Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-rugzak / backpack: degelijk advies gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto-rugzak / backpack: degelijk advies gevraagd.

Daar het toch makkelijk is om beide handen volledig vrij te hebben ( en geen gewicht aan één schouder te dragen ) zou ik me een degelijke rugzak willen aanschaffen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar Lowepro, maar ik sta open voor ieder goed voorstel.

Wat moet er in kunnen ?

1. EOS 1D Mark II
    2. SIGMA EX 14/2.8EX
    3. Canon EF 24-70/2.8 L USM OF Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM
    4. Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS USM OF SIGMA180/3.5 Macro IF APO DG
    5. Canon Speedlite 550 EX

En wat prularia: gsm/pda/batts voor de flash.

De Lowepro Nature Trekker AW II lijkt me wel iets, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik met ons Belgisch weer beter geen rugzak uit de Dryzone reeks koop ?

Enfin, is de Nature Trekker AW II geschikt voor bovenstaand arsenaal of is hij te klein of is het overkill ?

Weet wel dat er nog 1 prime tele op mijn verlanglijstje staat.
    Dat zou een 400 mm. DO kunnen worden ( is niet zo lang ) of een 500mm IS L.
    Last edited by Alfa Centauri; 17 april 2006, 15:33.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Foto-rugzak / backpack: degelijk advies gevraagd.

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
    Daar het toch makkelijk is om beide handen volledig vrij te hebben ( en geen gewicht aan één schouder te dragen ) zou ik me een degelijke rugzak willen aanschaffen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar Lowepro, maar ik sta open voor ieder goed voorstel.

Wat moet er in kunnen ?

1. EOS 1D Mark II
    2. SIGMA EX 14/2.8EX
    3. Canon EF 24-70/2.8 L USM OF Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM
    4. Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS USM OF SIGMA180/3.5 Macro IF APO DG
    5. Canon Speedlite 550 EX

En wat prularia: gsm/pda/batts voor de flash.

De Lowepro Nature Trekker AW II lijkt me wel iets, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik met ons Belgisch weer beter geen rugzak uit de Dryzone reeks koop ?

Enfin, is de Nature Trekker AW II geschikt voor bovenstaand arsenaal of is hij te klein of is het overkill ?

Weet wel dat er nog 1 prime tele op mijn verlanglijstje staat.
    Dat zou een 400 mm. DO kunnen worden ( is niet zo lang ) of een 500mm IS L.
    Moet die 400mm er nog extra bij ? of gaat die de 100-400 vervangen

Ik had eerst een Phototrekker AW II (komt in de buurt van de nature trekker geloof ik). Deze rugzak heeft een stevig harnas en draagt goed.
    Maar is groot (komt in de buurt van een echte trekking rugzak)

Ik heb nu een dryzone 2. Al wat je opnoemt gaat er vlot in maar een extra 400mm durf ik niet zeggen. Bij mij gaat in het midden een Af-S 200-400 van 35cm.

Het voordeel van de dryzone is dat je een waterdicht compartiment hebt.
    Als de rugzak in het water sukkelt dan blijft alles in dit deel droog.
    De rits moet moet dan wel dicht zijn

Deze dryzones zijn wel duur
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ja, die 400 mm zou dan de 100-400 vervangen.

Zijn de dryzones dan niet volledig waterdicht ? Alleen een compartiment ? Enfin, ik zal nog eens op de site van Lowepro gaan kijken.

Bedankt voor de reactie !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Marc,

Ik zou gaan voor de Phototrekker AWII met uw materiaal.

Wat steek ik er allemaal in:
        - D2X
        - D70
        - 300mm f/2.8
        - 70/200 VR f/2.8
        - 28-70 f/2.8
        - 11-18
        - SB-600
        - alle kabels en batterij-opladers
        - prullen als extra batterijen, snelkoppelingen voor statief en dergelijke

Als je een 400mm of 500mm erbij wilt kopen is dit geen probleem.

Moest je alles hebben, mag je altijd langskomen om eens te passen.

Veel geluk met je keuze.

Sven

Comment

mss kan dit helpen ?

Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
            Ja, die 400 mm zou dan de 100-400 vervangen.

Zijn de dryzones dan niet volledig waterdicht ? Alleen een compartiment ? Enfin, ik zal nog eens op de site van Lowepro gaan kijken.

