Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grafisch tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grafisch tablet

    Ik zou een grafisch tablet willen aankopen. Nu werk ik vooral in paint shop pro en dat lukt aardig, maar het werken met de gewone muis is niet zo ideaal. Ik heb een beperkt budget. Ik twijfel tussen de trust 1200 V2 (werkopp. 228 x 304 mm, 512 drukniveau's, resolutie 3048 lpi) of de wacom graphire 2 (werkopp. 128 x 92 mm, 512 drukniveau's, resolutie 1015 dpi of 400lijnen per cm). Ik ga het grafisch tablet gebruiken voor fotobewerking en voor tekenprogramma's. Welk van de twee zouden jullie kiezen en waar moet ik vooral op letten bij de aankoop van een grafisch tablet?

    bedankt
    Kelly

  • #2
    Re: grafisch tablet

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Accessoires).
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: grafisch tablet

      Ik ben niet echt een expert op dit gebied, dus ik kan het mis hebben. MAar ik dacht dat Wacom optisch werkt, terwijl Trust uitgaat van druk (de beschrijving zegt het al; 512 drukniveau's). Druk is in mijn ogen altijd minder nauwkeurig. Denk maar na; Als je een hard object indrukt, heb je niet alleen druk op het punt waar je drukt, maar verspreidt de druk zich ook nog eens tukje buiten het drukpunt. Om deze reden zou ik voor Wacom gaan (wel stuk minder werkopppervlak, waarschijnlijk zelfs nog voor een hogere prijs, maar het zal je denk ik veel beter bevallen)
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

      http://rouwkema.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: grafisch tablet

        Beide tablets werken geweldig.Neem gewoon de goedkoopste.
        ...zonder camera maak je de beste foto's...

        Comment


        • #5
          Re: grafisch tablet

          Heb mij half jaartje gelden de WACOM gekocht (nooit een ander gehad), maar ik kan niet meer zonder allesinds....

          Comment


          • #6
            Re: grafisch tablet

            ik heb eentje gekocht in promotie in de aldi
            is een medion maar in werkelijkheid is dit een wacom.
            zeer tevreden van en gebruik dit voor mijn job als graficus.
            Ik maar er zelfs voledige schildeijen mee.

            bijgeleverd een muis en pen.
            kost prijs was 200 euro

            staat geregeld in de aanbieding.

            Comment


            • #7
              Re: grafisch tablet

              (om geen nieuwe thread te beginnen)

              Ik twijfel tussen een Wacom Intuos A6 Wide of A5 Wide formaat om foto's te retoucheren in Photoshop.

              Is hier enig verschil tussen, buiten de fysieke omvang (en een goede 200 euro's ) ?

              Ik ga er van uit dat je met een A6 dezelfde foto gewoon in meerdere delen moet bewerken, omdat je telkens een klik meer moet inzoomen om hetzelfde bereik als een A5 te hebben. In zulks geval lijkt een A5 me niet echt nodig; ik ga er niet echt met tekenen. Of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie?

              Comment

              Working...
              X