Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 49

Standaard Yongnuo YN560 testje

De YN560's zijn gisteren toegekomen vanuit Hongkong, 10 dagen na bestelling.

De bouwkwaliteit vind ik superieur, lijkt echt wel een 580EXII.
    Bediening is zeer gemakkelijk, zelfs gemakkelijker dan een TTL flitser.

Ik had hem vandaag eens vergeleken met een 430EX, maar de 430EX die officieel een veel lager richtgetal heeft, gaf wel ruim 1 stop meer licht dan de YN560.

Testje was niets officieels, gewoon op eenzelfde afstand beide flitsers en lichtmeter opgesteld (+- 3 à 4 meter). De 430EX had f8 en de YN560 slechts f5.6.
    (weet nu de ISO niet meer, maar eens in softbox geplaats gaat van het licht niet veel meer overschieten vrees ik)

Dan vraag ik mij af hoeveel het verschil dan wordt met een SB900 of 580EXII.
    2 stops? één SB900 geeft dan evenveel licht als 3x YN580's ... (als er nieuwe flits bijkomt wordt het SB900 omdat ik nikon camera gebruik)

Het is een beetje haat/liefde verhouding, vind de flits op zich zeer goed, stevig, PC Sync, etc , maar had toch veel meer power verwacht, vooral omdat ze toch ook GN58 opgeven en zeggen dat het vergelijkbaar is met de grote nikon/canons

INMIDDELS UITVOERIG GETEST: YN560 samen met de RF-602: werkt als een trein
    Er moet iets fout gelopen zijn met de meting in vergelijking met de 430EX, ik heb deze nu gemeten met Sekonic lichtmeter op 1 meter, 100 ISO en 35 mm, resultaat:
    YN560: f22 + 3/10
    SB-800: f22 + 7/10
    Laatst gewijzigd door frankyds; 4 februari 2011 om 18:36
    Fuji XPRO1

Standaard Re: Yongnuo YN560 testje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    Ik had hem vandaag eens vergeleken met een 430EX, maar de 430EX die officieel een veel lager richtgetal heeft, gaf wel ruim 1 stop meer licht dan de YN560.
    zou toch gelijk moeten zijn met je 430ex, stond de zoom kop gelijk? zie hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    beiden op 50mm

die richtgetallen door fabrikanten opgegeven zijn niet te vertrouwen, iedereen kiest flits op basis van richtgetal, het is voor hen dan handig om daar slim met om te spelen (of te liegen)
    Laatst gewijzigd door frankyds; 29 januari 2011 om 22:26
    Fuji XPRO1

Vergeet er wel nie bij te vertellen dat de YN-560 geen TTL ondersteund e.
    Veel mensen zouden wel eens kunnen denken dat het een ideaal vervanging is voor een canon of nikon TTL maar denk dat ze raar zouden thuiskomen met hun fotos.

De YN-560 is zeer goed maar volledig manueel in te stellen.
    De canon en nikons zijn volautomatisch op TTL.

Anyway...
    Je output power ....
    Hmm weird.
    Die van mij gaat toch lekker hard hoor.
    Kheb het nog nie nagemeten maar kan je verzekeren dat em stuk harder gaat dan een SB-600 bv

beiden op 50mm

die richtgetallen door fabrikanten opgegeven zijn niet te vertrouwen, iedereen kiest flits op basis van richtgetal, het is voor hen dan handig om daar slim met om te spelen (of te liegen)
    Om die reden heb ik in de tijd tweedehandsSB-26 en SB-800 Nikon flitsers opgekocht.
    De SB-26 zijn echte werkpaarden, robuust, betrouwbaar, zeer goede slavesensor, en een groot output (groter dan de SB-800 en SB-900).
    Het richtgetal van de SB-26 is 42 (iso 100, 50mm zoom, tegenover de SB-800 = 38) en de SB-900 = 40.

Je merkt dit ook als je de flitsers onder mekaar gebruikt.

Ik heb er in de tijd voor gekozen om wat meer geld en geduld te spenderen (een SB-26 gaan snel tussen de 110 euro en de 130 euro, SB-800 tussen de 200 en de 250 euro), en heb er nog geen moment spijt van gehad.
    Mijn flitsers zijn zelfs al een paar keer tegen de vlakte gegaan, maar nog altijd werken ze perfect.

