Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560 testje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Yongnuo YN560 testje

    Speelt je output nu zo'n grote rol? Ik ken weinig situaties waar je een flits full power moet gebruiken? Of willen jullie de hele foto "overblasten". Ik gebruik mijn 2 YN 460 op 1/8 power in gekruiste opstelling om een scene van 10m² uitlichten op 2.8 ISO200

    Waarom bestel je die in Hong Kong? Alle strobist materiaal kan je toch in de Belgische winkels krijgen voor zo goed als dezelfde prijs maar met 2jaar garantie (toch wel interessant voor Chinese spullen)
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

    Comment


    • #17
      Re: Yongnuo YN560 testje

      Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
      Speelt je output nu zo'n grote rol? Ik ken weinig situaties waar je een flits full power moet gebruiken? Of willen jullie de hele foto "overblasten". Ik gebruik mijn 2 YN 460 op 1/8 power in gekruiste opstelling om een scene van 10m² uitlichten op 2.8 ISO200

      Waarom bestel je die in Hong Kong? Alle strobist materiaal kan je toch in de Belgische winkels krijgen voor zo goed als dezelfde prijs maar met 2jaar garantie (toch wel interessant voor Chinese spullen)
      Als je compact werkt, toch een reden voor strobist, is het dan toch ook handig als er voldoende licht uit de strobes komt

      Je zegt het nu zelf al, neem 1x 460 op 1/4, 200 iso en 2.8, dat is toch maar net voldoende voor een portretje, en dan heb je nog geen verlies door bv softbox? Als je daarmee een interieur moet uitlichten met wat meer dieptescherpte ga je niet veel moeten "overblasten".

      En de 460 heeft dan nog meer power dan de 560 (maar ze verkopen ze wel als GN39 oftewel evenwaardig aan sb900 en 580ex)

      Wat betreft hongkong: overschot van gelijk, te snel besteld zonder te kijken of deze ook al te vinden zijn in belgie of nederland, toen ik 3 jaar geleden begon met strobist was dat nog niet het geval
      Last edited by frankyds; 31 januari 2011, 16:32.
      Fuji XPRO1

      Comment


      • #18
        Re: Yongnuo YN560 testje

        Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        Wat betreft hongkong: overschot van gelijk, te snel besteld zonder te kijken of deze ook al te vinden zijn in belgie of nederland, toen ik 3 jaar geleden begon met strobist was dat nog niet het geval
        Bij foto konijnenberg zijn ze allemaal verkrijgbaar voor dezelfde prijzen.
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #19
          Re: Yongnuo YN560 testje

          Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
          Bij foto konijnenberg zijn ze allemaal verkrijgbaar voor dezelfde prijzen.
          Ik heb ze besteld aan Cameranu.nl

          Comment


          • #20
            Re: Yongnuo YN560 testje

            Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
            Als je compact werkt, toch een reden voor strobist, is het dan toch ook handig als er voldoende licht uit de strobes komt

            Je zegt het nu zelf al, neem 1x 460 op 1/4, 200 iso en 2.8, dat is toch maar net voldoende voor een portretje, en dan heb je nog geen verlies door bv softbox? Als je daarmee een interieur moet uitlichten met wat meer dieptescherpte ga je niet veel moeten "overblasten".

            En de 460 heeft dan nog meer power dan de 560 (maar ze verkopen ze wel als GN39 oftewel evenwaardig aan sb900 en 580ex)

            Wat betreft hongkong: overschot van gelijk, te snel besteld zonder te kijken of deze ook al te vinden zijn in belgie of nederland, toen ik 3 jaar geleden begon met strobist was dat nog niet het geval
            ik zie 't probleem niet in hoor...
            't verschil tussen een sb26 of 580ex en een yn560 of yn460 II is nog geen halve F-stop...

            en als je weet dat je de flashes zelden op full power gebruikt... meestal 1/4 of 1/8 in een sofbox of paraplu... dan heb je toch nooit te kort?

            ga eens foto's maken in plaats van nadenken wat je te kort zou kunnen hebben
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Yongnuo YN560 testje

              Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
              Bij foto konijnenberg zijn ze allemaal verkrijgbaar voor dezelfde prijzen.
              dan denk ik dat je toch eens goed moet zoeken op ebay

              de YN460 scheelt toch wel een 15-20€ op ebay (china) en de 560 is 20-25€ goedkoper
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #22
                Re: Yongnuo YN560 testje

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                ik zie 't probleem niet in hoor...
                't verschil tussen een sb26 of 580ex en een yn560 of yn460 II is nog geen halve F-stop...
                ja op papier of de zogezegde test van speedlights.net, in realiteit is het blijkbaar toch heel wat anders ... (over de yn560 dan, yn460 is iets krachtiger maar met deze geen ervaring mee)
                ik zeg in mijn eerste post net dat het verschil tussen een YN560 en een 430EX al 1 stop is met meting op +- 3 meter afstand, dat zal dan al 2 stops zijn met een 580EX of SB900
                2 stops is een heleboel licht ...
                Last edited by frankyds; 31 januari 2011, 21:41.
                Fuji XPRO1

