Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diacopieerdervraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Diacopieerdervraagje

Hallo,

Kan dit op een D200 ? Ik vind het niet.... moet er nog een objectief tussen ?
    Waar bevestig je die staaf onderaan ?
    Of kan het alleen op een Nikon F ?

Thx !!!

Re: Diacopieerdervraagje

Natuurlijk, alles past op Nikon

je koopt eerst een passende balg. Zo aan de foto durf ik niet te zeggen of je een PB-4 moet hebben. Het lijkt me van wel. Als het de PS-4 is, dan gaat dat zeker. Daar past dat ding met een 50mm prime dan op. Om je camera te beschermen gebruik je een PK-11A.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
      Natuurlijk, alles past op Nikon

je koopt eerst een passende balg. Zo aan de foto durf ik niet te zeggen of je een PB-4 moet hebben. Het lijkt me van wel. Als het de PS-4 is, dan gaat dat zeker. Daar past dat ding met een 50mm prime dan op. Om je camera te beschermen gebruik je een PK-11A.

Hi,

Denk idd dat dit op een pb4 balg hoort.
      Dat is dan even pech, want dat is de duurste en meest gezochte Nikon balg. Voor minder dan 150 euro gaat die niet op ebay.

Dpaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Er st aat wel een balg op hé, moet er dan og een balg aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Er st aat wel een balg op hé, moet er dan og een balg aan

haha neen denk ik ze zullen niet gezien hebben dat die samengeschoven is ...

al weet ik er niks van ...
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Er staat wel een balg op hé, moet er dan nog een balg aan
            Eerst heb je het balgapparaat, dat je op de camera zet, daartussen zit dus een balg, waar je vooraan een lens op moet plaatsen, en daarop zet je dan het stuk waarover hier sprake, ook met een balg om strooilicht te vermijden
            Met de balg zelf regel je de vergroting, en met de diaduplicator kan je door middel van het kleine balgje de afstand van je lens tot je dia regelen

haha neen denk ik ze zullen niet gezien hebben dat die samengeschoven is ...

al weet ik er niks van ...
            Inderdaad je weet er niks van

Comment

Ok bedankt terug e.... op met die prulle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Eerst heb je het balgapparaat, dat je op de camera zet, daartussen zit dus een balg, waar je vooraan een lens op moet plaatsen, en daarop zet je dan het stuk waarover hier sprake, ook met een balg om strooilicht te vermijden
                Met de balg zelf regel je de vergroting, en met de diaduplicator kan je door middel van het kleine balgje de afstand van je lens tot je dia regelen

Inderdaad je weet er niks van
                dus de balg is niet die plastic opgevouwde buis ? Maar het koppelstuk met je camera interessant !

Nee idd zo'n moeilijke systemen van Nikon allemaal ... met zo'n super scanner van canon heb je dit allemaal niet meer nodig
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                  dus de balg is niet die plastic opgevouwde buis ? Maar het koppelstuk met je camera interessant !

Nee idd zo'n moeilijke systemen van Nikon allemaal ... met zo'n super scanner van canon heb je dit allemaal niet meer nodig

Hi,

Ik denk dat de huidige lenzen & accessoires veel meer plastic onderdelen hebben dan die van vroeger.

Maar U heeft een punt: een scanner (pos & neg) is ook goed tot zelfs beter.
                  Laat het nu zo zijn dat de beste scanners ook van Nikon komen.

Vraag is natuurlijk wat je dat betaalt ?

mvg,
                  Paul.
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik heb reeds een Canoscan FS 4000 US hoor, dat is helemaal niet slecht, maar het duurt wel zeer lang om een dia te scannen en intussen is je PC vreselijk traag.... vandaar dat ik eens wou experimenteren met dupliceren.

Thx

Comment

Working...
                    X