Mijn raad: als je ergens tweedehands Nikon flitsers tegenkomt (zeker de SB-26 of de SB-800 (indien je ITTL wil)), laat die dan niet aan je neus voorbijgaan
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Het richtgetal van de SB-26 is 42 (iso 100, 50mm zoom, tegenover de SB-800 = 38) en de SB-900 = 40.
    ben je dat zeker?

ik lees het volgende op 't internet:
    nikon
    SB26: 36
    sb800 : 38
    sb900: 34 (dat de SB800 straffer is dan de SB900 heb ik al vastgesteld)

en yongnuo

yn460 : 33
    yn460II : 38
    yn560 : 39 (die volgens testen slechts 34 zou zijn)

persoonlijk heb ik nog twee metz 45's liggen als't hard moet gaan...
    kosten twee keer nieks, maar je moet ze wel zelf modden...

metz 45 CP1 : 45
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

ben je dat zeker?

ik lees het volgende op 't internet:
    nikon
    SB26: 36
    sb800 : 38
    sb900: 34 (dat de SB800 straffer is dan de SB900 heb ik al vastgesteld)

en yongnuo

yn460 : 33
    yn460II : 38
    yn560 : 39 (die volgens testen slechts 34 zou zijn)

persoonlijk heb ik nog twee metz 45's liggen als't hard moet gaan...
    kosten twee keer nieks, maar je moet ze wel zelf modden...

metz 45 CP1 : 45
    Inderdaad iets fout gekeken( enkel voor de SB- 800)
    richtgetal SB-26 is 36 op 35 mm (op 50mm zoom is het 42)
    SB-800 is 44 op 50 mm
    SB-900 = 40 op 50mm (FX)

Ik gebruik altijd 50mm omdat dit vroeger de meest gangbare mm bij RG was.

Het RG van de YN560 bij 50mm zou 42 moeten zijn, maar uit test blijkt dit toch maar 38 te zijn. (alle Yongnuo scoren lager dan opgegeven, waarbij de Nikon flitsers meestal wat hoger scoren dan opgegeven).

Hoe stabiel de flitsoutput is laat ik nog in het midden.

De Yongnuo flitsers zijn goed voor iemand die eens van strobist wil proeven.

Maar als je wat serieus begint te worden en je komt een Nikon tegen -> kopen

Wat betreft Metz heb ik hier nog een 60ct4 liggen -> RG 60 (prachtig beestje) en deze kan ik ook nog veilig voor digitale camera's
    Heb deze nog op mijn digital Minolta gebruikt (in TTL mode).
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

ik heb momenteel geen lichtmeter liggen, maar kunnen de YN560 eigenaars eens testen hoeveel het echte richtgetal is want ik vermoed dat het nog veel lager is dan die 34 uit die ene test

100 ISO, 1 meter tussen flits & lichtmeter, en flitszoom op 35mm
    Fuji XPRO1

is het niet interessanter om met staafflitsers te werken?

ivm richtgetallen, is onderstaande correct als voorbeeld RG 34?

1m: f34
    2m: f17
    3m: f 8.5
    4m: f 4

stel 1 of 2 stops verlies door softbox, werken jullie dan op hogere iso's ?
    Fuji XPRO1

stel 1 of 2 stops verlies door softbox, werken jullie dan op hogere iso's ?
    ik heb enkel hoger ISO's nodig als m'n omgevingslicht niet toereikend is
    normaal werk ik zelf met slechts 1/8 of 1/4 power op m'n flashes in een westcott softbox...
    zolang je niet tegen de zon in moet werken, is er geen enkel probleem...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Inderdaad iets fout gekeken( enkel voor de SB- 800)
    richtgetal SB-26 is 36 op 35 mm (op 50mm zoom is het 42)
    SB-800 is 44 op 50 mm
    SB-900 = 40 op 50mm (FX)

Ik gebruik altijd 50mm omdat dit vroeger de meest gangbare mm bij RG was.
    heb de sticky bijgewerkt, doch op 35mm voor de flashes die geen zoom hebben...

2 stops? één SB900 geeft dan evenveel licht als 3x YN580's ... (als er nieuwe flits bijkomt wordt het SB900 omdat ik nikon camera gebruik)
    2 stops verschil zou betekenen dat je 4 X YN580's nodig hebt voor 1 SB-900

En inderdaad die richtgetallen mag je gerust met een dikke korrel zout nemen.

Ja beiden op 50mm

Op basis van die review had ik ze besteld ...
    Maar blijkbaar ook wel met korrel zout nemen ofwel zit er enorm veel verschil tussen exemplaren
    Fuji XPRO1

ik ga deze week beide exemplaren eens onderwerpen aan een echt richtgetal test, en eens vergelijken met een SB800
    Fuji XPRO1

Is er ook een manier om dit te testen zonder lichtmeter?