                Comment


                • #23
                  Re: Yongnuo YN560 testje

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ga eens foto's maken in plaats van nadenken wat je te kort zou kunnen hebben
                  ik ga niet naar een opdracht om daar te moeten constateren dat ik te weinig licht heb
                  zoek dat toch eerst nog effe graag uit als dat mag
                  Fuji XPRO1

                  Comment


                  • #24
                    Re: Yongnuo YN560 testje

                    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                    ik zeg in mijn eerste post net dat het verschil tussen een YN560 en een 430EX al 1 stop is met meting op +- 3 meter afstand, dat zal dan al 2 stops zijn met een 580EX of SB900
                    2 stops is een heleboel licht ...
                    op 3 meter is het moeilijk nauwkeurig te meten... doe de test eens op 1 meter! De minste afwijking van richting of hoek en je meter heeft een andere uitslag...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Yongnuo YN560 testje

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      op 3 meter is het moeilijk nauwkeurig te meten... doe de test eens op 1 meter! De minste afwijking van richting of hoek en je meter heeft een andere uitslag...
                      flitsers & lichtmeter waren telkens naar elkaar gericht, ik betwijfel het dat daar iets fout zou kunnen lopen

                      maar ik ga deze week beide YN's eens testen op 1m & 35mm
                      Fuji XPRO1

                      Comment


                      • #26
                        Re: Yongnuo YN560 testje

                        Ben blijkbaar toch niet alleen dat de power maar pover is

                        http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=906403
                        Fuji XPRO1

                        Comment


                        • #27
                          Re: Yongnuo YN560 testje

                          Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          Ben blijkbaar toch niet alleen dat de power maar pover is

                          http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=906403
                          Nice find
                          Blijkbaar zit er verschil in.
                          Als ik nog es bezig ben ermee zal ik ook eens proberen te vergelijken met ander flitsen.

                          De mijne gebruik ik heeeel zelden op full power, zoeen pats licht die er uitkomt.
                          Naargja, kzal es proberen een eerlijk vergelijk te maken met een ander merk alst past...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Yongnuo YN560 testje

                            Ik ga zeker geen producten afbreken. Heb ook al verscheidene goede zaken gehoord van die YN flashes.
                            Maar wees eerlijk : you pay for what you get.
                            Het prijsverschil tussen bijvoorbeeld een sb-900 en een YN flash zit wel ergens hoor.

                            Persoonlijk ben ik nog steeds een voorstander om een degelijke tweedehands sb-28 te gebruiken. Die flits zal kwalitatief nog altijd beter zijn.

                            Wat betreft toch licht genoeg hebben : je hebt in sommige gevallen nooit genoeg licht bij.
                            Daarom gebruik ik op verplaatsing ook regelmatig de hensel porty kits, die geven 1200 ws per flitskop op fullpower. En ik ben heus niet alleen hoor... Mark De Roo gebruikt bijvoorbeeld ook steeds de hensel porty's. Frank Doorhof werkt dan weer met elinchrom...

                            Grz. Peter
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Yongnuo YN560 testje

                              nog geen officieel testje gedaan voor het richtgetal, maar vandaag gewoon wat getest en moet toegeven de flits werkt echt wel goed

                              op statief in de westcott 70x70, een afstand van +-2 meter tot het onderwerp en haalde f3.2-f4 op 100 iso (flits op full power)

                              dat valt dus reuzegoed mee

                              wat ik wel super vind is dat hij preflash als trigger ondersteunt (S2 mode) en voor binnenruimtes het niet meer nodig is om nog afzonderlijke triggers te gaan gebruiken
                              ik gebruik de ingebouwde flits van de nikon D7000 als commander om de YN560 te triggeren (ook gechecked of die preflash niet in het beeld wordt opgenomen en dat is gelukkig niet het geval, maar dat heeft eigenlijk niets met de flits zelf te maken)

                              weet niet precies waarom, maar dit werkt enkel maar met sluiter tot 1/80e anders wordt de preflash niet opgepikt door de YN560, bij de nikon sb-800 ging dat tot een 1/250e

                              ik ga eerstdaags het richtgetal testje nog eens uitvoeren en de output eens vergelijken met de SB800, maar zelfs met 1 stop minder power ga ik best tevreden met de YN560 zijn
                              Last edited by frankyds; 3 februari 2011, 15:23.
                              Fuji XPRO1

                              Comment


                              • #30
                                Re: Yongnuo YN560 testje

                                en nu de power getest:
                                1m 100ISO 35mm

                                YN560: f22 + 3/10
                                SB-800: f22 + 7/10

                                De power is dus super, want de SB800 heeft zelfs ook iets meer output dan de nieuwe SB900.

                                Vandaag ook eerste keer in mijn reportage gebruikt samen met de RF-602, ging super, totaal een 180 beelden en geen misfires gehad

                                mijn beginpost nu even aanpassen om geen foute kritiek te geven over deze degelijke materialen
                                Last edited by frankyds; 6 februari 2011, 13:23.
                                Fuji XPRO1

                                Comment

                                Working...
                                X