in wording.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=150204642157
                              Flitsparaplu + houder
                              Voor €16 mét verzekering en verzending
                              sa voo la pijn
                              Blijkbaar wel maar 44cm diameter (toch iets anders dan 40 inch )

Comment

Hallo,

Ik wil hier ook graag mee beginnen. Heb een 2e hands canon 540 EZ gekocht hiervoor.

paraplu's, swivel adapters en statieven zijn niet moeilijk te vinden. Ik zoek alleen nog iets voor tussen die swivel adapter en mijn flits te hangen. Ik zou graag de 16 channel gadget infinity triggers kopen omdat ik deze ook op studio flitsers makkelijk kan gebruiken.

Iemand enig idee wat adaptertje ik best tussen de swivel adapter en de flits hang?

Groetjes,

Jo

Comment

Working...
                                X