Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowePro schoudertas voor oa 70-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LowePro schoudertas voor oa 70-200

Ik ben op zoek naar een schoudertas waar volgend materiaal in zou kunnen ...

Nikon D200 body
    Nikon 17-55 2.8
    Nikon 70-200 2.8
    Nikon 50 1.8
    SB-800 flitser
    en nog wat prullaria zoals CF-kaartjes, pola-filters, ...

Momenteel gebruik ik een Nova 4 AW. Leuk tasje maar als "tele" gebruikte ik m'n 24-120. Nu dat ik de 70-200 heb is dit tasje hopeloos te klein. De tas zou wel waterdicht moeten zijn, of via zo'n zeiltje. Ook snel een lens kunnen nemen enzo is een vereiste ... vandaar dat ik een schoudertas boven rugzak verkies

De stealth reeks lijkt me wel een knappe reeks, ook dat je je binnenzak waterdicht kunt afluiten (dacht ik), maar ik heb hier via de zoekfunctie al gevonden dat die tassen kwalitatief niet zo goed zijn?

Ook ... zijn er winkels in het Antwerpse waar ze veel tassen binnenhebben om te proberen/vergelijk?

Bedankt alvast
    Frank
    http://www.mirrorshades.be

Re: LowePro schoudertas voor oa 70-200

Kheb een zo'n Stealth Reporter 500 AW. Ze zijn niet zo heel stevig door de hoogste van zo'n tas, maar toch steviger dan de Nova reeksen denk ik hoor.
    Er zijn ook nieuwe reeksen van, misschien zijn deze steviger.

LINK

Comment

hoi,

Vroeger had ik een Lowepro Magnum AW II: zeer tevreden van geweest.

Besloten om een schoudertas te kopen waar een laptop in kon, maar geen bevredigende modellen gevonden, dus maar wéér een "normale" schoudertas gekocht: Tenba P695.

Kost stukken minde als de Lowepro en goed (sommige vlakken zelfs beter)

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
        Kheb een zo'n Stealth Reporter 500 AW. Ze zijn niet zo heel stevig door de hoogste van zo'n tas, maar toch steviger dan de Nova reeksen denk ik hoor.
        Er zijn ook nieuwe reeksen van, misschien zijn deze steviger.

LINK
        Ik heb net dezelfde. Heel makkelijke tas in gebruik en (wat ik heel belangrijk vindt) waterdicht. Er is een klein 'zeil' ingebouwd voor de druppels , een "complete regenjas" voor de stevige buien
        Materiaal zit goed verpakt , de 'binnenzak' kan eruit genomen worden. Onderverdeling is naar keuze in te delen
        Kunnen makkelijk 2 body's , 1 tele , 2 zoomlenzen en een flits in. dan is er nog plaats over (bij mij toch )
        Voor duur materiaal niet besparen op een goedkoper zakje
        ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Goeiedag,

Ik heb een Stealth Reporter 400 AW.
          Hierin steek ik zonder moeite:
          D200 met vertikale grip en 17-35 gemonteerd.
          De VR 70-200 en ofwel een 200 micro + SB800 als ik de natuur in trek;
          ofwel dezelfde conbinatie zonder de micro maar dan wel met de 85/1.4 én de 28-70/2.8.
          Bovendien heb ik altijd mijn reserve geheugenkaartjes, reserve batterij ENL3e + 4 herlaadbaren reserve AA' s, MC30, SC17 kabel + notaboekje enz..
          Betaalde 120 euro voor de nieuwe tas.

mvg,

Roland

Comment

Ik heb de Nova 5 AW... het grotere broertje van de Nova 4 AW.

