Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 1,4 converter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 1,4 converter

Om me soms wat meer werkruimte te geven met mijn Sigma 150mm, zou ik mij een sigma 1,4 converter willen aanschaffen.
    Volgens de sigma-site is deze combinatie mogelijk, maar ik vertrouw meer op praktische ervaringen dan op wat het bedrijf zelf zegt. Ik heb ook hier al grondig gezocht, maar kan niet direct iets hierover vinden.
    Zijn er hier mensen die deze combinatie gebruiken en gaat dat goed?
    Ik ben ook in het bezit van de Sigma 50-500 (Bigma), dus het zou fijn zijn als de converter ook daarop past. Maar volgens de sigma-site is er bij de bigma in combinatie met de converter enkel MF. Is dat zo?

Alvast merci voor het antwoorden!

Peter

PS: bijkomende 'misschien domme' vraag : passen op de sigma converters ook lenzen van andere merken, zoals Tamron bv.?

Re: sigma 1,4 converter

Met de 50-500 ga je idd naar 700mm F9 MF. Te doen maar niet evident.
    Of de converter op de 150mm heb ik geen ondervinding.
    fotosite

Comment

Dag

De 1.4 converter van Sigma past en werkt perfect op de 150mm ex 2.8. De autofocus werkt goed , doch wel iets trager.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Met de Bigma werkt die perfect (doch manueel).

Je moet er wel aan denken dat die niet vanaf de 50mm werkt.
        Het is nodig om de zoom tot ±100mm uit te schuiven vooraleer de convertor werkt.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

en daarvoor staat er een lock-knopke op zeker?
          ik dacht hier al ergens gelezen te hebben dat het
          te maken had met de fysische constructie van de
          lens, niet?

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Merci mannen, nu kan ik me met een gerust hart de converter aanschaffen

Dat de bigma enkel vanaf 100mm met een converter werkt, dat wist ik. Nu, de hoofdzaak is gebruik met de 150. Dat moest zelfs niet AF zijn, macro's doe ik toch altijd MF.

Voila, nu op zoek naar de goedkoopste winkel

Peter

Comment

Ik gebruik de 1,4x ook geregeld in combinatie met de 150mm macro, de AF wordt wel trager maar die werkt nog wel nauwkeurig. De schepte is ook nog heel goed.

Ik heb ook een 2x converter getest op de 150mm, maar dan heb je alleen MF, en valt de scherpte en het contrast tegen . Die moet je dus zeker niet proberen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik gebruik de 1,4x ook geregeld in combinatie met de 150mm macro, de AF wordt wel trager maar die werkt nog wel nauwkeurig. De schepte is ook nog heel goed.

Ik heb ook een 2x converter getest op de 150mm, maar dan heb je alleen MF, en valt de scherpte en het contrast tegen . Die moet je dus zeker niet proberen.
                Uit eigen ervaring met Sigma 50-500mm, 150mm, 1.4x en 2xTC kan ik alleen maar bevestigen wat hiervoor reeds werd gezegd.

Enig verschilpuntje is dat ik met de 150mm Macro in combinatie met de 2xTC wél scherpe én contrastrijke beelden krijg, weliswaar enkel met MF, maar dat is geen probleem bij Macro. Een 300mm f5.6 Macro zit imo. dus wél goed

Met de 1.4xTC is het nog beter natuurlijk...

Comment

Hi Dippie,
                  Met de 1.4 TC op de 150mm heb je maar gedeeltelijk AF. Tussen pakweg een halve meter en oneindig heb je AF, binnen de halve meter heb je MF...
                  Groetjes Edwin
                  Mijn Foto's

Comment

'k heb em!

Laat nu het schoon weer en de beestjes maar komen!

Nogmaals bedankt voor de info, allemaal!

Peter

Comment

En als je de Sigma 180mm macrolens hebt dan kan je die 1,4x TC ook gebruiken, wordt het een 252mm en kan je net iets verder van vlinders e.d. blijven waardoor ze minder snel wegvliegen.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Working...
                      X