Bedankt voor de reactie !
            Het gehele compartiment voor de lenzen, body,.... is waterdicht maar dan moet je de speciale rits dichttrekken. In 'droge' omstandigheden laat je deze rits open omdat ze nogal stroef werkt en gebruik een tweede rits die rugzak gewoon afsluit of enkel de achterklep.

Je mag altijd eens komen kijken hoe het werkt.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik vrees dat een pasklaar antwoord eigenlijk niet bestaat.
              Ikzelf heb 5 fototassen waaronder 3 fotorugzakken: de Lowepro Computrekker AW, de Lowepro Phototrekker AW, en de TrimTrekker (niet meer in de handel). De andere 2 tassen zijn een heel klein Samsonite paraattasje en een Rowi reporterstas.
              Het gebruik van mijn fototassen wordt grotendeels bepaald door de omvang van de opdracht. Ga ik bijvoorbeeld sport gaan fotograferen dan is mij reporterstas de beste keuze.
              Voor wandelen en reizen gebruik ik één van beide Lowepro's.
              In de Computrekker AW kan ik heel wat kwijt: 1 body, een 70-200/2.8, een standaardzoom, een ultrabreedhoek, een flits, wat accessoires en een laptop.
              De zeer ruime Phototrekker AW gebruik ik als ik alles ineens wil meenemen; een 300/4, een 70-200/2.8, verschillende lenzen en 2 body's vinden er zonder veel moeite hun plaats.
              Beide rugzakken zijn voorzien van een AW regenhoes (soort parachutestof) die een hevige regenbui feilloos kan doorstaan.
              Je kan eventueel een Computrekker AW aankopen (= identiek aan de MiniTrekker AW maar met een laptopsleuf) en eventueel later een grotere tas aanschaffen of omgekeerd natuurlijk. Ik vind 2 goede tassen geen overbodige luxe. Op die manier sleur je geen overtollig gewicht mee.
              Persoonlijk heb ik het meeste genot van mijn Computrekker AW, deze schijnbaar compacte tas heeft een vrij grote binnenruimte en is zeer makkelijk om te dragen.
              Deze Computrekker zal de uw opgesomde lenzen en camera zonder problemen kunnen herbergen.
              Lowepro verkoopt bovendien externe objectieftassen die aan de rugzakken kunnen bevestigd worden.
              Last edited by Leopard; 18 april 2006, 09:03.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hou er rekening mee dat de dryzone op zich ook zwaarder is dan de niet dryzones.

In het droog compariment van de dryzone zit bij mij voor het moment :
                2 bodies, 100-300 F4, 180 F3.5, 80-200 2.8, 10-20, 50, 18-70
                Extenstiontubes + 1.4 extender
                SB 800

En daarmee zit hij VOL (en heb wat moeten puzzelen om het erin te krijgen.)

Ook opletten met hoge bodies : camera met grip zal nipt zijn in bvb minitrekker AW of zo. De dryzone is hoog genoeg.

Zoals bijna alle lowepros is deze zeer comfortabel en goed inte stellen, maar een minpuntje is dat de klep niet volledig open gaat, de ritsen lopen niet tot aan de onderkant. Soms heeft de klep dus de neiging van dicht te vallen, terwijl je wilt dat die blijft openliggen.

Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                  Hou er rekening mee dat de dryzone op zich ook zwaarder is dan de niet dryzones.

In het droog compariment van de dryzone zit bij mij voor het moment :
                  2 bodies, 100-300 F4, 180 F3.5, 80-200 2.8, 10-20, 50, 18-70
                  Extenstiontubes + 1.4 extender
                  SB 800

En daarmee zit hij VOL (en heb wat moeten puzzelen om het erin te krijgen.)

Ook opletten met hoge bodies : camera met grip zal nipt zijn in bvb minitrekker AW of zo. De dryzone is hoog genoeg.

Zoals bijna alle lowepros is deze zeer comfortabel en goed inte stellen, maar een minpuntje is dat de klep niet volledig open gaat, de ritsen lopen niet tot aan de onderkant. Soms heeft de klep dus de neiging van dicht te vallen, terwijl je wilt dat die blijft openliggen.

