Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgondels op maat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statiefgondels op maat?

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    Eigenlijk nog niet aan gedacht neen. Ik denk dat het een long shot is, maar ik zal de Beukelaer eens mailen...

tx, Wim
    Net feedback gehad van De Beukelaer dat ze me niet kunnen helpen...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Als ik de foto van het objectief bekijk, dan zie ik dat er niet echt een plaats voorzien is waar je een statiefgondel op kan klemmen. Ik zou dan ook voorzichtig zijn wanneer je zelf iets in elkaar knutselt, dat de druk op het objectief niet te groot is. Anders zou je wel eens iets kunnen vervormen, waardoor het AF-mechanisme niet goed meer werkt.

Maar de afmetingen en het gewicht van dat objectief vragen eigenlijk wel om een statiefgondel.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als ik de foto van het objectief bekijk, dan zie ik dat er niet echt een plaats voorzien is waar je een statiefgondel op kan klemmen. Ik zou dan ook voorzichtig zijn wanneer je zelf iets in elkaar knutselt, dat de druk op het objectief niet te groot is. Anders zou je wel eens iets kunnen vervormen, waardoor het AF-mechanisme niet goed meer werkt.
        Ik had gedacht de gondel te plaatsen tss de afstandsschaal en de diafragmaring, daar is het objectief volledig vrij en draait het ook niet. Bij AF beweegt het achterelement wel, dus teveel druk zou idd de AF kunnen beïnvloeden. Dat moet ik dus eens uittesten voor ik er definitief eentje bestel. Volgens wat ik lees moet stevig vastgrijpen en dan eens draaien een indicatie kunnen geven?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Maar de afmetingen en het gewicht van dat objectief vragen eigenlijk wel om een statiefgondel.
        Idd, de generatie ervoor (F*300/4.5) had er wel één, en ook de aangekondigde DA*300/4 wordt met een statiefgondel geïntroduceerd... Dit is het enige 300mm AF objectief van Pentax zonder...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
        X