Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papier voor HP Photoprinter PRO B 9180

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Papier voor HP Photoprinter PRO B 9180

Vorige maand kocht ik de nieuwe fotoprinter van HP : de PRO B 9180. Ik ben nog steeds op zoek naar geschikt papier. Het papier dat door HP aangeraden wordt (HP Advanced Glossy of Satin Mat) is nergens voorradig.
    Ik probeerde fotopapier van Ilford, maar dat levert geen goede prints.
    Heeft iemand ervaring met deze printer en andere papiersoorten?
    Of weet iemand waar ik makkelijk aan HP Advanced Photo Paper kan geraken?
    Thanks!

Re: Papier voor HP Photoprinter PRO B 9180

Wacht tot als je inkt nodig hebt, dat wordt nog leuker

Ik gebruik vooral mat of fine art papier met goede resultaten en dat is iets beter te vinden. Het fine art papier van hagnemüle (photo rag) is ongeveer hetzelfde als dat door HP verkocht wordt.

Comment

Bedankt voor je suggestie. Lukt dat mat of fine art papier voor zwart-wit èen kleurprints?
      Welk profiel gebruikt je voor deze papiersoorten?

Inkt heb ik (toevallig) gevonden bij Copyfill in Deinze. De prijzen zijn interessant. Bestelling gaat via email. Levering : gemiddeld na twee werkdagen via de post. Een aanrader!
      Jammer dat het met het papier niet zo vlot lukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
        Wacht tot als je inkt nodig hebt, dat wordt nog leuker

Ik gebruik vooral mat of fine art papier met goede resultaten en dat is iets beter te vinden. Het fine art papier van hagnemüle (photo rag) is ongeveer hetzelfde als dat door HP verkocht wordt.

Komt doordat HP die uitsluitend in bulk aanbiedt aan de grossiers. En bij 8 cartridges x 144 stuks zijn 1152 stuks welke op voorraad dienen te worden genomen. En daar de webwinkels ze al aanbieden voor prijzen van tussen de 20 tot 25 Euro maar ze niet op voorraad hebben en bestellingen verzamelen tegen die prijs is het resultaat elle lange levertijden. En daar de verkoopprijs al op voorhand kapot geschoten is neemt niemand ze op voorraad.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Kijk eens of er in een Aldi bij jou in de buurt nog wat fotopapier ligt, het nieuwste fotopapier van 270gr/m² is heel goed en heel goedkoop.

Ik had een paar foto's ingestuurd voor een wedstrijd, en één van die foto's heb ik op dat papier afgeprint (Canon IP 5000 printer met MVCD-inkt). Die foto (en nog een andere die ik heb laten afdrukken) is dit weekend te zien in Kapellen (wedstrijd Paul Martin).

(Ik heb wel niets gewonnen, maar ben al blij dat ze mijn foto's goed genoeg vinden om ze daar tentoon te stellen .)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik heb hier nog een mail gekregen van de firma DBS computer supplies te Waregem. (www.dbs.be)
            Deze zouden het HP advanced glossy papier kunnen leveren in een 4-tal dagen.

De afdrukken op mat papier (Hahnemule of ander) kunnen zowel in kleur als zwartwit. Je krijgt natuurlijk nooit een glanzende afwerking met dit papier .

Als papiersoort kan je een beetje experimenteren met de verschillende soorten aquarelpapier. De hahnemule photorag komt sterk overeen met HP aquarelpapier glad en deze papier instelling werkt ook goed met andere fine art papier.

Comment

Welk Ilford papier heb je geprobeerd?

De Ilford classic papieren zijn niet bruikbaar op een pigment printer zoals de B9180, daarvoor dien je de smooth reeks te gebruiken.

Andere fotopapier die speciaal gemaakt zijn voor dye printer zijn ook niet bruikbaar op deze printer.

Papier voor pigment inkt moet beschikken over een coating die de inkt vasthoudt op het oppervlak. (microporeuze laag) Papier voor dye inkt beschikt vaak over een speciale laag die de inkt absorbeerd en pigment inkten geraken niet door die laag heen.

De beruchte fotopapier van den Aldi (merkt Sihl van vorig jaar) heb ik al geprobeerd. Dit werkt, maar met een duidelijk kleurzween (groenig) en een iets te donker afdruk. Mits enige geexperimenteer kan het mogelijk zijn aanvaardbare resultaten te halen.
              Last edited by voyager; 24 november 2006, 11:11.