Jo.
                  In mijn minitrekker past perfect een 10D met grip ... dat is echt geen probleem ...
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Dit prop ik in mijn Mini Trekker AW:

In het hier niet zichtbare voorvak is dan nog heel veel ruimte voor allerlei frutsels. Om daar het overzicht te bewaren, stop ik de frutsels in drie aparte tasjes waarvan twee eventueel ook aan de zijkant van de Mini Trekker kunnen worden bevestigd. Een licht statief kan ook nog aan de Mini Trekker worden gehangen, maar dan zie je er echt uit als een alien.

Zo neem ik mijn spullen mee in het vliegtuig. Maar ik zal heel eerlijk zijn; op locatie stop ik alleen dat wat ik nodig denk te hebben in een Stealth Reporter 300 AW en de rest laat ik in mijn hotelkamer achter. Voor mijn PC en mijn kleren gebruik ik een Samsonite 'mobile office' trolley met een apart PC-vak. Dat ding mag mee als cabine luggage maar tegenwoordig doen ze best wel eens lastig als je zo´n trolley meeneemt EN een grote cameratas. Daarom vervoer ik tijdens de vlucht mijn laptop vaak ook nog in de Mini Trekker - maar, euhhh..., de rits kan dna niet meer helemaal dicht

Geheel gevuld, maar zonder statief en/of laptop weegt de Mini Trekker 10 KG en ik moet zeggen dat je daar bijna niets van merkt als je een hele dag aan het wandelen bent.

Groeten, Miriam

Comment

Marc, ik zou de Tamrac Expedition 5 ook overwegen. Ik vind deze beter afgewerkt dan de Lowepro backpacks (heb ze allebei gehad dus).

Bij mij bevat ie het volgende zonder te moeten "proppen" :

- Nikon D1X
                      - Nikon 10.5mm Fisheye
                      - Nikon 12-24 f4 dx
                      - Nikon 50mm f1.8
                      - Tamron 28-75 f2.8
                      - Nikon 80-200 AF-S f2.8 (ongeveer evengroot als jouw 100-400)
                      - Nikon SB-800

Vooraan zitten nog handige kleinere opbergvakjes (ik heb 4 batterijen, zijn vergelijkbaar met de jouwe), en een groot vak.

Comment

Ik ben daarnet even aan't prutsen geweest met de LowePro Nature Trekker AWII

Wat ik er allemaal in krijg

5D+ grip
                        sigma 12-24mm
                        24-105mm/4.0 IS
                        70-200mm/2.8 IS
                        24 mm/3.5 TS-E
                        35mm/1.4
                        85mm/1.2
                        180mm/3.5
                        580 EX

Let wel, ik ben niet zo gek om dat ook effectief mee te nemen op shoot, ik wil over 10 jaar nog een beetje rug overhouden...

Nature Trekker is op zich ook al aardig zwaar...

Wat jij allemaal in je rugzak wil krijg je er dus allemaal in, je mag de 'ofs' zelf weglaten

sugar
                        Last edited by sugar; 23 april 2006, 10:51.
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik heb zelf een LowePro Nature Trekker AW, stevig gebouwd, kan je heel wat in kwijt, zelfs dat materiaal van jou, geen probleem. Alleen ligt de rugzak meer in de kast dan gebruikt te worden. Ik vind de Nature Trekker iets te groot en te lomp om licht te reizen of korte trips mee te maken. Daarom heb ik een tweede fotorugzak besteld van Crumpler (model Shrinkle) waar je ook nog eventueel een laptop en andere spulletjes in kwijt kunt. Heb deze gepast bij een kameraad en die zat, echt waar, heel erg goed op de rug, beter dan mijn Nature Trekker, al kan het zijn dat ik het materiaal niet optimaal heb geplaatst of dat het draagsysteem (nog) niet goed is afgesteld bij mij.

Comment

Hoi,

Ik heb een Tamrac Expedition 8 en ben zeer tevreden. Daar kan ik alle onderstaand materiaal in kwijt en heb nog wat overschot.
                            Ook heb je de mogelijkheid om via het SAS en MAS systeem de zak bijkomend te upgraden en diverse materiaal aan te hangen.
                            Een aanrader
                            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                            ----------------------------------------------
                            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Working...
                            X