Speelt je output nu zo'n grote rol? Ik ken weinig situaties waar je een flits full power moet gebruiken? Of willen jullie de hele foto "overblasten". Ik gebruik mijn 2 YN 460 op 1/8 power in gekruiste opstelling om een scene van 10m² uitlichten op 2.8 ISO200

Waarom bestel je die in Hong Kong? Alle strobist materiaal kan je toch in de Belgische winkels krijgen voor zo goed als dezelfde prijs maar met 2jaar garantie (toch wel interessant voor Chinese spullen)
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
    Speelt je output nu zo'n grote rol? Ik ken weinig situaties waar je een flits full power moet gebruiken? Of willen jullie de hele foto "overblasten". Ik gebruik mijn 2 YN 460 op 1/8 power in gekruiste opstelling om een scene van 10m² uitlichten op 2.8 ISO200

Waarom bestel je die in Hong Kong? Alle strobist materiaal kan je toch in de Belgische winkels krijgen voor zo goed als dezelfde prijs maar met 2jaar garantie (toch wel interessant voor Chinese spullen)
    Als je compact werkt, toch een reden voor strobist, is het dan toch ook handig als er voldoende licht uit de strobes komt

Je zegt het nu zelf al, neem 1x 460 op 1/4, 200 iso en 2.8, dat is toch maar net voldoende voor een portretje, en dan heb je nog geen verlies door bv softbox? Als je daarmee een interieur moet uitlichten met wat meer dieptescherpte ga je niet veel moeten "overblasten".

En de 460 heeft dan nog meer power dan de 560 (maar ze verkopen ze wel als GN39 oftewel evenwaardig aan sb900 en 580ex)

Wat betreft hongkong: overschot van gelijk, te snel besteld zonder te kijken of deze ook al te vinden zijn in belgie of nederland, toen ik 3 jaar geleden begon met strobist was dat nog niet het geval
    Laatst gewijzigd door frankyds; 31 januari 2011 om 17:32
    Fuji XPRO1

Wat betreft hongkong: overschot van gelijk, te snel besteld zonder te kijken of deze ook al te vinden zijn in belgie of nederland, toen ik 3 jaar geleden begon met strobist was dat nog niet het geval
    Bij foto konijnenberg zijn ze allemaal verkrijgbaar voor dezelfde prijzen.
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Ik heb ze besteld aan Cameranu.nl

Als je compact werkt, toch een reden voor strobist, is het dan toch ook handig als er voldoende licht uit de strobes komt

Je zegt het nu zelf al, neem 1x 460 op 1/4, 200 iso en 2.8, dat is toch maar net voldoende voor een portretje, en dan heb je nog geen verlies door bv softbox? Als je daarmee een interieur moet uitlichten met wat meer dieptescherpte ga je niet veel moeten "overblasten".

En de 460 heeft dan nog meer power dan de 560 (maar ze verkopen ze wel als GN39 oftewel evenwaardig aan sb900 en 580ex)

ik zie 't probleem niet in hoor...
    't verschil tussen een sb26 of 580ex en een yn560 of yn460 II is nog geen halve F-stop...

en als je weet dat je de flashes zelden op full power gebruikt... meestal 1/4 of 1/8 in een sofbox of paraplu... dan heb je toch nooit te kort?

ga eens foto's maken in plaats van nadenken wat je te kort zou kunnen hebben

dan denk ik dat je toch eens goed moet zoeken op ebay

de YN460 scheelt toch wel een 15-20€ op ebay (china) en de 560 is 20-25€ goedkoper

ik zie 't probleem niet in hoor...
    't verschil tussen een sb26 of 580ex en een yn560 of yn460 II is nog geen halve F-stop...
    ja op papier of de zogezegde test van speedlights.net, in realiteit is het blijkbaar toch heel wat anders ... (over de yn560 dan, yn460 is iets krachtiger maar met deze geen ervaring mee)
    ik zeg in mijn eerste post net dat het verschil tussen een YN560 en een 430EX al 1 stop is met meting op +- 3 meter afstand, dat zal dan al 2 stops zijn met een 580EX of SB900
    2 stops is een heleboel licht ...
    Laatst gewijzigd door frankyds; 31 januari 2011 om 22:41
    Fuji XPRO1

ga eens foto's maken in plaats van nadenken wat je te kort zou kunnen hebben
    ik ga niet naar een opdracht om daar te moeten constateren dat ik te weinig licht heb
    zoek dat toch eerst nog effe graag uit als dat mag
    Fuji XPRO1

ik zeg in mijn eerste post net dat het verschil tussen een YN560 en een 430EX al 1 stop is met meting op +- 3 meter afstand, dat zal dan al 2 stops zijn met een 580EX of SB900
    2 stops is een heleboel licht ...
    op 3 meter is het moeilijk nauwkeurig te meten... doe de test eens op 1 meter! De minste afwijking van richting of hoek en je meter heeft een andere uitslag...

op 3 meter is het moeilijk nauwkeurig te meten... doe de test eens op 1 meter! De minste afwijking van richting of hoek en je meter heeft een andere uitslag...
    flitsers & lichtmeter waren telkens naar elkaar gericht, ik betwijfel het dat daar iets fout zou kunnen lopen

maar ik ga deze week beide YN's eens testen op 1m & 35mm
    Fuji XPRO1

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten