Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe zit het met converters???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe zit het met converters???

Ik zou op mijn lens Nikkon ED 80-200mm D 2.8 waar ik soms net te kort met kom een converter willen plaatsen.

ik weet niet hoe ik moet beginnen zoeken naar de juiste. Willen jullie mij op weg helpen om de juiste keuze te maken. Ik zou naar een zoom van +/- 300 willen raken.

grt,
    Ivo

Re: hoe zit het met converters???

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En met die 1.4 krijg je dan een 112-280 f4 ... dus dat is ongeveer wat je wil denk ik hé?

Eigenlijk heb je al een 300mm als je de sensor cropfactor meetelt

Comment

Even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
          Eigenlijk heb je al een 300mm als je de sensor cropfactor meetelt
          En eigenlijk ook weer niet. Je hebt de beelduitsnede van een 300mm, niet de verdichtingsfactor (of hoe noem je zoiets).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
            En eigenlijk ook weer niet. Je hebt de beelduitsnede van een 300mm, niet de verdichtingsfactor (of hoe noem je zoiets).

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Jongens,... zonder een gevecht te starten kunnen jullie je stelling effe toelichten voor mij.

Ik weet dat een 200mm zoomlens omgerekend naar kleinbeeld formaat gelijkgesteld wordt met een 300mm lens, maar de bedoeling is om een zoom gelijk aan die van een 300mm lens te bekomen met mijn 200mm + converter.

Ik zou ook niet te veel aan lichtgevoeligheid willen inboeten

Laat jullie goede raad maar komen

grt,
              Ivo

Comment

Ik had vroeger een Sigma 1.4EX op mijn 80-200/2.8. De resultaten waren meer dan behoorlijk, de AF was iets trager doch nog werkbaar. De diafragmawaarden werden doorgegeven. Er was wel sprake van lichte vignettering bij volle opening; 1 stopje dichtdraaien (f5.6) volstond om deze te vermijden. De scherpte en het contrastverlies waren zeer aanvaardbaar.
                Het was een uiterst handig hulpmiddel, doch mijn Nikon 300/4 AFS was zeer zeker optisch beter.
                Ik heb er vrij mooie resultaten mee gehaald, al moet ik zeggen dat mijn nieuwe 70-200/2.8 VR + Nikkor TC 14E absoluut qua scherpte mijn vroegere combinatie overtreft.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X