Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie fiets en fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Combinatie fiets en fototas

Ik zal wel de enige niet zijn die met deze prachtige zomerdagen er graag eens met de fiets op uittrekt en hiebij zijn fototoestel wil meenemen.
    Ik ben dan ook op zoek naar een stuurtas waarin ik mijn D70 met zoom en flits kwijt kan.
    Ideaal zou het een afneembaar model zijn met draagriem zodat het als fototas kan dienen bij een korte wandeling.

Heeft iemand weet van dergelijke tassen ?
    Nikon D70s °°°°° BD0517BE

"Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

Re: Combinatie fiets en fototas

Ik neem mijn camera geregeld mee op fietstochten. Een zak om aan je stuur (of bagagedrager) te hangen vind ik minder camera-vriendelijk, vooral als je van het beton gaat afwijken krijgt de camera serieuze schokken te verwerken . Ik hou ze daarom liever in mijn (foto)-rugzakje waar je behalve je apparatuur ook nog andere kleine zaken in kwijt kunt.
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Ik fiets regelmatig en zolang zak niet overladen is en statief niet meemoet, is een fotorugzak heeel erg praktisch voor dit soort zaken..

grtz
      Mijn werkjes

Comment

Ik ben al twee keer op fietsvakantie geweest (telkens een kleine 1000km) met mijn fotomateriaal in een stuurtas. Ik heb er een van Agu waar onderverdelers in zitten zoals in een fototas. Er bestaat iets dergelijks maar een stuk beter van Ortlieb. De eerste keer ging mijn analoge camera mee, de tweede keer de Fuji S2.
        De tas klikt heel gemakkelijk vast en los (maar niet vanzelf ) - ik vond het superhandig, ook om bv. heel even te stoppen en een foto te maken zonder van je fiets te moeten stappen en zo. Als je lang moet fietsen, zeker met warm weer, is een rugzak geen optie vind ik.
        Kris

Comment

Ik gebruik een fotorugzak voor de schokken en mijn statief kan ik gelijk met mijn stuur vastmaken ,en dat lukt vrij goed . mvg duindistel

Comment

heb eens gefietst met camera aan men stuur... sensor lag vol stof erna... prolly door al die schokken.

vanaf nu hang'k em op men rug!
            foto als spiegel of als venster?

Comment

de off trails van lowepro (heuptassen) kunnen ook zeer handig zijn op een fiets
              dit laat de rug vrij om lekker vettig door te zweten...
              you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
                de off trails van lowepro (heuptassen) kunnen ook zeer handig zijn op een fiets
                dit laat de rug vrij om lekker vettig door te zweten...
                heb'k ook. ik draai ze wel naar men zij dan
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  heb'k ook. ik draai ze wel naar men zij dan
                  Opletten wel, als je valt met de fiets, val je weinig volledig op de rug, op de zij gebeurt dit wel vaker..

grtz
                  Mijn werkjes

Comment

Nog geen probleem van schokken geweten , mijn rugzak (velocyty 9 ) hangt niet aan mijn rug , maar past precies in een fietstas die ik achteraan aan mijn bagagedrager hang.
                    Ik maak geen grote fietsreizen maar toch regelmatig tochtjes van ongeveer 30 km.
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

Comment

Allen bedankt voor de reacties.
                      Ik ben inderdaad even op de site van Ortlieb gaan zien en heb daar een stuurtas gevonden die speciaal voor een fototoestel ontwikkeld is (Ultimate4 Plus). Lijkt mij echt de moeite om er eens achter aan te gaan.
                      Ik hou jullie op de hoogte.
                      Nikon D70s °°°°° BD0517BE

"Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

Comment

Working...
                      X