Peter.
            www.dpix.nl event photography

Comment

Bedankt voor de tips
              Ik denk dat ik volgend weekend ofzo maar eens naar konijnenberg trek met m'n materiaal. Ik denk dat ik voor een Stealth D400 of D550 zal gaan.
              Frank

Comment

Als je eens wilt rondkijken in de omgeving van Antwerpen, ik heb vorige week redelijk wat fototassen van LowePro gezien bij AS Adventure in Wilrijk, en ik dacht dat ze bij Fnac ook een redelijk aanbod hadden. Konijnenberg zal wel het grootste aanbod hebben, maar als je toevallig in de buurt bent van één van deze winkels, kan je natuurlijk toch al eens gaan kijken.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Je kan ook eens kijken naar de Slingshot AW 100 of 200. Da's een rugzak die je in 1 beweging tot voor je kan draaien en waar je makkelijk materiaal in & uit kan halen, de tas blijft mooi stabiel hangen.
                  Link
                  Instagram | The RX1 Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oVan
                    Je kan ook eens kijken naar de Slingshot AW 100 of 200. Da's een rugzak die je in 1 beweging tot voor je kan draaien en waar je makkelijk materiaal in & uit kan halen, de tas blijft mooi stabiel hangen.
                    Link
                    Leuk systeem .. maar ik vrees voor plaats voor m'n 70-200 icm de 17-55 (wat toch ook een relatief grote lens is).
                    Frank

Comment

Mijn Stealth Reporter D400AW bevat het volgende:
                      - Canon 350D met grip en 17-55 2.8 met hood vooruit gemonteerd.
                      - SIGMA 70-200 2.8 met hood achteruit gemonteerd.
                      - 550EX flits met omnibounce erop
                      - 50mm 1.4
                      - SIGMA 10-20 met hood vooruit gemonteerd.
                      - nog een vak voor een lens, bevat op dit moment wat rommel zoals lensdoppen

Verder zijn er nog wat zakjes en plekjes waar je documenten, CF kaartjes, filters kwijt kunt. Ik kan het toestel ook met de 70-200 2.8 erop zo in de zak steken, maar dan moet ik de hood omdraaien als ik de zak nog dicht wil krijgen. Zo kan ik de zak al voorbereiden als ik weet wat ik moet gaan trekken dat de juiste lens er al opzit.

Heel tevreden. Had misschien net iets groter mogen zijn om wat sneller te kunnen lens wisselen met zak op schouder, maar het was de grootste die men in huis had, en zo'n zak koop je ook niet op basis van een foto op een site hee. D'r zit inderdaad zo'n kap op (of moet ik zeggen onder) en ik ga d'r zelf wel ff mee toekomen.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch
                        Leuk systeem .. maar ik vrees voor plaats voor m'n 70-200 icm de 17-55 (wat toch ook een relatief grote lens is).
                        De binnenmaten staan ergens vermeld, dus je kan het makkelijk checken. De indeling van het grootste compartiment is uiteraard in te delen, dus je kan je camera ook in de lange richting plaatsen.
                        Instagram | The RX1 Files

Comment

Het is dus de Stealth Reporter D400 AW geworden (gekocht te konijnenberg turnhout). Plaats genoeg voor de 70-200, body + 17-55, SB800 ... en er zouden gemakkelijk nog 2 lenzen bij kunnen. Ik heb ook de 550 en 650 gezien maar die tassen lijken me echt wel te groot om een hele dag mee rond te zeulen.

Enig nadeel lijkt me de rits vanboven ..... het lijkt precies echt oppassen of de rits krast je hele apparatuur wanneer je er iets uithaalt .... dan maar liever de volledige flap open

Allez vooruit ... one more happy camper
                          Frank

Comment

Ik heb de tamrac pro 12 gekocht, volgens mij net zo groot als de grotere steath serie alleen een stukje goedkoper. Ben er erg blij mee. Hij is echt groot genoeg en de body's liggen mooi plat bovenin zodat die makkelijk te pakken zijn. Als ik soms hoor van mensen wat ze voor spullen in een kleine tas kunnen proppen?? Dat is toch niet makkelijk. Als je een lens moet wisselen moeten ze vaak de halve tas leeghalen omdat het zo strak tegen elkaar zit of helemaal onderop.
                            Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Is het verschil tussen de D400AW en de gewone 400Aw, te verwaarlozen of niet?
                              mvg
                              Mijn werkjes

Comment

Working...
                              X