Comment

Ik gebruikte Ilford Galerie Smooth Gloss Paper en Smooth Pearl Paper (dit laatste heeft naar mijn smaak een bijzonder mooie structuur). Allebei geschikt voor Pigment inkten.
                Toch kreeg ik geen mooie prints uit mijn HP Photosmart Pro B9180. Vooral in de donkere gebieden kreeg ik kleine vlekjes die ik storend vind. Ik vraag me trouwens af of dit aan het papier ligt of aan de instellingen die ik gebruik of aan mijn printerinstellingen (ik gebruikte als papierkeuze HP advanced papier glanzend en zachtglanzend)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                  De beruchte fotopapier van den Aldi (merkt Sihl van vorig jaar) heb ik al geprobeerd. Dit werkt, maar met een duidelijk kleurzween (groenig) en een iets te donker afdruk. Mits enige geexperimenteer kan het mogelijk zijn aanvaardbare resultaten te halen.

Het papier van vorig jaar gaf inderdaad een groenzweem, maar het papier dat ze dit jaar verkochten heeft dat probleem helemaal niet.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AXP Bekijk bericht
                    Vooral in de donkere gebieden kreeg ik kleine vlekjes die ik storend vind. Ik vraag me trouwens af of dit aan het papier ligt of aan de instellingen die ik gebruik of aan mijn printerinstellingen (ik gebruikte als papierkeuze HP advanced papier glanzend en zachtglanzend)
                    Vlekken in de donkere gebieden kunnen het gevolg zijn van te veel inkt, die niet onmiddellijk door het papier opgenomen wordt. Je kan altijd proberen in de printer instellingen te kiezen voor minder inkt (geavanceerd - intvolume).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AXP Bekijk bericht
                      Vorige maand kocht ik de nieuwe fotoprinter van HP : de PRO B 9180. Ik ben nog steeds op zoek naar geschikt papier. Het papier dat door HP aangeraden wordt (HP Advanced Glossy of Satin Mat) is nergens voorradig.
                      Ik probeerde fotopapier van Ilford, maar dat levert geen goede prints.
                      Heeft iemand ervaring met deze printer en andere papiersoorten?
                      Of weet iemand waar ik makkelijk aan HP Advanced Photo Paper kan geraken?
                      Thanks!
                      Ik ben naar de firma CopyFill in Deinze geweest (op uw aanraden ). De cartriges zijn inderdaad binnen de 2 werkdagen beschikbaar....
                      MAAR, volgens de verkoopster kunnen ze ook vermoedelijk aan alle papiersoorten voor de 9180 geraken.... Ze houden mij op de hoogte!!! Dus: hoop voor de B 9180 gebruikers!!!!!
                      (www.copyfill.be; Vaart Rechteroever 253, Deinze tel 09 381 33 31, email cdg@cft.be)
                      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

Ik kreeg van CopyFill een lijst van papieren die zij eventueel in stock kunnen nemen. Wie heeft interesse voor wat? Ik ben zeer geinteresseerd in de twee A3+ formaten!

Hierbij de mail:

Beste,

Zoals beloofd een overzicht van de verschillende papiersoorten voor de Photosmart B9180:

HPQ5461A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 A3+ 25 sheets
                        HPQ5462A HP Advanced satin-matt photo paper 250g/m2 A+ 25 sheets
                        HPQ8008A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 10x15cm borderless 60sheets
                        HPQ8691A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 10x15cm borderless 25sheets
                        HPQ8692A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 10x15cm borderless 100sheets
                        HPQ8694A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 10x15cm plus tab 25sheets
                        HPQ8696A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 13x18cm borderless 25sheets
                        HPQ8728A HP Hahnemuehle smooth fine art paper 265g/m2 A3+ 25 sheets
                        HPQ8729A HP Hahnemuehle watercolor paper 210g/m2 A3+ 25 sheets
                        HPQ8730A HP Aquarella art paper 240g/m2 A3+ 25sheets
                        HPQ8731A HP Artist matte canvas 380g/m2 A3+ 25 sheets
                        HPC7891A HP Photo paper 10x15cm 210g/m2 20 sheets
                        HPQ5456A HP Advanced glossy photo paper 250g/m2 A4 25 sheets

Indien u nog verdere vragen heeft, aarzel niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten

Marlies Panhuysen

Copy-Fill nv
                        Vaart Rechteroever 253
                        9800 Deinze
                        Telnr.: +32 (0) 9 381 33 32
                        Faxnr.: +32 (0) 9 381 33 19
                        e-mail: mp@cft.be
                        website: www.copyfill.be
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

Ze zijn van hun woord... Vrijdagmiddag besteld, vandaag om 16 uur afgehaald: de hele set voor 23,81 Euro /stuk + BTW...

Heb nu ook de A3+ speciale fotopapieren besteld... afwachten...

BD0323BE

Comment

Het Hahnemühle en HP Art Matte en Aquarel, ... zonder uitzondering geleverd door CopyFill na 1 dag.... Nu nog uitproberen..
                            Last edited by martinvideo; 30 november 2006, 19:53.

BD0323BE

Comment

Working...
                            X