Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke veelzijdige studioset om te starten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke veelzijdige studioset om te starten?

    Ik heb een kamer die ik graag zou gebruiken als studio om mij te verdiepen daarin. Ik heb reeds wat ervaring met flitstechnieken van de avondschool, maar zou graag vrienden en modellen uitnodigen om mijn portfolio uit te breiden. Momenteel heb ik enkel een goedkoop statief + swivel + paraplu (voor een SB600). Ik hou echter van de stijl die Dan Winters of Joey L hebben. Ik besef dat die veel gebruik maken van grote octoboxen of dure beauty dishes, maar ik vrees dat die misschien ook niet veelzijdig genoeg zijn? Ik dacht daarom aan een set met bvb minstens 2 (grote) softboxen.

    Omdat ik met een beperkte ruimte zit, had ik wel graag iets gehad dat ik makkelijk kan opbergen.

    Daarnaast heb ik een mooie witte muur, maar ik hou wel van gitzwarte achtergronden in foto's. Ik vrees wel een beetje dat mijn plaatsgebrek het niet zal toelaten om veel afstand tussen mijn model en de achtergrond te houden. Dus ik weet niet of dat het proberen waard is.
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

    Hello,

    hoe groot is de kamer,ook hoogte?
    wat je fotografeert? Portret, het hele lichaam?
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

      Grootte van de kamer: 3m op 4,5m en hoogte is 2m60.

      Het hele lichaam zou fijn zijn, maar als dat technisch te veel moeilijkheden met zich meedraagt wil ik mij wel beperken tot headshots.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

        hallo
        om te beginnen met een twee strobe set met statieven plus softbox 1mx1m,gridreflector,kleppenset,reflector om ophelderen.2x200Ws moeten volstaan.Ik gebruik in mijn studio 4x 1000Ws Bowens Gemini Pro,maar voor on location en huisbezoeken heb ik een Elinchrom RX One (2x100Ws) Flitserset.Die is niet veel groter dan een systeemflits.Die u kunt gebruiken voor de achtergrond.
        Greets Carsten
        It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
        (Duke Ellington)

        Comment


        • #5
          Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

          Kijk zeker ook bij de aanschaf hoe je het vermogen kan instellen. 1/1, 1/2, 1/4 enz... Vele goedkopere stoppen al bij 1/8.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Ik heb nig een splinternieuwe set Elinchrome RX one (in doos) liggen ter overname. Prachtig om mee te beginnen en uitbreidbaar tot professioneel niveau.

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment


            • #7
              Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

              1000 w is onzin in jow kamertje en heel duur spul ook. Ik fotogrsfeer al 8 jaar met een qihe flitsset met twee flitsers van 250 en een van 400 , meer dan genoeg voor mij

              Comment


              • #8
                Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                Bedankt. Ik las dat ik bij hogere wattage ook moet opletten dat je de flitsen ook genoeg moet kunnen dimmen. Een 500W flitser die maar tot 1/8 gaat betekent dat je niet onder de 62W kunt gaan. Ik besef dat de berekening misschien niet helemaal correct is, maar het gaat erom een punt duidelijk te maken. Je kunt dus te veel licht hebben. Klop dat?
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Bedankt. Ik las dat ik bij hogere wattage ook moet opletten dat je de flitsen ook genoeg moet kunnen dimmen. Een 500W flitser die maar tot 1/8 gaat betekent dat je niet onder de 62W kunt gaan. Ik besef dat de berekening misschien niet helemaal correct is, maar het gaat erom een punt duidelijk te maken. Je kunt dus te veel licht hebben. Klop dat?
                  Ik had verschillende flitskoppen van Bowens,250Ws en 500ws met 1/32 dimmen.
                  Bowens Gemini Pro had 8stappen dimming tot 7,8Ws.mijn Elinchrom RX One had 4 stappen dimming toto 6,25 Ws......

                  Ik ben van 9.Augustus tot 30. Augustus in De Haan aan de kust.
                  Je wilt graag worden uitgenodigd voor de testen met de Elinchrom RX One.
                  Greets Carsten
                  It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
                  (Duke Ellington)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                    Ik gebruik Jinbei flitsers van 200w en 300w Meer dan genoeg power. En die kosten rond de 100 euro per flitskop. Als je een fatsoenlijke camera hebt kan je naar ISO400 gaan zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. De kamer waar je in gaat werken is wel wat klein. Niet onmogelijk om in te shooten, maar zodra je wat gaat vorderen in je fotografie, ga je snel stoten op de beperkingen van de ruimte.

                    Wat die modifiers betreft, die hoeven echt niet duur te zijn en hoeven ook niet groot te zijn. Hoe groter de modifier, hoe zachter je schaduwen. Maar wil je zachtere schaduwen? Een grote lichtbron is niet "beter" dan een kleine lichtbron, het heeft gewoon zijn eigen karakter. Ikzelf doe niets liever dan shooten met een beautydish of reflector met grid. Dat is zeer hard licht. Daarnaast heb ik dan ook weer een shoot-through paraplu van 2 meter diameter voor zeer zacht licht. Die heeft me 70 euro gekost.
                    http://www.dennisclaes.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                      Ook ik ben aan het kijken om mijn eerste studioset aan te kopen.
                      Ik had een tweedehands Elinchrom D-Lite 4 IT zien staan voor 420eu , 3 jaar oud.
                      Maar twijfel nu om hem aan te kopen aangezien het totale vermogen 800Watt is.
                      Misschien dan toch beter om een nieuwe set Elinchrom D-Lite 2 RX - to Go Set aan te kopen met een totaal vermogen van 400watt.

                      Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor portret, product, newborn.
                      Heb voor de moment geen grote ruimte. Vandaar de twijfel over het totale vermogen.
                      Ik werk met een Nikon D700 en m'n laagste isowaarde is 200. Dus ben bang dat de eerste set niet goed werkbaar zal zijn voor wat ik wil gaan doen.
                      Het is wel de bedoeling om later een grotere ruimte te voorzien als een studio...

                      Wat raden jullie aan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                        Je mag het vermogen van de flitsers nooit optellen tenzij je ze bij elkaar in 1 softbox gaat steken

                        Ga voor de 4.

                        Teveel licht kun je altijd dimmen.

                        400 Ws is echt niet zo veel als sommige denken hoor.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                          Bedankt voor de reactie, zal de set toch eens gaan testen.

                          Ik las goeie reviews over de 4. Vandaar dat ik enorm geinteresseerd geraakte in de advertentie.
                          Maar dan begin je te lezen en te lezen op forums en begin je te twijfelen.
                          Heb al redelijk wat in studio gewerkt, maar de technische zaken zijn voor mij nog niet altijd even duidelijk.

                          Bedankt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke veelzijdige studioset om te starten?

                              Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Elinchrom RX One Softbox kit.

                              Heel veel heb ik nog niet kunnen testen. Er was eerst een fabricagefout met de trigger (die ondertussen vervangen is). Ik merk wel onmiddellijk dat mijn ruimte inderdaad nogal klein is. De voornamelijk witte en grijze muren/kasten helpen ook niet om het licht makkelijk te controleren. 100W is ook duidelijk meer dan genoeg. Aangezien ik de flitsers niet meer dan 2m van mijn model kan plaatsen heb je al vlug te veel licht, zelfs op het laagste standje.
                              http://kasper.photography & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X